Izrada makete Piety Hill
U ovom ću članku raditi središnji teren za stol na Divljem Zapadu. Neko vrijeme mi se vrzmala ideju da za igre Malifauxa napravim crkvu na vrhu brdašca s malim grobljem, a pisanje članka za Wyrd Chronicles bilo je savršeno opravdanje za takav projekt.
Ideja i planiranje
Uvijek kažem kada započinjete neki veći projekt prvo trebate planirati. Odvojite vrijeme i istražite mogućnosti, osmislite teren (u ovom slučaju), odlučite koji bi materijali bili najbolji, pogledajte imate li sav alat pri ruci i najvažnije provjerite imate li dovoljno ljepila. Ne postoji ništa gore od toga da vam ponestane superljepila u subotu navečer.
Ideja koja stoji iza ovog terena dolazi s terena koji sam napravio za UMS Agram još 2003. godine. Uglavnom za Mordheim i WHFB. Radilo se o stilu Vampire Counts. Teren postoji do danas i ima samo manja oštećenja i neke male komade koji nedostaju kao što se može vidjeti na slici. Međutim, ma koliko ja volim ovaj teren, on se ne uklapa baš u svijet Malifauxa. A osim toga, želio sam vidjeti koliko ću drugačije napraviti ovaj (manje-više) isti teren 13 godina kasnije.
Kad je tema projekta odlučena, počeo sam istraživati mogućnosti za dizajna. Prvo što obično napravim jest da pregledam svoje hobby knjige ili pak posudim u UMS Agramovoj knjižnici neku. Obično su prve knjige koje prelistam one napisane od starih majstora Raya Andersona i pokojnog Sheperda Painea. Prvi je napravio neke sjajne diorame Divljeg zapada, a njegova knjiga Umjetnost diorame za mene je izvor beskrajne inspiracije, drugi je uglavnom radio na vojnim dioramama, a njegova knjiga Kako graditi Diorame nudi sjajne savjete i savjete o izgradnji krajolika i kompozicije. Za ovaj projekt odlučio sam se napraviti svoju „obradu“ Anderson-ove diorame Piety Hill. Odlučio sam svoj projekt jednako i imenovati u hommage ovom velikom umjetniku.
Dakle, nakon odabira teme i stila, počeo sam dizajnirati obris terena. Postalo je očito da će veličina terena uvelike ovisiti o veličini crkve. Budući da sam kao obrazac imao već postojeći teren s crkvom, grubo sam kopirao dimenzije crkve. Uz utvrđene grube dimenzije (13x10cm sa zidovima visine 5cm), nastavio sam crtati nacrte zidnih elemenata. Htio sam izgraditi model ove crkve što bliže tome kako su građene prave drvene crkve - pomoću drvenih greda za konstrukciju segmenata okvira zida. Spojite te segmente i nakon što su uspravljeni, zidove ispunite drvenim daskama. Dizajn segmenata okvira zida pokazao je četiri različita dizajna. Jedan za prednju stranu zgrade (10x5cm) s rupama za dva uska prozora i vrata, jedan za stražnju stranu zgrade (potrebna bi bila dva takva okvira jer su 5x5cm), jedan za bočne strane zgrade s rupama za prozore (potrebna su četiri takva 5x5cm okvira) i jedan za bočnu stranu zgrade i za crkveni zvonik (8 je potrebno - 2 za bočne stranice i 6 za zvonik, jer su 3x5cm). Za krov bi mi trebalo i nekoliko konstrukcija od drvenih greda za rogovekrova. Kad sam sve to nacrtao u mjerilu 1: 1 na milimetarskom papiru, upotrijebio sam različitu oznaku boje (zelenu) kako bih označio kako treba izgledati alat za oblikovanje.
Ova skica pružila mi je duljine i količinu materijala (tablice na skici s crtežom) koji su mi potrebni za izradu.
Za ovaj projekt trebat će mi sljedeći materijali:
- otprilike 7 metara letvice 2x2 mm
- otprilike 1 metar letvice 5x5 mm
- otprilike pola metra dugačke daske od balze debljine 2 mm (dolaze u daskama od 10x100 cm)
- 40x40cm stirodura
- super ljepilo
- PVA ljepilo
- šljunak (tri veličine)
- statična trava
- borovi (nekoliko)
- ostala vegetacija
- brusni papir (2 lista)
- folija za grafoskop
- tanka karta
- čačkalice
- jedan prsten za lanac i dvije male šarke za kutije za nakit
- jedno zvono s božićnog ukrasa
- nekoliko nadgrobnih ploča
Potrebni alati su:
- skalpel
- škare
- pila za modeliranje
- ručna mini bušilica (ili električna mini bušilica)
- kistovi - raznih veličina - za bojanje / wash-anje i za drybrush
- kliješta i pincete
- šilo
Izrada crkve
Kao što sam već spomenuo, veličina terena i raspored raznih elemenata u velikoj mjeri ovise o veličini crkve pa je normalno da je prvo trebalo započeti s izgradnjom crkve. Budući da će mi trebati puno letvica različitih veličina za koje bi bilo potrebno precizno i ponovljeno mjerenje, odlučio sam si pomoći i konstruirati dva alata koja će se koristiti za rezanje letvica na nekoliko željenih duljina. Alat 1 koristio bi se za rezanje dasaka duljine 13, 30 i 50 mm, dok bi alat 2 rezao daske duljine 11, 20 i 46 mm. Geometrija ovih jednostavnih alata omogućila bi brzo i precizno rezanje letvica od lipe dovoljnom preciznošću. Nakon samo sat vremena izrezao sam gotovo 7 metara letvica od lipe u 181 drvene grede različitih dimenzija. Pomoću krep trake sve sam ih zalijepio u grupe kako se ne bi miješali.
Zatim je došlo vrijeme za izradu alata za oblikovanje kako bi se pojednostavila izrada drvenih okvira i osigurali pravi kutovi spojeva greda (koliko je to moguće). Za to sam koristio jedan list prozirne plastične folije. Jednostavno sam ga stavio preko skice i zalijepio letvice lipe 5x5 mm preko zeleno označenih područja na skici. Unutra sam stavio letvice lipe u skladu s veličinama (prethodno sam napisao dimenzije crvenom bojom na crtežu radi lakšeg sastavljanja) i stavio samo kap superljepila pazeći da sklizne na plastičnu foliju ili na debele letvice od kojih sam napravio kalup. Sjajan savjet je koristiti Rapid Cure. To je vrsta kemikalije koja trenutno osuši superljeplilo u trenutku kad dođe u kontakt s njim. Međutim, ostavlja bijele tragove, što u ovom slučaju neće biti važno jer će se na kraju sve obojiti.
Jednom kad sam imao sve drvene okvire za donji dio crkve, zalijepio sam ih na drvenu podlogu. Sad sam imao obris svoje crkve, došlo je ivrijeme za izgradnju zvonika i krova. Koristeći istu metodu, napravio sam krovne rogove - u osnovi skup trokuta zalijepljenih zajedno. Za izradu toga koristio sam samo jedan alat za oblikovanje jer mi je zapravo bila potrebna samo konstrukcija pravog kuta između vodoravnih i okomitih greda. Jednom kad su fiksni, povezao hipotenuzu trokuta koji bi držao krov. Napravio sam nekoliko veličina krovnog roga kako bih imao izgled klimavog krova. Kad sam završio konstrukciju krova, zalijepio sam drva balze od 2 mm koje će držati krovne pločice. (Napomena: Krovnu konstrukciju nisam zalijepio na zidne okvire kako bi krov bio uklonjiv). Potom sam nastavio rad izradom zvonika pomoću 6 manjih zidnih okvira i nekih krovnih trokuta.
Došlo je vrijeme da zidove ispunim daskama. Iz balze debljine 2 mm rezao sam letvice duljine oko 30 cm i širine 5 mm pomoću šila. Oblik šila omogućuje izobličen izgled daske u jednom potezu (istovremeno rezanje i graviranje). Da sam koristio nož za skalpel, morao bih iskositi strane što bi produžilo postupak. Poslije sam ponovno posegnuo za svojim improviziranim alatima za rezanje dasaka i napravio gomilu dasaka od 20, 30 i 50 mm od balze. Te sam zatim zalijepio na pod, pazeći da slijedim određeni uzorak. Nije važno koji obrazac koristite, ali morate ga slijediti do kraja. U slučaju mog poda, koristio sam slijedeći uzorak: 40mm-50mm; 20mm-50mm-20mm; 50mm-40mm; 20mm-50mm-20mm i ponavljao ga. Koristio sam sličnu metodu za sve zidove. Tamo gdje je duljina daske stršila od okvira zida, višak materijala sam izrezao tek nakon što se ljepilo posušilo (što se najbolje vidi na dijelu krova). Jednom kada su oba dijela crkve (krov i zgrada) bili gotovi zalijepio sam ih na štap kako bih olakšao sprejanje u crno i spriječio nered po rukama.
Izrada baze
Kad je crkva bila gotova, krenuo sam u izradu podloge za teren. Kao i u originalu iz 2003., odlučio sam ga napraviti od stirodura. Iako se ovih dana odlučujem za čvršće materijale za podlogu (poput MDF-a), odlučio sam se za stiropor jer sam želio dodatnu visinu koju pruža stirodur debljine 3 cm. Prvo sam markerom nacrtao obris crkve, a zatim sve elemente rasporedio na njihove položaje. Nakon što sam sve elemente postavio na mjesto, nacrtao sam obris gornje strane baze, a oko nje donju stranu. Skalpelom sam izrezao bazu po vanjskoj liniji. U nekoliko koraka presjekao sam bazu sve dok nisam postigao unutarnji obris baze dodajući sve veći kut oštricom sa svakim korakom. Nakon što je rezanje završeno, sve sam brusio pomoću brusnog papira. Napravio sam i nekoliko kamenih gromada od ostataka komada stirodura i zalijepio ih na podlogu koristeći PVA ljepilo i čačkalice.
Za izradu ulaza na crkveno groblje koristio sam 5x5mm letvice. Pomoću električne mini bušilice (koju možete zamijeniti ručnim) pričvrstio sam sve dijelove zajedno te cijeli sklop pričvrstio na podlogu ponovo pomoću čačkalica kao pinove. Nakon što je kapija završena, napravio sam drvenu ogradu od drvenih čačkalica i dasaka od balze koji su preostali od izrade crkve. Prije dodavanja teksture trebalo je spojiti ta dva komada. Nakon pregleda otkrio sam nekoliko oštećenih mjesta na rubu stirodura koje je trebalo popraviti i učvrstiti. Da sam imao više vremena, vjerojatno bih ih napunio DAS-om glinamolom. Međutim, nekoliko traka krep trake omogućilo je savršeno brzo popravljanje.
Dodavanje teksture
Sve što je trebalo učiniti prije bojanja je bilo dodati teksturu bazi. Prije nego što to učinite, pogledajte sliku starog komada snimljenog 2016. Vidjet ćete da na cesti postoji oštećenje na samom rubu baze. Nisam siguran što se dogodilo ili kako se otrgnulo, ali moja najbolja pretpostavka je da baza od stiropora nije bila u potpunosti zaštićena prije nanošenja sloja boje tako da je oštetila donju površinu baze i tijekom vremena opterećenje je pokidalo taj komad. Kako bih to spriječio (što je više moguće) odlučio sam PVA ljepilom prekriti rub i sa donje strane i tako zaštititi od oštećenja. Dok se sušilo, izvadio sam sav šljunak koji sam htio upotrijebiti na ovom projektu:
- pijesak za činčile - najmanji granulat
- GF9 srednje veličine
- pijesak za činčile - najveći granulat
Jednom kad se PVA zaštita osušila, preko površine koja će postati put / dvorište sam razmazao razvodnjeno PVA ljepilo. Prvo sam posipao nešto najvećeg šljunka, a zatim malo GF9 srednje veličine i da bih završio slojem najmanjih zrnca pijeska za činčila. Ako nježno i pažljivo posipate, možete završiti s lijepim varijacijama u teksturi - na primjer, na sredini neravnog puta obično ima nešto veće kamenja za razliku od njegovih strana. Kad se cesta osušila, ponovio sam postupak s ostatkom podloge, prosipajući dvije najveće veličine po prizemnom dijelu i najmanje veličine preko kamenih gromada i grobova.
Priprema za vrijeme čekanja
Dok sam čekao da se tekstura osuši, izrađivao sam krovne pločice od najfinijeg brusnog papira. Ima lijepu teksturu kada se oboja. Također sam stavio metalne igle na borove koje ću koristiti na ovom terenu. Praktična metoda zabijanja metalnih pribadača na plastična debla stabala je zagrijavanje metalnih pribadača svijećom. Zagrijane pribadače potom je samo potrebno zabiti u deblo. Toplina će lokalno rastopiti plastiku. Kako pribadača ulazi u plastiku, ona predaje prekomjernu toplinu (u deblo), a kada se pribadača ohladi, postat će fiksirana u deblo bez ikakve potrebe za lijepljenjem.
Bojanje baze
Nakon što je tekstura postavljena, podlogu sam posprejao u crno i došlo je vrijeme da obojim teren. Za razliku od svojih minijatura, volim koristiti minimalnu / ograničenu paletu prilikom bojanja terena. Ovo su boje korištene tijekom cijelog projekta (proizvođač: Pebeo Deco):
- White (41)
- Antique White (69)
- Ash (70)
- Ochre (51)
- Brown (29)
- Grey (54)
- Black (55)
Na svim mojim terenima koristim Pebeo Deco boje jer smatram da imaju upravo konzistenciju potrebnu za brzo bojanje terena. Prilično su loše za bojanje minijatura jer su preguste. Za teren su, međutim, savršene i njihova cijena od 20ak kuna po bočici od 45 ml itekako vrijedi. Kad se temeljni premaz osušio, obojio sam smeđom bojom čitavo područje dvorišta / ceste / grobova i samo drybrushao ostatak baze. Pomoću metode drybrush (bez čišćenja kista od prethodne boje) nanio sam oker preko cijele baze. Na cestovnom dijelu dodao sam završni highlight mješavinom oker i antikne bijele boje. Nakon što sam to učinio, crnom bojom sam izvukao sve detalje - ogradu, kamenje, kapiju, a kad se ovaj sloj osušio, sve sam ih drybrushao mješavinom crne i sive. Highlight je izvučen čistom sivom bojom. Sada su sve moje sive površine bile iste, i drvene i kamene. Kako bih ih izmijenio, na kamene površine (kamenje i nadgrobni spomenici) stavio sam završni highlight čisto bijele boje. Također sam dodao ash boju na dijelu baze bez ceste / dvorišta te na drvenim dijelovima. Za kraj ovog dijela bojanja odlučio sam napraviti hommage za dva umjetnička djela koja su mi vrlo draga. Prvo je znak na crkvenim vratima koji kaže Piety Hill radi već spomenute diorame Raya Andersona, a drugi su dvije nadgrobne ploče - jedna je označena Arch Stanton, a druga neoznačena kao detalj iz jednog od mojih najdražih filmova svih vremena. Ovo je teren za Malifaux, pomislio sam da se referenca na Dobar, loš, zao ne može propustiti. Sva tri znaka napisao sam koristeći 0,05 mm mikronski marker (možete ih nabaviti s Ebay-a za prilično povoljnu cijenu, a isporučuju se u nekoliko boja ako vam trebaju).
Vegetacija
Kad sam završio sa bojanjem, zalijepio sam četiri bora na podlogu pomoću PVA ljepila i skupio svu vegetaciju koju bih koristio: gomile cvijeća (pronađene na Ebayu), ekstra dugu statičku travu / vlakna (Noch), bršljan ( ArmyPainter) i bogat asortiman busenja raznih boja, veličina i dužina (Gamer's Grass). Sve sam to planirao koristiti na bazi. Počevši od najdužih vlakana i prelazeći na busenje najkraće duljine zalijepio sam svaki pomoću PVA ljepila. Na kraju sam na grobove dodao malo cvijeća. Sa zalijepljenim busenjem, još uvijek sam imao neka prazna mjesta na bazi pa sam odlučio pomiješati statičku travu i zalijepiti je. Koristio sam zelene, čisto žute, pepeljaste i gotovo crnu statičku travu da bih dobio mješavinu prave boje. Kad sam bio zadovoljan bojom, zalijepio sam ju pomoću PVA ljepila.
Bojanje crkve
Dok se trava sušila, pobojao sam crkvu. Odlučio sam se za smeđu unutrašnjost i sivu vanjštinu. Iznutra je obojena bojama: Brown, Ash i Antique White. Izvana je bojana koristeći mješavinu crne i sive, zatim sive i čisto bijele boje kao posljednjeg highlighta. Dok se crkva sušilo, na bazu sam dodao malo bršljana i nastavio sa bojanjem zvona. Ovaj je element bio jedini koji je obojan bojama koje inače koristim za bojanje minijatura: Scale 75 Dwarven Gold i Viking Gold te Vallejo Sepia Shade. Kad je sve pobojano, dodao sam krov zvoniku i zalijepio crkvu na bazu.
Dodavanje vrata koja se mogu otvoriti
Tijekom izrade modularne igraće ploče Malifaux za časopis Figure Painter Magazine, otkrio sam izvrstan način za izradu vrata koja se mogu otvoriti. Osim nekoliko letvica od lipe i nešto balze, potrebne su najmanje šarke za kutije za nakit. Postupak izrade je doista lak, ali morate osigurati da je šarka pričvršćena između dvije ploče i na strani vrata i na strani okvira. Na ovaj način, ne postoji šansa (ili je jako mala) da se vrata odvoje tijekom otvaranja. Nakon što sam to završio, obojao sam ih gore opisanim postupkom i kad se boja osušila, zalijepio sam ih na crkvu i bazu.
Završena maketa
Stavljanje vrata označilo je kraj projekta i ostalo mi je samo da ga odnesem u klub i fotografiram sa starijim bratom.
Najnoviji članci
- Diorama Alpi - prvi dio Marko Paunović, 16.12.2024.
- TOP TIP – pod od drvenih dasaka Krunoslav Belinić, 10.12.2024.
- Back to Basics radionice bojanja minijatura za najmlađe u Knjižnicama Grada Zagreba Krunoslav Belinić, 26.11.2024.
- Veliki panda i sićušni zmaj, radionica crtanja likova Krunoslav Belinić, 26.11.2024.
- Posjetili smo: Državno prvenstvo Slovenije u plastičnom maketarstvu, Ljubljana 16.11.2024. Marko Paunović, 20.11.2024.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)
- 40k Slow Grow liga jaše dalje 27.10.2021., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Josip Strnad (Space Marines)