Comic Style Mechovi
U današnjem članku prikazat ću svoj način bojanja cartoon iliti comic stylea, kako vam god paše. Implementiram ga na mech figurama, točnije iz igre Heavy Gear Blitz. Čim sam ih vidio, inspirirale su me na pokušaj imitacije retro animacije iz studija animea 80-ih i 90-ih, čiji sam veliki fan. Kažem imitacije jer nije jednostavno prebaciti osjećaj animiranog lika u svijet minijatura, pitanje je količine detalja i osvjetljenja - dva faktora koje i dalje pokušavam usavršiti.
Ideja nije stvaranje NMM-a (Non-Metallic Metala), iako tome može ličiti, već je ovo Cel-shading pristup bojama i osvjetljenju koje segmentira plohe na jasno odijeljene tonove. Usporedba s NMM-om je u tome kako se barata svjetlom na minijaturi, tu se povlači paralela zbog toga što sami odredite izvor i količinu svjetla koji se prikazuju u sjenčanju.
Moji primjeri u ovom članku podsjećaju na NMM zbog toga što ja sjenčam zasebne panele, pokušavajući dobiti highlighte i blagi fade boje pojedinačno, no gledamo li primjere u animaciji, često se sjenča model za sebe te je prijelaz sjene i svjetla tek na par mjesta.
Slično NMM-u, pristup je malo kompliciraniji, no tehnika je jednostavna: odaberemo s koje strane dolazi svjetlo - paneli okrenuti prema svjetlu su uvijek svjetliji, ostali su tamniji. Onda odredimo smjer svjetla i sjenčamo kako bi padao wash ili contrast paint od GW-a, ali u kontroliranim slojevima s jasno određenim rubovima između tonova. Krajnji highlight je bijeli, to je standard u crtanim filmovima. Svi rubovi, ili barem svi vidljivi, crne su linije.
Crne linije se mogu dobiti na tri načina, jedan je s bočnom stranom kista po uzdignutom rubu, drugi s istaknutim vrhom kista u udubinama, dok je treći s tankim flomasterima. Treći se smatra blagim varanjem u našem hobiju, ali sam snažnog uvjerenja da takav pojam ne postoji u našem rječniku, ukoliko pričamo o tehnikama rukom.
Treba paziti i s flomasterima jer nekad znaju previše teći po kakvom manjem rubu, no to se sve može prefarbati.
Moja osobna procedura je sljedeća: s najtamnijom bojom ofarbam cijeli model, onda odredim stranu koja je osvijetljena – u ovim slučajevima prednja. Nakon toga krenem sa sjenčanjem panela mechova, ugrubo s trokutastim oblicima da se naglasi svjetlo odozgora. Tako osvijetlim sve panele u jedan ili dva sloja prije dodavanja zadnjeg highlighta bijelom. Nakon toga zacrnjujem rubove za „cartoon feel“. Neminovno popravljanje grešaka crnjenja rubova je na kraju.
Za baze sam odlučio freehandom napraviti crtež umjesto 3D baze kakvu inače radimo, smatrao sam da je prikladno da se crteži nalaze u plošnom okruženju. S obzirom da se igra većinom igra na pustinjskom terenu, koristio sam par boja za prikaz malih „dina“, crne linije i, tu i tamo, pokoji osjenčani kamen. Baze su na ovaj način bile gotove relativno brzo.
Najnoviji članci
- Posjetili smo: Državno prvenstvo Slovenije u plastičnom maketarstvu, Ljubljana 16.11.2024. Marko Paunović, 20.11.2024.
- Izrada prozora Marko Paunović, 11.11.2024.
- Nastupi tijekom listopada 2024. Marko Paunović, 04.11.2024.
- Nastupili smo na: FESTUNG KUP 2024 Krunoslav Belinić, 24.10.2024.
- Sebov Top Tip Sebastian Søgård, 22.10.2024.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)
- 40k Slow Grow liga jaše dalje 27.10.2021., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Josip Strnad (Space Marines)