Izrada modularne rijeke

Marko Paunović, 11.09.2020.

Ako ste pratili moje članke o izgradnji terena u prethodnim člancima na Agramovoj stranici, znat ćete da polako izrađujem terene za svoj stol Divljeg Zapada za Malifaux. Već sam sagradio crkvu s grobljem, Ukleto brdo i ulaz u rudnik. Ovaj sam put odlučio napraviti modularnu rijeku širine standardnog Malifaux stola.

Click for enlarged picture

Ideja i planiranje

Kao i uvijek, planiranje je važno, u nekim slučajevima čak i esencijalan dio procesa izrade terena. Dobra priprema ne samo da štedi novac, već i štedi vrijeme. Kao što sam gore spomenuo, u ovom članku ću temu izrade modularne rijeke. Većina rijeka za stolne strateške igre izgledaju lažno jer su ljudi skloni napraviti dvije obale s rijekom u sredini. To samo po sebi nije loše, međutim, kada se postavi na ravni stol, više će ličiti na kanal ljudskih ruku djelo nego na prirodnu rijeku. Zbog toga sam razmišljao i smislio sam jednostavno rješenje. Odlučio sam napraviti riječne module veličine 30 x 30 cm (12 '' x 12 '') od stirodura debljine 2 cm. Na ovaj način ću imati dio stola na povišenoj razini s dovoljno prostora da postavim dio već izgrađenog terena. Ali što je najvažnije, rijeka neće toliko izgledati umjetno.

Postavljanje rijeke uvijek predstavlja dodatne probleme jer može stvoriti poteškoće tijekom igranja: Kako prijeći na drugu stranu, puno otvorenog prostora s dugim linijama za pucanje. Stoga sam odlučio da će svaki od tri modula imati prijelaz preko rijeke. Da bi bili što raznolikiji, odlučio sam napraviti jedan drveni pješački most, jedan željeznički most (jer sam imao nekoliko komada dječje pruge za željeznicu) i jedan riječni prijelaz preko plićaka.

U stvari, kad mi je plićak pao na pamet, shvatilo mi je da cjelokupna postavka na mom stolu nije onakva kakvu inače vidite uz rijeke - s puno zelenih boja i vegetacije. Gotovo je pustinja. Zbog toga sam odlučio rijeku gotovo presušiti. (Međutim, objasnit ću vam i kako napraviti module ako želite imati puno vode u svom koritu).

Materijali i alati

Nakon grube skice, mogao bih napraviti definitivan popis materijala i alata potrebnih za ovaj projekt. To su sljedeće:
- otprilike 10 cm balze debljine 2 mm (dolaze u daskama od 10 x 100 cm)
- otprilike 10 cm balze debljine 5 mm (također dolaze u daskama od 10 x 100 cm)
- oko pola table stirodura 2 cm debljine (50x100 cm)
- oko 30 x 30 cm MDF-a debljine 5 mm
- super ljepilo
- PVA ljepilo
- 0,5 kg DAS glinamola
- šljunak (četiri veličine)
- statička trava
- AK Interactive Light and Dry Crackle Effect
- brusni papir (1 list)
- krep traka
- Gedeo kristalna smola
- Pebeo Vitrail boja - Greengold
- željezničke pruge (igračka, ne maketa)

Potrebni alati su:
- skalpel
- marker olovka
- škare
- pila za modeliranje
- kistovi - raznih veličina - za bojanje / washanje i za drybrush
- rezač vrućom žicom (hot wire cutter)

* Kao i u prethodnim člancima, pomoću Proxxon stolne kružne pile i ubodne pile izrezao sam dno rijeke iz MDF-a i smanjio tračnice na željenu duljinu.

Izrada baze

Nabavivši sve materijale, pomoću skalpela sam prvo izrezao tri modula dimenzija 30 x 30 cm iz stirodura. Zatim sam ih prerezao na dva dijela pri čemu je jedna strana široka oko 20 cm, a druga 10 cm. Tada sam nacrtao oblik dna korita na komadu MDF debljine 5 mm. Ako imate komad nepravilnog oblika (kakav sam imao), pametno je isprobati različite načine postavljanja svojih modula korita od 10 x 30 cm kako biste pronašli najlakši način za rezanje MDF-a. Ako pogledate pažljivo slike, primijetit ćete i crvene i zelene linije na mom komadu MDF-a. Na kraju sam rezao MDF uzduž zelenih linija jer mi je ta verzija spasila par prolaza ubodnom pilom.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Kad sam odrezao dijelove stirodura i MDF-a, postavio sam sve bez spajanja kako bih pronašao pogodno mjesto za postavljanje željezničkih pruga (jer nisam imao ravne tračnice, samo zakrivljene). Kad sam bio zadovoljan izgledom, prerezao sam posljednji dio tračnice pomoću stolne kružne pile. Ako ga nemate, isto se može učiniti i sa skalpelom ili s pilom za modeliranje.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Kad sam prugu prerezao, došlo je vrijeme da se oblikuju riječne obale. Stavljajući tri komada koji čine jedan modul (mali i veliki komad stirodura s dnom rijeke od MDF-a u sredini), nacrtao sam obris riječne obale pomoću markera. Osigurao sam da su rubovi modula s obje strane potpuno istih dimenzija. Na taj način bi se moduli mogli smjestiti u bilo koju formaciju. Slijedeći nacrtane crte što je bliže moguće, skalpelom sam izrezao obale. Sada je došlo vrijeme za pokušaj postavljanja korita MDF-a na preostala dva dijela. Opet sam pomoću markera označio 5 mm s donje strane ploče od stiropora i točno 18 cm od stražnje strane većeg i 6 cm od manjeg komada stiropora. Rezao sam uzduž linija i uklonio suvišni materijal. Ovaj postupak osigurava da se moje korito MDF-a čvrsto uklapa u dijelove stirodura svakog modula.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Prije montaže morao sam erodirati površine nasipa. Koristio sam električni rezač vrućom žicom. Rezač vrućom žicom dolazi u više oblika i snaga. Ona koja imam je najjeftinija, koju napajaju dvije AA baterije. Kako radi? Električna energija iz baterije zagrijava žicu koja tada topi stirodur izvodeći savršen ravni rez. Međutim, kako zagrijava žicu, ona se produljuje pa tu činjenicu trebate uzeti u obzir prilikom pričvršćivanja žice na rezač. Prilično je nezgodno raditi na malim, zatvorenim mjestima, što je i razlog što sam ga koristio prije sastavljanja riječnih modula.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Kad su se formirali nasipi, prevrnuo sam dva komada stirodura, premazao ih debelim slojem PVA ljepila i postavio MDF dno rijeke na predviđeno mjesto. Prstom sam uklonio suvišno PVA ljepilo i krep trakom debljine 2 cm prekrio spojeve stirodura i MDF-a osiguravajući zaista čvrstu vezu. Također, prekrivanje spojeva trakom omogućuje vam da nastavite s izradom jer sprečava cijeđenje PVA ljepila. PVA ljepilo obično treba do 6 sati da potpuno očvrsne.

Click for enlarged picture

S trakom na mjestu, prevrnuo sam drvene module na pravu stranu i dodao nešto volumena pomoću DAS glinamola. Pobrinuo sam se da imam malo gline na svakom rubu modula unutar korita rijeke. Kad dodam teksturu, to će osigurati da smola ostane unutar modula. Već sam spomenuo da želim da se rijeka napola presuši, tako da će to zapravo pomoći u izgradnji i dobro izgledati.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Tekstura

U ovom se trenutku približavao kraju gradnje i sve što je trebalo učiniti prije bojanja je dodati teksturu bazi. Da erodirani utori na stijenama koji su rezani rezačem ostanu neoštećeni nakon premazivanja (sprej rastapa stirodur pa ga treba zaštititi), odlučio sam prvo pokriti te površine slojem čistog PVA. Dok se sušilo, izvadio sam sav šljunak koji sam htio upotrijebiti na ovom projektu: - pijesak za činčile - najsitnije zrno - pijesak za baziranje u dvije veličine - pijesak za činčile - najveće zrno

Nakon što se PVA zaštitni sloj osušio, okomite površine sam premazao razvodnjenim PVA ljepilom i posipao malo pijeskom za činčile. Ponovio sam zatim postupak razmazivanja PVA ljepila na cestama i plićacima. Ovdje sam, međutim, prvo posipao neki najveći šljunak, a zatim sam posipao malo pijeska za baziranje i da bih završio slojem najsitnijeg pijeska za činčile. Ako pažljivo posipate, možete dobiti lijepe varijacije u teksturi - na primjer, na sredini neravnog puta obično ima nešto većeg kamenje za razliku od njegovih strana. Kad se cesta osušila, ponovila sam postupak s ostatkom podloge, posipavši dva pijeska najvećeg granulata po preostalim vodoravnim površinama. Ulazeći u korito, pažljivo sam postavio najveći šljunak na mjestu gdje bi korito bilo suho i namjerno sam ostavio sitniji pijesak gdje sam namjeravao staviti vodeni efekt.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Kad sam se krenuo na modul sa željezničkom prugom, prvo sam prekrio trasu pruge čistim PVA ljepilom kako bih bio siguran da će se tračnice držati. Tada sam posipao najgrubljim šljunkom uz tračnice.

Click for enlarged picture

Primijetit ćete da svi moduli imaju neke dijelove modula bez pijeska (samo sa PVA). Ovaj dio modula će biti prekriven AK Interactive Light and Dry Crackle efektom kako bi se stvorila slika presušenog, ispucalog dijela pustinje. Ali o tome nešto kasnije u ovom članku.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Izrada mosta

Prije premazivanja osnovne boje, ostalo je samo još jedno – izraditi drveni pješački most. Korištenjem balze debljine 5mm napravio sam most dimenzija 4,5 x 8,5 cm. Dimenzije koje sam koristio su pomalo čudne, ali to je samo zato što je most napravljen po mjeri. Izmjerio sam širinu ceste i raspon rijeke i došao do tih brojeva. Most širine 4,5 cm, međutim, bit će prikladan za svaku bazu za Malifaux. Kad sam izrezao oblik mosta, čačkalicom sam napravio utore koji će prikazivati spojeve dasaka mosta. Zatim sam pomoću balze debljine 2 mm napravio nekoliko nosača za most i zalijepio ih pomoću super ljepila. Prije lijepljenja mosta na bazu, premazao sam u crno donju stranu mosta, kao i korito rijeke ispod mosta kako bih si kasnije olakšao posao.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Bojanje

Prvi posao prilikom bojanja je premaz osnovne boje (najčešće – crni sprej). To će pomoći u sjenčanju i ukupnom 3D efektu cijelog terena. S obzirom da želim da se cijeli moj teren uklopi u jednu temu (a samim tim i jednu ploču stola), bilo je prirodno da koristim iste boje i shemu boja kao na ranijim terenima. Stoga sam još jednom koristio raspon boja Pebeo Deco. Za podlogu sam koristio Brown (29) i nastavio drybrush bojom Ocre (51). Svjetlije nijanse izvedene su 50:50 mješavinom Ocre (51) i White (41). Konačni highlight učinio sam pomoću Antique White (69). Cesta i plićak prvo su bili skroz obojani u Brown (29), a zatim drybrushani bojom Ocre (51) i mješavinom Ocre (51) i White (31) u omjeru 50:50. Zadnja dva highlighta bila su Antique White (69) i čisti White (41). Na ovaj način sam imao vizualnu razliku između normalnog terena i dotrajale ceste.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Most i drveni dijelovi pruge obojani su bojanjem prvo s Black (55) i Grey (54) mješavinom omjera 50:50. Sljedeći sloj bio je čisti Grey (54), a završni Highlight bio je Ash (70). Nisam bio baš zadovoljan rezultatom, pa sam dodao još jedan highlight čistog White (41). Metalne tračnice zatim su obojane čistim metalom (koristio sam Citadelov Runefang Steel). Kad se osušio, metalne dijelove prekrio sam sa Model Mates Rust Effect.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Uz gotovo osnovno bojanje, primijetili ste velike površine bez teksture gdje je čisti PVA stavljen u fazi teksturiranja. Kao što sam i prije obećao, pokrio sam ove dijelove pomoću efekta AK Interactive Light and Dry Crackle. Na nekim sam mjestima ostavio samo tanki sloj, dok sam ga na nekima velikodušno stavio i ostavio da se osuši. Kad se osušio stvorio se učinak osušene zemlje.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Vegetacija

Nakon bojanja došlo je vrijeme za dodavanje vegetacije na bazu. Normalno, u ovom trenutku, dodao bih malo drveća (u slučaju ovog projekta za Malifaux, crnogoricu). Međutim, ovdje sam odlučio da ih ne sadim, da olakšam skladištenje. I svejedno, moja je namjera naknadno napraviti puno manjih komada terena (poput malih borovih šuma, sanduka i ostalih sitnih terena - možda čak i u sljedećem članku) tako da će se moći „pokriti“ otvoreni prostor. Dodao sam malo statičke trave. Napravio sam mješavinu koristeći nekoliko zelenih, smeđih, žutih i crnih nijansi statičke trave i kad sam bio zadovoljan krajnjim proizvodom, zalijepio sam ga nasumično na module. Jedno od čega sam se pobrinuo jest da stavim statičku travu na sve preostale rupe na kojima je crni sprej rastopio stirodur kako bih sakrio nenamjernu grešku. Jednom kad je statična trava bila na mjestu, nanio sam nekoliko nijansi različitih busenova. Kao i u prijašnjim člancima, opet sam koristio busenove koje je proizvodi Gamer's Grass.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Rad sa dvokomponentnim rezinom

Voda na terenu na stolne strateške igre može se simulirati na više načina. Neki su bolji i realniji, dok su neki jednostavniji, ali manje vjerodostojni. U svom iskustvu naišao sam na šest načina reprodukcije vode. Na kraju ću se usredotočiti na jednu metodu koja prema mom mišljenju daje najvjerniju reprodukciju vode.

Prva metoda je tekstura površine pomoću PVA ljepila i pijeska (što je posebno dobra metoda za potoke), a zatim je obojite dugim premazima zelenkasto smeđe nijanse. Nakon što se boja osuši premazati je debelim slojem morskog laka ili nekim drugim oblikom sjajnog laka.

Najprimitivnija metoda je uporaba same vode. Propuštanje i činjenica da ne odaje dojam dubine pod umjetnim svjetlom najveći su nedostaci osim isparavanja i sklonosti za stvaranjem života.

Treća opcija je korištenje stakla. Napravite korito rijeke kao što sam ranije objasnio, a preko njega stavite staklenu površinu. Za dodatni učinak možete staklo obojiti s donje strane. Međutim, teško ga je oblikovati, tako da se najčešće ne isplati.

Četvrta metoda je uporaba pleksiglasa. Isti principi vrijede ovdje kao u prethodnoj metodi. Relativno se lako reže i dobar je za ravnu i mirnu vodu. Vidio sam da se često koristi na modelima željeznica, a dok obje ove metode mogu izgledati dobro na statičkim prikazima poput maketama željeznica, na manjim komadima terena (poput onih korištenih u stolnim strteškim igrama) bolje je izbjegavati ove dvije metode.

Peta metoda za stvaranje vode je upotreba brodskog laka. Ulijevanje u brojnim slojevima znači da treba puno vremena da završite. I još uvijek nećete doći do velike dubine u vašoj rijeci / jezeru. Stoga je pogodan za mala močvarna područja ili mals jezerca i lokve na raznim terenima. Kao i kod prve metode, radite u dobro prozračenim, po mogućnosti s otvorenim prostorima.

Posljednja metoda, a ujedno i najrealnija, je upotreba smola. Obično su dvokomponentne smjese (jedna je smola, a druga učvršćivač). To je zaista dobar način stvaranja vode, kako mirne, tako i tekuće. Može se postići dobra dubina, a mogu se nijansirati posebnim bojama kako biste dobili nijansu vode koja vam je potrebna. Nekoliko savjeta za rad sa smolom: - Zaštitite ruke - nosite rukavice - Radite u dobro prozračenim prostorima - Imajte pri ruci razrjeđivač za čišćenje ako se izlije izvan željenog prostora - Umiješajte u plastičnim čašicama/posudama - Dno čaše izbušite tako da smola polako curi kako ne bi došlo do stvaranja mjehurića zraka

Danas su na tržištu dostupne brojne verzije smole, ali imenovat ću nekoliko proizvoda koje koristim.

Prvo, dvodijelna smola pod nazivom Kristalna Resin koju proizvodi tvrtka Gedeo. Dolazi u dvije različite veličine (300 ml i 750 ml), a može se kupiti i u obojenoj verziji. Glavna prednost u odnosu na ostale proizvode je što se on miješa u volumnom omjeru 2 : 1 (smola : učvršćivač), za razliku od većine proizvoda koji se miješaju u masenom omjeru 97: 3 (ili sličnom). Zbog jednostavnog načina izračuna omjera, to mi omogućuje upotrebu potrebnih količina i ne prisiljava me da koristim cijeli paket odjednom. Vrijeme sušenja je 24 sata.

Drugo, Vallejo Still Water, koja je izvanredna jednodijelna smola. Ne zahtijeva miješanje i može se bojiti pomoću Vallejo boja. Dolazi u bočici od 200 ml i izvrsno je za mala jezerca na bazi.

Treća vrsta koju koristim je Vallejo Water Effects (Extra Heavy Gel). Dolazi u raznim bojama, ali ja koristim prozirnu. To je bijela pasta čija je konzistencija slična onoj zubne paste, a gel se bistro osuši. Izvrstan je za modeliranje efekata kapljica ili valova na vašim vodenim površinama.

Vratimo se na praktičnu primjenu. Za ovu izvedbu odabrao sam Gedeo kristalnu smolu. Prvo sam pomiješao smjesu smole i učvršćivača (omjer 2 : 1 prema uputama). Jednom kada sam dobio mutnu konzistenciju, ulio sam malo Pebeo Vitrail Greengold boje – doslovno par kapi je dovoljno. Pomoću štapića ravnomjerno sam je umješao u smolu. Kad sam bio zadovoljan bojom, pažljivo sam ulio smolu unutar modula pazeći da ne kapam tamo gdje ne trebam. Ostavio sam da se osuši 24 sata i moja modularna rijeka je gotova!

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Kako napraviti riječne module s punim presjekom vode?

Jednostavno. Slijedite ranije opisane korake do točke izlijevanja smole. Prije nego što sam dodate smolu u korito rijeke, morate napraviti brane da spriječite da smola curi. Najlakši način je koristiti trake od plastične folije lagano zalijepljene na strane svakog modula pomoću super ljepila. Zatim koristite Vallejo Extra Heavy Gel za brtvljenje spojeva između modula i plastične folije s unutarnje strane korita. Ostavite da se temeljito osuši, dan ili dva, ako je potrebno. Jednom kad se osuši, prekrijte plastičnu foliju s unutarnje strane nekim uljem (može i sa uljem za kuhanje) da se spriječi da se smola zalijepi za foliju. Zatim postavite sve module jedan pored drugog i ulijte obojenu smolu po vašem izboru u svaki od modula osiguravajući da je razina rijeke u svakom modulu bude ista. Ostavite da se osuši najmanje 24 sata. Također, ako želite postupne prelaze boja u vašoj rijeci (čista smola na vrhu s najmračnijom bojom na dnu), koristite nekoliko slojeva počevši očito s najmračnijom bojom ali omogućite dovoljno vremena da se svaki sloj potpuno osuši. Nakon što se smola osuši, uklonite plastične brane od folije i voila - rijeka. Za dodavanje valova možete koristiti Vallejo Extra Heavy Gel kad se smola osuši.

Click for enlarged picture

Click for enlarged picture

Najnoviji članci

  • Sebov Top Tip - aplikacija paintRack
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "468"
        ["member_id"]=>
        string(3) "102"
        ["title_eng"]=>
        string(29) "Seb's Top Tip - paintRack app"
        ["title_hrv"]=>
        string(36) "Sebov Top Tip - aplikacija paintRack"
        ["mask_eng"]=>
        string(28) "sebs_top_tip_-_paintrack_app"
        ["mask_hrv"]=>
        string(36) "sebov_top_tip_-_aplikacija_paintrack"
        ["content_eng"]=>
        string(5168) "
    Here's a little tip for hobbyists that have been useful for me lately.

    It's a phone app called paintRack. 

    Click for enlarged picture

    It's an app made specifically for our hobby, and has many useful features. 
     
    Among these features are the Library where I register every paint color I own and from which paint brand. This gives me a good overview and I can always refer to it when I'm planning a project. 
     
    Sets is where I write down my color schemes for different projects, so I'll remember them if I ever have to reproduce them again in the future. 
     
    Click for enlarged picture
     
    Color tools is my most used feature. If there's a paint I don't own and I want to know the closest color possible within my paints, I find it and open it in color tools. Someone recommended me Vallejo's Light Brown, but since my local hobby shop doesn't sell Vallejo, I check which other color from for example Citadel or AK is a close match. The feature even provides you with a number showing how close of a match it is. A 0.00 is a perfect match. The closest one here is a 4.10 which is decent.
     
    Click for enlarged picture
     
    The color tools also has another useful feature where you can upload any image and select any part of that image, and it provides you with the closest color match. Either from your own paints or all existing paint ranges (you can choose which paint brands you want it to show you).
     
    Click for enlarged picture
     
    The last useful thing I want to mention about the paintRack app is something I only discovered recently, as I'm integrating more use of AI in my work and hobby. From the app you can export your library list of paints as a file. In my case I have all my paints registered in the app, so this provides me with an extensive list of all colors I have access to. This list I upload to an AI, and this lets me have a very useful conversation with it about color schemes and paint ideas.
     

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(5462) "
    Evo malog savjeta za hobiste koji mi je u posljednje vrijeme bio koristan.

    To je aplikacija za telefon pod nazivom paintRack. 

    Click for enlarged picture

    To je aplikacija napravljena posebno za naš hobi i ima mnogo korisnih značajki. 
     
    Među tim značajkama je i Biblioteka u kojoj registriram svaku boju koju posjedujem i od koje marke boje. To mi daje dobar pregled i uvijek se mogu pozvati na to kada planiram projekt. 
     
    Setovi su mjesto gdje zapisujem svoje sheme boja za različite projekte, tako da ću ih zapamtiti ako ih ikada budem morao ponovno reproducirati u budućnosti. 
     
    Click for enlarged picture
     
    Alati za boje su moja najčešće korištena značajka. Ako postoji boja koju ne posjedujem i želim znati najbližu moguću boju unutar svojih boja, pronađem je i otvorim je u alatima za boje. Netko mi je preporučio Vallejo's Light Brown, ali budući da moja lokalna trgovina hobijima ne prodaje Vallejo, provjerim koja je druga boja, na primjer iz Citadel ili AK, bliska podudarnost. Značajka vam čak daje broj koji pokazuje koliko je blizu podudaranja. 0,00 je savršeno podudaranje. Najbliže ovdje je 4,10, što je pristojno.
     
    Click for enlarged picture
     
    Alati za boje također imaju još jednu korisnu značajku gdje možete prenijeti bilo koju sliku i odabrati bilo koji dio te slike, a ona vam pruža najbliže podudaranje boja. Bilo iz vaših vlastitih boja ili svih postojećih raspona boja (možete odabrati koje marke boja želite da vam prikaže).
     
    Click for enlarged picture
     
    Posljednja korisna stvar koju želim spomenuti o aplikaciji paintRack nešto je što sam tek nedavno otkrio, jer sve više integriram korištenje umjetne inteligencije u svoj posao i hobi. Iz aplikacije možete izvesti popis boja iz svoje biblioteke kao datoteku. U mom slučaju, sve moje boje su registrirane u aplikaciji, tako da mi to pruža opsežan popis svih boja kojima imam pristup. Ovaj popis prenosim na umjetnu inteligenciju, a to mi omogućuje vrlo koristan razgovor s njom o shemama boja i idejama za boje.
     
    Click for enlarged picture
    " ["created"]=> string(19) "2025-08-07 11:39:24" ["modified"]=> string(19) "2025-08-07 11:39:24" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "102" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(9) "Sebastian" ["last_name"]=> string(8) "Søgård" ["first_name_mask"]=> string(9) "sebastian" ["last_name_mask"]=> string(4) "sgrd" ["username"]=> string(5) "norge" ["password"]=> string(40) "4dea770e7045a97695c7dc529698e85f5dadbded" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:03:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:03:12" } }
    Sebastian Søgård, 07.08.2025.
  • POSJETILI SMO: Bayerisches Armeemuseum u Ingolstadtu
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "467"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(49) "WE VISITED: Bayerisches Armeemuseum in Ingolstadt"
        ["title_hrv"]=>
        string(52) "POSJETILI SMO: Bayerisches Armeemuseum u Ingolstadtu"
        ["mask_eng"]=>
        string(48) "we_visited_bayerisches_armeemuseum_in_ingolstadt"
        ["mask_hrv"]=>
        string(51) "posjetili_smo_bayerisches_armeemuseum_u_ingolstadtu"
        ["content_eng"]=>
        string(9159) "

    This summer, Željko visited Ingolstadt, and its Bayerisches Armeemuseum is full of military history (albeit with a short gap for obvious reasons).

    Click for enlarged picture

    The Bavarian Military Museum in Ingolstadt is one of the largest military history museums in Europe. The collections focus on Bavaria in its European context and cover the period from the late Middle Ages to the present day.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    One of the museum's exhibits is a collection of tin soldier figures. In addition to individual figures and sets, there are also large dioramas of the Battle of Zusmarshausen in 1648, the Battle of Leuthen in 1757, and the Battle of Leipzig in 1813. 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    For more and better photos, check out our social media.

    " ["content_hrv"]=> string(9151) "

    Ovog ljeta Željko je posjetio Ingolstadt, a u njemu Bayerisches Armeemuseum prepun vojne povijesti (doduše sa kratkom rupom zbog poznatih razloga).

    Click for enlarged picture

    Bavarski vojni muzej u Ingolstadtu jedan je od najvećih muzeja vojne povijesti u Europi. Zbirke se usredotočuju na Bavarsku u njezinu europskom kontekstu i pokrivaju razdoblje od kasnog srednjeg vijeka do danas.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Jedan od postava muzeja je i zbirka figura kositrenih vojnika. Uz pojedinačne figure i setove prikazane su i velike diorame bitke kod Zusmarshausena 1648., bitke kod Leuthena 1757. i bitke kod Leipziga 1813. godine. 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Za više fotografija u boljoj rezoluciji posjetite naše socijalne mreže.

    " ["created"]=> string(19) "2025-08-07 08:21:24" ["modified"]=> string(19) "2025-08-07 08:21:24" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 07.08.2025.
  • March to Hren28 – vojske članova UMS „Agram“
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "466"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(47) "March to Hren28 – Armies by UMS Agram members"
        ["title_hrv"]=>
        string(51) "March to Hren28 – vojske članova UMS „Agram“"
        ["mask_eng"]=>
        string(43) "march_to_hren28_armies_by_ums_agram_members"
        ["mask_hrv"]=>
        string(40) "march_to_hren28_vojske_clanova_ums_agram"
        ["content_eng"]=>
        string(17088) "

    Over the past few months, our team has been preparing for the Turnip28 invitational event called H.R.E.N.28 in Slovenia in July. Since the event was a success, we owe you photos of the armies that Mario, Domagoj, Seb and Antoni assembled and painted while we followed them on their journey!

    Click for enlarged picture

    MARIO: „Hugo the tiny, first captain of the Crow knights was maybe born small, but that didn't stop him from having great dreams. After the taming of the swamp bird, he now reigns over his underlings in despite of the jokes the warband tells of the "Tiny stout". He follows Boletus on his quest, but always biding his time for an inevitable coup. The model is based on a "fat knight" 3D print, which is scaled to around 30-ish%. The bird is a plastic stork toy with an added head from a toy pteranodon a friend found on a floor of a Con in Zagreb. The toilet is just a natural progression of the idea.

    Followers of the cult of the roaming Proboscis and Boletus' vision. They, along with the lesser fodder, believe in staying alive only by the power of the beast of the swamps. So they listen to Boletus when he said to stay within it's shade at all costs, lest they fall behind and starve. I wanted to make a warband of wandering knights, with all their stuff on them, and the narrative of them trailing an "always moving" beast was perfect. The banners in my warband often represent not only the colors of the cult, but also their ever-moving lifestyle. Brutes made from Perry's foot knights and official torsos from Max.

    Set upon his rotting steed, Boletus leads the warband, even though no one remembers how it started. It seems he and the monster were always there, the crows and scavengers alike just trailing the monster's wake. He almost never speaks, and even when he does, it's mostly a whisper. Sometimes it even seems as if the monster listens to him. The mount is a childrens toy baby giraffe, with legs reposed a bit and a mushroom for a head (I got heavily inspired by the official art from the mercenary book). And the rider is a mix of Perry minis limbs and an official torso print. I did a bad job with GS blending and tried to hide it with it looking like the skin falls off, I think it looks good (all considered).

    The great Proboscis! The beast's call can be heard through the marshes, at night or day. It seldom rests, and it is seldom peaceful. The Proboscis is called many things, but none know from where it came. Boletus says that it is thawed from ancient ice and corrupted after the apocalypse, but some among the company doubt these words. Yet all in the warband know that it is the beast that keeps them fed, if they stay from it's mouth and preferably out of it's sight. The leftovers of it's meals feed them, and they follow it wherever it roams. This creature is a 3D print of a Platybelodon, to which I added fur, 4 additional trunks, dead trees and mud. I liked the idea of a sassy snob which would get comfortable on it's back, and am glad it turned out well in the end. Really satisfied with this model, and it performed admirably in my battles(when it didn't die due to my horrible dice rolls).

    Knights of the Beet. Boletus hired these bastards recently, to help with some "muscle", after the beast decided the last horsemen the had were a tasty snack. He didn't know of their own agenda though. As the followers of the Beet cult, they are already converting some of the party to their vegetal religion. For they know that with time (and luck), all in the "ever marching" warband will march to the Beet. The idea for these horsemen was the first to come up when I decided to represent them all camping and living on the go. This is, in a way, a medieval parody of the way cyclists live when bikepacking - carrying all of their stuff on horses, drying the clothes on the sun etc. The models are Perry mounted men-at-arms with added official turnip torsos.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    SEBASTIAN: „These are the Fiber-nacci’s Fallow Forshippers - the 0.618th. My (finally) painted Turnip28 army. Done in the typical muddy shades of brown for Cist. Tried to give some color with their shells while still keeping the earthy, realistic tones. Knights of Shellwood cult, the sluggish Snail Knight, the shooty Snail Gunner, the wormy Toff and the rest of this empty-shelled army slumped their way into Hren28!“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    ANTONI: „Starting off with my hollow, stuffed, blackpowder Fodder and my ruthless Toff, suzerain Wort (who got himself trampled by bastards after his unit abandoned him, and later drowned). I went with The Feast of Charybdis, worshipping the holy raddish (Wort only got the job because he looks like one). Huge thanks to everyone involed in HREN28 for making it such a magical experience!

    The very marrow of my cult: The Scuttlers! They are extremely shy, hiding in their citadel atop a walking island. While the crab itself is a toy, the tower and the barnacles are sculpted/kitbashed (and then coated with texture paste and mud). The Citadel's handler is the genius Lord Bum, a slightly-larger-than-average goose and a master strategist. His constant triangulations enable the crab to rise from the silt exactly where it is needed ...30% of the time.

    My most dangerous and elite turnip unit: The Cannonards Stump Gun. The danger they pose is mostly directed towards themselves, as they've blown up each time I have deployed them. No matter, the thrill of rolling 3d6 attacks more than makes up for the head-losing chaos.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Domagoj: „I had a blast painting my mushroom rootlings, led by snobs finally pulled out the big pile of unpainted models - and I could not have imagined a better place to bring my friends gifts to have some fun! I called it the Alemakers legacy - based on mushrooms that are fermenting sweet mashes into alcohol. The core of the band is two units of blackbowder mushroom rootlings led by Lord Fermi, kindly gifted by @gardensofhecate (and thank u for resparking my interest in the hobby), looking for new ways to spread their spores.

    The second noble to join the fray was Baron Colguts, lover of rootbeer, leading a feisty troupe of rootlings into battle - his oversized sword replacing his pistol since they have about the same range. Got this mini as a total surprise from @colecifer_xxviii who surprised me how spontaneous and kind hobbyists can be.

    The third and final snob is the birdfrog arrived from @uollas_uolsh who is cooler than cool - hope he likes his model representing the key ingrident in beer making! Sir Hops with the big heavy frog cannon - for how can u make beer without adding hops?“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    For more photos check our social networks!

    And please follow our artists:

    Mario

    Sebastian

    Antoni

    Domagoj

    " ["content_hrv"]=> string(17405) "

    Proteklih mjeseci naša ekipa se spremala za nastup na Turnip28 turniru pod nazivom H.R.E.N.28 u Sloveniji u srpnju. S obzirom da je event uspješno održan, ostali smo vam dužni fotografije vojski koje su Mario, Domagoj, Seb i Antoni slagali, a mi smo ih pratili na njihovom putu!

    Click for enlarged picture

    MARIO: „Hugo, sićušni, prvi kapetan Vitezova Vrana, možda se rodio malen, ali to ga nije spriječilo da ima velike snove. Nakon što je pripitomio močvarnu pticu, sada vlada svojim podređenima unatoč šalama koje ratna družina priča o "Sitnom stoutu". Prati Boletusa na njegovoj potrazi, ali uvijek čeka svoj trenutak za neizbježan udarac. Model se temelji na 3D printu "debelog viteza", koji je skaliran na oko 30%. Ptica je plastična igračka rode s dodanom glavom igračke pteranodona koju je prijatelj pronašao na podu Cona u Zagrebu. WC je samo prirodan nastavak ideje.

    Sljedbenici kulta lutajućeg Proboscisa i Boletusove vizije. Oni, zajedno s manjim životinjama, vjeruju u preživljavanje samo snagom zvijeri iz močvara. Stoga slušaju Boletusa kada im je rekao da pod svaku cijenu ostanu u njegovoj sjeni, da ne zaostanu i ne umru od gladi. Htio sam napraviti ratnu družinu lutajućih vitezova, sa svim njihovim stvarima na sebi, a priča o njima kako prate "stalno pokretnu" zvijer bila je savršena. Zastave u mojoj ratnoj družini često predstavljaju ne samo boje kulta, već i njihov stalno pokretni način života. Zvijeri napravljene od Perryjevih pješačkih vitezova i službenih torza od Maxa.

    Jašući na svom trulom konju, Boletus predvodi ratnu družinu, iako se nitko ne sjeća kako je sve počelo. Čini se da su on i čudovište oduvijek bili tamo, vrane i strvinari podjednako su samo pratili trag čudovišta. Gotovo nikad ne govori, a čak i kad govori, uglavnom je to šapat. Ponekad se čak čini kao da ga čudovište sluša. Konj je dječja igračka žirafa, s malo uvučenim nogama i gljivom umjesto glave (jako sam se inspirirao službenim crtežima iz knjige o plaćenicima). A jahač je mješavina Perryjevih minijaturnih udova i službenog otiska torza. Loše sam napravio posao s GS blendingom i pokušao sam to sakriti tako da izgleda kao da koža otpada, mislim da izgleda dobro (sve u svemu).

    Veliki Proboscis! Zov zvijeri može se čuti kroz močvare, noću ili danju. Rijetko se odmara i rijetko je miran. Proboscis se naziva mnogim imenima, ali nitko ne zna odakle dolazi. Vrganj kaže da se odmrznuo od drevnog leda i iskvario nakon apokalipse, ali neki među društvom sumnjaju u te riječi. Pa ipak, svi u ratnoj družini znaju da ih zvijer hrani, ako ostanu podalje od njezinih usta i po mogućnosti izvan njezina vidokruga. Ostaci njezinih obroka ih hrane i slijede je gdje god luta. Ovo stvorenje je 3D print Platybelodona, kojem sam dodao krzno, 4 dodatna debla, mrtva stabla i blato. Svidjela mi se ideja drskog snoba koji bi se udobno smjestio na njegova leđa i drago mi je da je na kraju dobro ispalo. Jako sam zadovoljan ovim modelom i izvrsno se pokazao u mojim bitkama (kada nije uginuo zbog mog užasnog bacanja kockica).

    Vitezovi Repe. Boletus je nedavno unajmio ove gadove da pomognu s malo "mišića", nakon što je zvijer odlučila da su posljednji konjanici koje su imali ukusan zalogaj. Međutim, nije znao za njihove vlastite namjere. Kao sljedbenici kulta Repe, već preobraćuju dio skupine u svoju vegetarijansku religiju. Jer znaju da će s vremenom (i srećom) svi u "vječno marširajućem" ratnom odredu marširati do Repe. Ideja za ove konjanike prva se pojavila kada sam odlučio prikazati ih sve kako kampiraju i žive u pokretu. Ovo je, na neki način, srednjovjekovna parodija načina na koji biciklisti žive kada se bicikliraju - nose sve svoje stvari na konjima, suše odjeću na suncu itd. Modeli su Perryjevi jahači s dodanim službenim torzovima od repe.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    SEBASTIAN: „Ovo su Fiber-naccijevi Fallow Forshippers - 0.618. Moja (konačno) obojana vojska za Turnip28. Napravljena u tipičnim blatnjavim nijansama smeđe za Cist. Pokušao sam dati malo boje njihovim oklopima, a da pritom zadržim zemljane, realistične tonove. Vitezovi kulta Školjkaste šume, tromi Puž Vitez, Puž Topnik koji puca, crvljivi Toff i ostatak ove vojske s praznim oklopima utonuli su u Hren28.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    ANTONI: „Počevši s mojim šupljim, prepariranim, crnim barutom Fodderom i mojim nemilosrdnim Toffom, suzerainom Wortom (kojeg su gadovi pregazili nakon što ga je njegova jedinica napustila, a kasnije se i utopio). Odlučio sam se za Gozbu Haribde, štovanje svete rotkvice (Wort je dobio posao samo zato što i sam tako izgleda). Veliko hvala svima koji su sudjelovali u HREN28 što su ovo iskustvo učinili tako čarobnim!

    Sama srž mog kulta: Potapači! Iznimno su sramežljivi i skrivaju se u svojoj citadeli na vrhu otoka za hodanje. Dok je sam rak igračka, toranj i školjke su oblikovani/obrađeni (a zatim premazani teksturnom pastom i blatom). Citadelom upravlja genijalni Lord Bum, guska nešto veća od prosjeka i majstor strateg. Njegove stalne triangulacije omogućuju raku da se izdigne iz mulja točno tamo gdje je potrebno... 30% vremena.

    Moja najopasnija i najelitna jedinica za repu: Topnički panj. Opasnost koju predstavljaju uglavnom je usmjerena prema njima samima, jer su eksplodirali svaki put kad bih ih rasporedio. Nema veze, uzbuđenje bacanja 3d6 napada više nego nadoknađuje kaos od kojeg gubite glavu.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Domagoj: „Super sam se zabavio bojajući svoje korijene gljiva, predvođen snobovima, konačno sam izvukao veliku hrpu neobojenih modela - i nisam mogao zamisliti bolje mjesto za donijeti poklone prijateljima da se malo zabave! Nazvao sam to Alemakersovo nasljeđe - temeljeno na gljivama koje fermentiraju slatke kaše u alkohol. Jezgru benda čine dvije jedinice korijena crnih gljiva predvođenih Lordom Fermijem, ljubazno darovanih od @gardensofhecate (i hvala vam što ste ponovno probudili moj interes za hobi), tražeći nove načine širenja svojih spora.

    Drugi plemić koji se pridružio borbi bio je baron Colguts, ljubitelj rootbeera, koji je u bitku predvodio žestoku skupinu rootlinga - njegov predimenzionirani mač zamijenio je pištolj budući da imaju otprilike isti domet. Ovaj minijaturni mač dobio sam kao potpuno iznenađenje od @colecifer_xxviii koji me iznenadio koliko spontani i ljubazni hobisti mogu biti.

    Treći i posljednji snob je ptica-žaba stigla od @uollas_uolsh koja je super kul - nadam se da mu se sviđa njegov model koji predstavlja ključni sastojak u proizvodnji piva! Sir Hops s velikim teškim žabljim topom - jer kako možete napraviti pivo bez dodavanja hmelja?“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Za više fotografija bolje rezolucije zapratite naše socijalne mreže.

    Molimo vas da zapratite i naše umjetnike:

    Mario 

    Sebastian

    Antoni

    Domagoj

    " ["created"]=> string(19) "2025-08-06 07:37:10" ["modified"]=> string(19) "2025-08-06 07:37:10" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 06.08.2025.
  • NASTUPILI SMO NA: H.r.e.n.28 u Sloveniji
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "465"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(39) "WE TOOK PART IN: H.r.e.n.28 in Slovenia"
        ["title_hrv"]=>
        string(40) "NASTUPILI SMO NA: H.r.e.n.28 u Sloveniji"
        ["mask_eng"]=>
        string(34) "we_took_part_in_hren28_in_slovenia"
        ["mask_hrv"]=>
        string(35) "nastupili_smo_na_hren28_u_sloveniji"
        ["content_eng"]=>
        string(12384) "

    Our guys have returned from a successful trip to Medvode in Slovenija where they attended H.r.e.n.28 international invitational event organised by our friends at AmuletD20.

    Click for enlarged picture

    This is a short report consisting of their photos and some thoughts about the event.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    MARIO: “ I was delighted with the imagination, effort and goodwill of the organizers. I met new and familiar good people, I think that is the best part of such events. Conversations with artistic passion are always inspiring and I will remember them for a long time. The game itself is very fun (I came with very little experience) and with the help of other players I think I picked up a lot. The terrains and scenarios are the stars of the event with their diversity, and the icing on the cake was the Sunday game Dredge28 designed by Vane, which turned out to be very chaotic and fun (I guess I am a "cannon guy", when it comes to ships). “

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    ANTONI: “ As we waited outside the club entrance, I don't think any of us had any idea what was in store for us: atmospheric music and lighting, floor-to-ceiling fog, and six gorgeous, made-from-scratch tables. The table allocation system itself went much smoother than I expected - each of us was given a map with our own route through the tables (the first of three games is on the Wall of Teeth table, etc.) so there was never any confusion about who we were playing the next game with and where, since competitiveness and winning were not the focus. When I found out that the table scenarios changed from game to game, I was even more thrilled; there were more scenarios than players! No pair of opponents had the same experience, even if they were playing at the same table. Long breaks between games and a constant flow of coffee allowed us to share unique impressions and there was no stress if someone's game dragged on. As for the company, food and drinks, I take my hat off to the entire AmuletD20 team who entertained us, fed us and made the event possible! 10/10 “

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    SEBASTIAN: "I’ll never forget the moment we all entered the Amulet d20 space on Saturday morning, ready to begin the event. It was an amazing experience when they opened their doors, and the players got to see what the organisers had prepared for us. Atmospheric ligthing illuminating the whole space, omnious soundscapes coming from the speakers and beautiful boards spread throughout - inspiring, well thought-out boards, with lots of variety, specific lore and flavor, and of course all very playable. I played The Big Fucking Cannon board where Luka shot me to pieces at the end of round 3, The Great Wall of Teeth where the Giant Tongue tabled me (with Dorian’s help of course, particularly his Stump Gun) and Greater Ptui where by killing Vitek’s rootling too close to the glorious hole, his virgin sacrifice was accepted and I lost the game in less than 10 minutes. Overall had a blast, and the Dredge Race on Sunday was exactly as we had hoped once Vane finally let us in on the secret game he had created for the event - chaotic, fun, weird, difficult and flavorful. Huge credit to the organisers for pulling together such a great event, and I truly hope I’ll get to attend something as great as this in the future."

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    For more photos in better resolution, visit our social pages.

    " ["content_hrv"]=> string(12540) "

    Naši dečki su se vratili s uspješnog putovanja u Medvode u Sloveniji gdje su prisustvovali međunarodnom pozivnom događaju H.r.e.n.28 koji su organizirali naši prijatelji iz AmuletD20.

    Click for enlarged picture

    Ovo je kratki izvještaj koji se sastoji od fotografija i nekih njihovih misli o događaju.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    MARIO: “ Bio sam oduševljen sa maštovitosti, trudom i dobrom voljom organizatora. Upoznao sam nove, i sreo poznate dobre ljude, smatram da je to najbolji dio ovakvih događanja. Razgovori sa umjetnickim žarom su uvijek inspirativni i pamtit ću ih dugo. Sama igra je vrlo zabavna (došao sam s jako malo iskustva) i uz pomoć ostalih igrača mislim da sam pohvatao puno toga. Tereni i scenariji su zvijezde događaja sa svojom raznolikoati, a ŝlag na kraju je bila nedjeljna igra Dredge28 koju je osmislio Vane, koja je ispala jako kaotična i zabavna (izgleda da sam "cannon guy", što se tiče brodova ) “

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    ANTONI: “ Dok smo čekali pred ulazom u klub vjerujem da nitko od nas nije imao ni približnu predodžbu onoga što nas je čekalo: atmosferična glazba i osvjetljenje, magla od poda do stropa i šest krasnih, od nule izrađenih stolova. Sam sustav raspodjele po stolovima tekao je mnogo glađe nego što sam očekivao - svatko od nas dobio je mapu s vlastitim putem po stolovima (prva od tri igre je na Wall of Teeth stolu itd.) tako da nikad nije bilo nedoumice oko toga s kim igramo sljedeću igru i gdje, s obzirom da kompetitivnost i pobjeda nisu bili fokus. Kad sam saznao da se scenariji po stolovima mijenjaju od igre do igre bio sam još više oduševljen; bilo je više scenarija nego igrača! Nijedan par protivnika nije imao isto iskustvo makar igrali na istom stolu. Duže pauze između igara i konstantan priljev kave omogućili su nam da podijelimo jedinstvene dojmove i da nema stresa ukoliko se nečija igra odužila. Što se tiče društva, hrane i pića, skidam kapu cijeloj AmuletD20 ekipi koja nas je zabavljala, hranila i omogućila sam event! 10/10 “

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    SEBASTIAN: "Nikada neću zaboraviti trenutak kada smo svi u subotu ujutro ušli u prostor AmuletD20, spremni za početak događaja. Bilo je to nevjerojatno iskustvo kada su otvorili svoja vrata, a igrači su mogli vidjeti što su nam organizatori pripremili. Atmosferična rasvjeta obasjavala je cijeli prostor, svemogući zvučni pejzaži dolazili su iz zvučnika i prekrasne ploče koje su se bile posvuda - inspirativne, dobro osmišljene ploče, s puno raznolikosti, specifičnom pričom i okusom, i naravno sve vrlo igrivo. Igrao sam na ploči The Big Fucking Cannon gdje me Luka na kraju 3. runde upucao na komadiće, The Great Wall of Teeth gdje me je Divovski jezik izbacio na stol (uz Dorianovu pomoć, naravno, posebno njegov Stump Gun) i Greater Ptui gdje je, ubivši Vitekovog rootlinga preblizu slavnoj rupi, njegova žrtva djevice bila prihvaćena i izgubio sam igru za manje od 10 minuta. Sveukupno, bilo je odlično, a Dredge Race u nedjelju bio je točno onakav kakav smo se nadali kada nas je Vane konačno pustio u tajnu igru koju je stvorio za događaj - kaotičan, zabavan, čudn, težak. Velike pohvale organizatorima što su organizirali tako sjajan događaj i iskreno se nadam da ću u budućnosti imati priliku prisustvovati nečemu ovako sjajnom."

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Više fotografija u boljoj rezoluciji možete pogledati na našim socijalnim mrežama.

    " ["created"]=> string(19) "2025-08-06 06:46:00" ["modified"]=> string(19) "2025-08-06 06:46:00" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 06.08.2025.
  • Agram Group Build #Projekt2 – dio 4.
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "464"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(40) "Agram Group Build #Project2 – part 4. "
        ["title_hrv"]=>
        string(38) "Agram Group Build #Projekt2 – dio 4."
        ["mask_eng"]=>
        string(33) "agram_group_build_project2_part_4"
        ["mask_hrv"]=>
        string(32) "agram_group_build_projekt2_dio_4"
        ["content_eng"]=>
        string(2896) "

    From 2021, the Association also organizes group projects for its members in which several members participate at once. The program called Agram Group Build was created after our members discussed joint projects on Wednesdays and how it would be convenient to gather more people on Wednesdays at our Hobby corner to work on a common "something"... #Project2 presents a dieselpunk diorama of a flying island with a fast food stand and several docks for flying cars, and the wonderful art of Alejandro Burdisi serves as a template. The main effects on the diorama will be LED lighting, but also the application of the tensegrity principle.

    Click for enlarged picture

    As we announced last time, we started checking the electronic components. Dunja brought us micro LEDs in various colors: cool and warm white, green, red and blue. The first step was to see how to connect the LEDs to the power supply. Unfortunately, it was not successful, because obviously LEDs of different colors use different voltages and consume different amounts of current, so further testing will be needed to determine what the exact values are so that Marko can calculate the resistors that are apparently needed to stabilize the system. Namely, like this, some LEDs shine very brightly while others are quite dim, and some do not shine at all.

    Click for enlarged picture

    Last week, Marko also acquired the vehicles for the diorama – two cars and a truck that we will convert into flying vehicles (Renault, Citroen and the Spanish Sava work truck). To make sure the meetup doesn't go to waste, we tested how the Renault would look with LEDs. There will be two cool white lights at the front, two red lights at the back, and a green one in the cabin on the dashboard.

    Click for enlarged picture

    In addition, we have made a first draft of the entire diorama (see the introductory image) which finally shows the arrangement of elements and vehicles.

    " ["content_hrv"]=> string(2864) "

    Od 2021. Udruga za svoje članove organizira i grupne projekte na kojima sudjeluje više članova odjednom. Program pod nazivom Agram Group Build je nastao nakon što su naši članovi srijedama razgovarali o zajedničkim projektima i kako bi bilo zgodno okupiti više ljudi srijedama na našem Hobby kutku srijedom i to oko rada na zajedničkom „nečemu”… Projekt #2 predstavlja dieselpunk dioramu letećeg otoka sa štandom za fast food i nekoliko dokova za leteće automobile, a kao predložak služi nam predivan art Alejandra Burdisija. Glavni efekti na diorami biti će LED rasvjeta, ali i primjena tensegrity principa.

    Click for enlarged picture

    Kao što smo prošli put najavili, krenuli smo sa provjerama elektroničkih komponenata. Dunja nam je donijela mikro LEDice u raznim bojama, hladna i topla bijela, zelena, crvena i plava. Prvi korak bio je da vidimo kako spojiti LEDice na napajanje. Na žalost nije bilo uspješno, jer očito LEDice raznih boja koriste različiti napon i troše drugačije jakosti struje pa će trebati daljnje testiranje da ustanovimo koje su to točno vrijednosti pa da Marko može proračunati otpornike koji su očito potrebni da ustabile sustav. Naime, ovako, neke LEDice sjaje jako sjajno dok su druge dosta tamne, a neke uopće ne svijetle.

    Click for enlarged picture

    Proteklog tjedna Marko je nabavio i vozila – automobile i kamion koje ćemo pretvoriti u leteća vozila (Renault, Citroen i španjolski radni kamion Sava). Da baš sve ne propadne, isprobali smo kako bi Renault izgledao sa LEDicama. Naprijed će biti dva hladno bijela svijetla, otraga dva crvena, a u kabini zeleno na instrumentnoj ploči.

    Click for enlarged picture

    Pored toga, napravili smo i prvi nacrt cijele diorame (vidi uvodnu sliku) na kojoj se konačno vidi i raspored elemenata i vozila.

    " ["created"]=> string(19) "2025-07-24 07:08:11" ["modified"]=> string(19) "2025-07-24 07:08:11" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 24.07.2025.

Svi članci

Najnoviji izvještaji s bojišta

Svi izvještaji s bojišta