Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings
Uvodna riječ; Antoni Pastuović
Ovaj smo petak Luka i ja imali priliku isprobati treću ediciju poznate Warhammer skirmish igre Kill Team te usput demonstrirati osnove koje su ostale nepromijenjene. Luka je igrao tim Vespid Stingwings, jako mobilne T'au jedinice, a ja sam igrao Blooded, izdajnički odred koji je nekad pripadao Astri Militarum (u mojem su slučaju dobili ime Glantonova banda). Mapa, veličine 30x22 inča, bila je organizirana tako da je sav teren bio van naših deployment zona, koje su iznosile 6 inča od kraćih rubova. Nasred mape, u blagoj dijagonali, postavljene su 3 točke interesa (objectives). Sve je ovo rezultiralo jako simetričnom postavom operativaca – svi su Vespidi i cijela Blooded banda na početku igre bili zrcaljeno skriveni iza velikih komada terena. Sve građevine s vratima bile su visoke 3 inča, što je operativcima nudilo Vantage point – mogućnost da jednu hit-kockicu zadrže kao uspješnu, a bušotina u samom centru, visoka 4 inča, nudi još bolji Vantage point, gdje operativci zadržavaju 2 kockice.
Krug 1
Antoni Pastuović
Prije početka same igre, postavili smo 2 barikade te je svatko morao odabrati jednu od tri tzv. Scouting opcije: Luka je odabrao još jedan komad opreme, a ja besplatan Strategic ploy, čime je Luka dobio prvu inicijativu. Na početku su svi operativci imali Conceal order, što znači da ih gotovo nemoguće odabrati kao mete, ali zato ne mogu ni pucati ni jurišati. Upravo zbog ovoga, prvi krug je prošao bez ikakvih događaja tj. sveo se na pozicioniranje: Glantonova banda je koristila Enforce akcije i Commsmanovo dodavanje APL-a kako bi prišli što bliže točkama interesa, a Vespidi su koristili svoju mogućnost letenja da preskoče sve moguće prepreke. Izdajnički Sharpshooter i T'au Oversight penju se svaki na svoju građevinu i pripremaju se za okršaj u sljedećem krugu. Moj Gunner s meltom radi najveći istup i trči ravno među 3 Vespida, nadajući se inicijativi.
Krug 2
Antoni Pastuović
Silama Chaosa nije važno čija se krv prolijeva – Blooded tim dobiva tokene svaki prvi put u krugu kada ubije neprijateljskog operativca ili kad padne u bitci dovoljno blizu neprijatelju (6 inča) da se smatra dostojnim tokena. Ti se Blooded tokeni dodjeljuju operativcima na početku svakog kruga, dajući im automatski hit, a ukoliko ima 4 takva operativca, jedan od njih je pod božjim pogledom, što mu daje automatski critical hit. Dobio sam inicijativu, melta je promašila. Nije važno: Gunner odmah nakon toga pada i time dobivam jedan token za dodijeliti u sljedećem krugu. Sharpshooter blago ranjava Vespid Drona na drugom kraju mape, što nije urodilo Blooded tokenom, ali ga Traitor Enforcer s razine tla svojom naredbom tjera na još jedno pucanje, kojim ga uspijeva dokrajčiti. U ovom trenutku, Blooded tim ima u svojoj kontroli dvije točke interesa, sve osim središnje. Na samom kraju kruga, leteći Vespid Warrior skače na najvišu točku mape (koja mu daje Vantage point bonuse), gdje su mu svi članovi Glantonove bande na vidiku, spreman uzvratiti paljbu u trećem krugu.
Krug 3
Antoni Pastuović
Luka i njegovi Vespidi dobivaju inicijativu, što meni daje jedan esktra command point, koji će mi biti ključan za brojne re-rollove u trećem krugu. Na početku vidim da imam taman 4 tokena, pa odlučujem da će mi Traitor Thug biti pod božjim pogledom ovaj krug (njegov posljednji). Treći krug je za mene bio najkobniji, pucnjevi iz bolt pistola, laspistola ni lasguna ne obaraju Vespida Warriora na vrhu mape, koji bez muke ubija Glantona, vođu moje bande. Vespid Skyblast paralelno zasipa sredinu bojišta Neutron Falloutom, uništavajući svaku nadu da banda napravi uspješan kontrajuriš dublje u Vespid teritorij. Čak i kada se Traitor Ogryn odvažio na to, dočekao ga je Vespid Longsting i njegov rail rifle, koji su ga koštali preostalih 13 woundova. Lukin Neutron Fallout bio je toliko uspješan da sam skoro zaboravio aktivirati Enforcera i Thuga u trećem krugu, zato što podsvjesno nisam htio da im sama aktivacija oduzme D3 wounda. Thug se zalijeće dovršiti Ogyrnov posao, i nakon što jednim udarcem ubija Skyblasta, sljedeći najbliži Vespid vraća mu uslugu.
Krug 4
Antoni Pastuović
U zadnjem krugu mi je situacija jasna: moram održati status quo. Moram nastaviti s kontrolom nad točkama interesa pa makar svi skončali kao Glanton. Sharpshooter dobiva božji pogled da sa svoje pozicije može uvesti red gdje treba. Traitor Corpseman se kloni prednjih linija i dijeli svoje doze ranjenima kako bi ostali na bojištu. Luka me u zadnjem krugu rješava Enforcera i još dvojice – nevažno, oni su svoje odradili. Zadnji se okršaj događa na prvoj točki, gdje od 4 operativca dvojica gube život, a dvojica su teško ranjena. Unatoč ovoj zadnjoj borbi, točka interesa ostaje pod mojom kontrolom. Finalni je rezultat 9 : 3 za Blooded tim. Iako je stopa ubijanja bila ista, ono što je prevagnulo je broj Bloodeda koji su mogli mijenjati jedni druge kako bi održali kontrolu nad točkama 1 i 2. Želim se najdublje zahvaliti Luki na zabavnoj igri i višesatnoj navigaciji kroz novu ediciju unatoč svim preprekama.
Najnoviji članci
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
- NASTUPILI SMO NA: AmuletD20 Grand Tournament 2025 Domagoj Krpan, 30.10.2025.
- Back to Basics radionice bojanja minijatura u Knjižnici Medveščak Krunoslav Belinić, 13.10.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)


























