Igraća tabla za igru Pirate's Cove – dio 1.
Kroz sljedeća dva članka pratit ću proces izgradnje igraće ploče za stolnu igru Pirate's Cove koju je prije nekoliko godina radila Radionica za izradu prostornih maketa.
O igri
Pirate's Cove je igra na ploči koju su Amigo Spiele izdali 2002. godine u Njemačkoj. Godine 2003., Days of Wonder su ju ponovno objavili s novim grafičkim dizajnom. Tijekom igre, igrači igraju kapetane gusarskih brodova koji traže blago s otoka i pravo na hvalisanje tako da pobijede druge gusare u pomorskoj borbi. Igra se odvija preko 12 poteza (mjeseci), a cilj je biti pirat s najviše slave. Svaki igrač ima brodski žeton i karticu koja prikazuje četiri aspekta broda (posada, top, jedro i trup). Na početku svakog poteza prebacuje se na svakom otoku kartica koja otkriva potencijalni plijen od pljačke. Svaki otok (osim Piratske uvale i Otoka blaga) nudi različite brojeve karata slave, zlata, blaga ili taverni.
Kapetani biraju otok koji će pljačkati na temelju mogućih nagrada na tom otoku, a zatim se bore ako se pojave na istom otoku s još nekim piratom. Određeni otoci nude mogućnost nadogradnje aspekta broda i raspoloživa pljačka na svakom otoku mijenja se sa svakim potezom. Igrač može upotrijebiti ove podatke za predviđanje mjesta na kojem će se brodovi drugih igrača pojaviti i prema tome premjestiti svoj brod u bilo koju bitku ili ju pak može izbjeći. Pogodnost svakog otoka je iskrivljena tako da su neki Otoci očito bolji izbor od drugih. Brodovi koji prežive borbu tada pljačkaju otoke, stječu slavu i plaćaju zlato za nadogradnju svojih brodova na temelju raspoloživog materijala na otoku. Legendarni gusar, crni brodski žeton, kreće se u smjeru kazaljke na satu oko ploče, prisiljavajući kapetane da skreću s puta, osim ako ne misle da mogu pobijediti moćni brod. Na Otoku s blagom se ne može voditi bitka i tamo brodovi mogu sigurno iskrcati teret sa svog broda i zakopati bilo opljačkano blago (kapacitet broda da drži blago temelji se na njegovoj veličini trupa). Zakopavanje blaga i novca povećava igračeve bodove slave.
Dizajn table:
Nakon što smo odigrali par partija na kartonskoj tabli koji dolazi sa igrom, Andrija Jurišić i ja smo odlučili da napravimo odgovarajuću ploču s malim modelima brodova s kojima ćemo ploviti otocima. Odlučili smo se za ivericu od 90 x 90 cm debljine 23 mm. Prvi posao je bio nacrtati kartu na ploču, pazeći da postoji dovoljno mjesta za sve kartice na cijeloj ploči. Jednom kada smo dobili osnovni oblik i mjere, mogli smo nastaviti s dizajnom.
Odmah smo se složili da ćemo koristiti LED-ove unutar svih (ili većine) malih zgrada i koliba razasutih po otocima. Prisutni izvor struje natjerao nas je da razmišljamo kako bi bilo cool imati pravi vulkan koji se puši pa smo započeli istraživati razne strojeve za maglu.
Strojevi za maglu
Najlakši način za pribavljanje stroja za maglu jest odlazak u vašu lokalnu trgovinu za kućne ljubimce i kupovina stroja za maglu za terarij. Osim toga, svaka prodavaonica sa građevinskim materijalom trebala bi imati odjeljak sa svjetiljkama. Postoje svjetiljke koje se nalaze u nekoj vrsti posude i stvaraju maglu koja se onda obasjava LED-icama. Na kraju sam ga kupio na ebayu za oko 8,00 USD s otpremom. Stroj koristi keramičku dijafragmu koja vibrira ultrazvučnom frekvencijom kako bi stvorila kapljice vode koje tiho izlaze iz stroja u obliku hladne magle. Oni koriste piezoelektrični pretvarač za stvaranje visokofrekventnih mehaničkih oscilacija u filmu vode. To stvara vrlo finu maglu kapljica promjera oko jednog mikrona, i to brzo. Međutim, ove kapljice vode sadržavat će nečistoće koje se nalaze u rezervoaru, uključujući minerale iz tvrde vode (koji stvaraju teško uklonjivu ljepljivu bijelu prašinu, u ovom slučaju na našem krajoliku). Svi patogeni koji rastu u stajaćem spremniku također će se raspršiti u zraku. Stoga ih treba redovito čistiti kako bi se spriječilo da se bakterijska kontaminacija širi zrakom. Količina minerala i drugih materijala može se uvelike smanjiti korištenjem destilirane vode, iako nijedna voda nije apsolutno čista.
Znanost iza strojeva za maglu
Kao što je ranije napomenuto, stroj se sastoji od piezoelektričnog keramičkog diska koji je opskrbljen strujom kroz dvije nikl-elektrode. Budući da je keramika piezoelektrična, oscilira u prisustvu električne struje na ultrazvučnoj frekvenciji (Ultrazvučni znači da ne čujete zvučne valove koji nastaju u vodi).
S povećanjem frekvencije oscilacije ploče voda pokušava pratiti frekvenciju oscilacija. Međutim, zbog svoje inercije i težine, frekvencija titranja kapljica vode se ne podudara s ovom frekvencijom, pa vodeni val zaostaje za valom diska. To stvara područje niskog tlaka između njih, a to zauzvrat stvara šupljinu - pojavu poznatu kao kavitacija. Šupljina može biti praznina ili se može napuniti zrakom, jer postoji zrak otopljen u vodi i s stvaranjem niskog tlaka, zrak se kreće u šupljinu. Kada se ta šupljina implodira, mlaz koji implodira ima puno energije. Vibracijski disk uzrokuje i kapilarne valove na površini vode (mreškanje). Kapilarni valovi stalno osciliraju gore dolje zbog površinske napetosti i gravitacije. Kako šupljina implodira, na površini se formira prekriženi kapilarni val. Kao rezultat toga, na vrhu vala, vrlo male kapljice vode imaju dovoljno energije da prekinu površinsku napetost i izađu iz vode. Čim te kapljice vode izađu na površinu, apsorbiraju se u zrak i izlaze iz stroja kao magla. Veličina aerosola smanjuje se s povećanjem frekvencije.
Nakon što smo odlučili koji će se električni i elektronički uređaji biti korišteni na ploči, mogli smo napraviti preliminarne skice cijelog stola sa veličinama svakog pojedinog otoka, a odatle bismo mogli ekstrapolirati veličine ne samo kuća / koliba, već i brodova. Polako je naša igraća ploča počela dobivati oblik. No prije nego što smo započeli s radom, još uvijek smo trebali izračunati koliko će sva elektronika biti velika. Za to smo trebali napraviti kratki izračun.
Početak izrade
Ovaj članak ću zaključiti osnovnim radom na samoj ploči. Kao što je već spomenuto, osnovni dizajn nacrtan je prvo na samoj ploči. Zatim je u sredini ploče izrezan veliki otvor za žice, kao i niz manjih, pažljivo raspoređenih po otocima.
Za to vrijeme Andrija je izrađivao brodove za modele od balze. Najprije je nacrtao osnovni obris vodene linije broda na komadu papira. Zatim ga je izrezao kako bi napravio obrazac koji je potom koristio za crtanje oblika brodova na komadima balze. Jednom izrezani i sastavljeni, brodovi su brušeni te na kraju obojeni uz dodavanje osnovne užadi.
Dok je Andrija bio zauzet izradom naše armade, pokušavao sam provući žice do svakog od otoka. Odlučio sam da žice idu ispod stola i da će se pričvrstiti na ploču pomoću spajalica.
Time se završava početni dio projekta. U sljedećem članku opisat ću kako smo izgradili otoke, sve kuće i ostatak krajolika, kao i električne krugove ugrađene u igraću ploču.
Najnoviji članci
- Diorama Alpi - prvi dio Marko Paunović, 16.12.2024.
- TOP TIP – pod od drvenih dasaka Krunoslav Belinić, 10.12.2024.
- Back to Basics radionice bojanja minijatura za najmlađe u Knjižnicama Grada Zagreba Krunoslav Belinić, 26.11.2024.
- Veliki panda i sićušni zmaj, radionica crtanja likova Krunoslav Belinić, 26.11.2024.
- Posjetili smo: Državno prvenstvo Slovenije u plastičnom maketarstvu, Ljubljana 16.11.2024. Marko Paunović, 20.11.2024.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)
- 40k Slow Grow liga jaše dalje 27.10.2021., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Josip Strnad (Space Marines)