Kratak uvod u OSL
OSL (engl. Object Source Lighting) je tehnika bojanja pri čemu jedan od dijelova na minijaturi ili na njenoj bazi odašilje neku vrstu svijetlosti koja pada na minijaturu. Pri tome, kontrasti su veliki i najčešće su boje drugačije nego na ostatku subjekta. Odlučio sam se za izradu diorame na kojoj gusar/mornar plovi na čamcu, a pored njega izviru sirene. Sirene sam odlučio koristiti kao izvor za OSL. More sam izmodelirao koristeći dvije paste koje proizvodi AK Interactive, a mogu se lagano nabaviti u Hrvatskoj preko Carta Magica ili Cro Hobby. Paste koje sam odabrao su Pacific Blue Water Gel i Transparent Water Gel. S obzirom da sam htio da čamac bude nečist od algi, trebala mi je i dodatna tekstura uzduž vodene linije stoga sam iskoristio Corrosion Texture od istog proizvođača. Čamac sam obojao raznim smeđim nijansama. Kad se boja posušila, stavio sam nekoliko slojeva zelenog “glaze-a”. Engl. Glaze – je boja sa jako malo pigmenta, u biti, ono što se u maketarstvu naziva “filtar”. Dodavanjem više rijetkih slojeva dobiva se na postepenoj pigmentaciji određenih dijelova.
Nakon što se glaze osušio, lagano sam uzdignute dijelove teksture obojao sa tankim slojem svijetlo zelene. Sirene sam pak obojao u bijelu temeljnu boju te ih laganim glaze-ovima potamnjivao. Koristio sam Citadel boje – jako razrijeđeni Nihilakh Oxide te Guilliman Glaze. Nakon što sam zalijepio sirene na njihova mjesta, krenuo sam bojati u bijelo prvi sloj Pacific Blue Water Gela. Koristio sam jako razrijeđenu bijelu akrilnu boju. Za razrijeđivanje sam koristio Citadel Lahmian Medium (ono što druge tvrtke nazivaju “flow improver”). Kistom sam pokušao imitirati odsjaj unutar vode. Također, nakon bojanja mora, započeo sam dodavanje OSL efekta na čamac. U ovom koraku, dodavao sam prilično grube prijelaze, tek toliko da dobijem osjećaj kako bi se svijetlo trebalo reflektirati. Osim Guilliman Glaze-a koristio sam Citadel tamno plavu (Midnight Blue) te bijelu (Skull White). Nakon što se osušila boja, pomiješao sam dvije paste (Pacific Blue i Transparent) i prekrio cijelu vodenu površinu. Pri tome sam pazio da površina mora ne bude ravna, već da u ovom koraku pokušam imitirati valove.
Kada se i ovaj sloj gelova osušio, dodao sam sloj čistog Transparent Water Gela. Pažljivim modeliranjem, pokušao sam dobiti valove koje radi čamac, ali i sirene od izranjanja te uranjanja. Kada se gel već skoro osušio, odlučio sam dovršiti OSL. Pažljivim miješanjem boja i razrjeđivanjem smjese sa Lahmian Mediumom dobio sam postepene prijelaze od tamnog do svijetlog na trupu čamca.
Najnoviji članci
- Diorama Alpi - prvi dio Marko Paunović, 16.12.2024.
- TOP TIP – pod od drvenih dasaka Krunoslav Belinić, 10.12.2024.
- Back to Basics radionice bojanja minijatura za najmlađe u Knjižnicama Grada Zagreba Krunoslav Belinić, 26.11.2024.
- Veliki panda i sićušni zmaj, radionica crtanja likova Krunoslav Belinić, 26.11.2024.
- Posjetili smo: Državno prvenstvo Slovenije u plastičnom maketarstvu, Ljubljana 16.11.2024. Marko Paunović, 20.11.2024.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)
- 40k Slow Grow liga jaše dalje 27.10.2021., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Josip Strnad (Space Marines)