Infinity škola 1

Marko Paunović, 30.11.2020.

U ovoj seriji članaka nam Bruno Sandrić opisuje svoj početak igranja stolne strateške igre Infinity. Uživajte!

Pozdrav svima novim ljudima u Infinityu i starim maherima. Živili!

Ovaj tekst bi trebao pokriti sva ultra početnička pravila Infinitya da bi mogli zaigrati prvu partiju. E da, dok još imam vašu koncentraciju spomenuo bi da tijekom Američkog vjerskog blagdana Black Friday Corvus Belli ima ogromnu akciju. Niže cijene, popust na količinu, besplatna poštarina iznad nekog iznosa kojeg bi sigurno napravili, zagrljaji+ pusa (ovo izbjegavajte, paziti na socijalnu distancu jer su Corvus Belli Španjolci >.>'' ). Ako imate nešto što bi željeli a ne znate što i kako ili ne želite sami naručiti ili samo trebate dobru ekipu za Infinity, imamo i za to rješenje. Ovo je Facebook grupa za Infinity u RH. Ako nemate baš nova u ovaj tren ili ne želite naručivati preko interneta kontaktirajte Cartu Magicu. Možete naručiti preko njih i svima uljepšati dan!

Ako Vam se ne čita cijeli tekst ili Vam je loše napisan (ništa čudno) pojednostavljena pravila možete naći ovdje

Službena pojednostavljena pravila s primjerima i dovoljnim podacima za početi igrati su ovdje. Nisam znao da postoje do 21.11.2020. Da jesam ovo ne bi bilo napisano :D

14.11.2020 u Crnom Mačku odigrao sam svoju drugu partiju Infinityja ikad. Ovaj put zaigrao sam demo partiju kako bi mogao objasniti osnova pravila igre i staviti ih u ovu školicu. Ovaj battle report ću započeti s citatom od jednog od po meni najvećih mislioca ovog stoljeća... Jake the Dog!

Click for enlarged picture

Uz ovako motivirajuće misli započet ću ovaj battle report.

Rezime nekih bitnijih stvari od prošli put:

Infinity je igra na ploči (tabletop game) gdje dvije suprotstavljene strane rješavaju svoje nedoumice sukobljavanjem malih umjetnina uz vodstvo sila prirode. Drugim riječima svaki igrač stavi svoje minijature na ploču, napravi odluke i baca kocku kako bi vidio rezultat.

Minijature za Infinity su službeno od proizvođača Corvus Belli. Za razliku od mnogih drugih igara oni još uvijek koriste minijature od metala. Nekima je ovo super drugima nije. Ja osobno i ne volim baš raditi s metalom, ali svakom svoje. Te minijature se moraju očistiti i zalijepiti prije igranja. Njihovo bojanje je poželjno, ali nipošto nužno za samo igranje. Većina ljudi u ovom hobiju imaju ionako poprilično figura koje nisu nikad obojili.

A sad na nove stvari:

Prije same partije odaberu se jedinice koje se želi koristiti i to se zove ARMY LIST. Za to se popularno koristi službena aplikacija koju nam besplatno nudi Corvus Belly. Dostupna je na računalu, mobitelima i ostalim sličnim uređajima koji koriste mladi. Slaganje liste je nešto što se uči u hodu tako da se tu nećemo zadržavati. Bitno je prije početka partije s protivnikom dogovoriti broj bodova army liste koju će svaka strana koristiti. 300 bodova (eng. Points) je turnirski standard. Cilj mi je u ovom battle reportu objasniti osnova pravila na demo partiji. Idući report bi trebao biti isto demo ali bi se koristilo više pravila specifičnih za svaki model, i zatim koliko se stigne partija od 300 bodova.

Igra se igra na poteze na ploči koja je podijeljena na dvije suprotsavljene strane (po jedna za svakog igrača). Igrači bace kocke i igrač koji je dobio više bira jednu stavku iz ove 2 skupine i zatim onaj drugi bira iz druge skupine - Želim li igrati prvi ili drugi (player turn) - Želim li odabrati stranu stola ili birati tko prvi postavlja svoje jedinice na ploču (deployment)

Nikad ne želiš se deployati prvi. Dok jedan igrač postavlja figure na ploči drugi igrač nije prisutan za stolom. Kad prvi igrač završi kreće drugi. Igrač se opet udalji od ploče i pruži protivniku barem jednake uvjete kao što je on imao. OVDJE POZIVAM NA SPORTSKI DUH :D Zašto je to ovako, objasnim u idućem reportu 😊

Osnovna pravila uz primjere su ovako:

Za početak ako nekima od vas nije jasno što je token u našem hobiju:

Tokeni je fizički predmet kojeg koristimo da bi lakše brojali stvari. To mogu biti kamenčići, kovanice, kamenje, materijalizirani-manjak-volje-za-životom-tokom-korone, slatkiši ili napravljeni komadići plastike. Za naše potrebe mi ćemo brojati zapovijedi koje možemo dati izdati našim jedinicama na terenu. Te zapovijedi (eng. ORDER) brojimo pomoću tih tokena. Za što ih koristimo ću objasniti poslije ovoga, a za sad kako i koliko ih imamo. Za našu, početničku razinu razlikovat ćemo REGULAR i LIEUTENANT order . Na početku poteza igrač dobije po REGULAR order za svaku jedinicu u svojoj vojsci. Njih koristimo za bilo koju minijaturu. Uz to dobije i poseban token koji se zove LIEUTENANT order (on se koristi samo za Lieutenanta) naravno ako je on i dalje živ. Na kraju poteza svi ne iskorišteni orderi se odbacuju. Ostale tipove ću spomenuti u idućim battle reportovima.

Tokene koji predstavljaju ordere mi je posudio Vedran. Oni su meni izgledali ovako:

Click for enlarged picture

Zeleni su regular orderi kao što piše na njima, plavi je lieutenant order.

Pomoću tih ordera kako ime samo kaže izdajemo naredbe svojim trupama. Orderi se koriste tako da se protivniku jasno najavi da će se AKTIVIRATI neka ciljana jedinica koju imaš na ploči, pored te jedinice stavimo order token i možemo početi. Jedan regular ili lieutenant order token daje jedinici opciju napraviti ili 2 short skill ili 1 long skill.

Aktiviranjem jedinice možemo svašta, ali u demo partiji mogućnosti igrača su ograničene na micanje, pucanje, filetiranje (borba prsa o prsa), mrko gledanje (ništa ne radi). Kako bi stvari bile dodatno objašnjene u tekst ću staviti podatke o jednoj Infinity figuri.

Istu jedinicu možemo aktivirati više puta po potezu. Znači ako imam 15 tokena mogu ako želim (i pravila dozvoljavaju, i ako ostane živa naravno) 15 puta aktivirati istu jedinicu. Možemo ako želimo imati nekog Ramba koji čisti sve ispred sebe i igrati samo s njim. Na sreću igra je balansirana tako da to nije baš tako lako izvesti, ali moguće je ako želite.

Click for enlarged picture

Ovo je preuzeto sa službene Infinity stranice gdje se mogu raditi liste armija. Za naše današnje potrebe ogranićit ćemo se naaaaaa

Click for enlarged picture

I gledati što tu piše

Za početak tu je ime: Kriza Borac. Ne to nije prevedeno na „naški“ to je stvarno ime ove jedinice. Naime on spada u frakciju Nomads koji su vesela družina formirana s područja Balkana pa je ova recimo specifično iz Srbije. Bar tako tvrde na wiki. To mi je simpatično.

Ok za početak:

MOV – movement tj micanje. 4-4 Micanje u Infinitiyju spada u short skill tako da kad jedinicu aktiviramo, onda jedan short skill možemo iskoristiti za micanje 4 incha (1 inch je 2.54 cm ali postoje i metri koje mjere u tim heretičnim imperijalnim jedinicama i mogu se kupiti u Carti Magici). Ako želimo još jednom pomaknuti koristimo drugi short skill čime trošimo taj order token i pomičemo još 4 incha u željenom smjeru. Da je MOV 6-2 prvi short skill bi bilo micanje za 6 incha, drugi short skill za 2. Da je 1-5, prvi za 1, drugi za 5 itd.

CC – close combat, borba prsa o prsa

Borba prsa o prsa (CC) i pucanje (BS) su prva 2 načina interakcije između minijatura koja ćemo spomenuti. Za početak CC. Da bi se 2 figure potukle one moraju biti u baznom kontaktu. Znači baza jedne figure mora dodirivati bazu druge figure. Ako se baze eto baš ne mogu dodirnuti zbog nekog mača ili puške koja viri (ili repa :O ) onda se samo najavi protivniku da tvoja jedinica dolazi u „base to base contact“ i stvar riješena. Dodirujete se iako se zapravo ne dodirujete. Ko mi u koroni -.-“ Dosta mi je više.

 

I sad kako se u stvari jedinice bore. Oba igrača bace kocku od 20 strana (dostupne za kupnju u Carti Magici) i pogleda se broj. Cilj je dobiti što je veći broj ALI MANJI od vrijednosti koja piše ispod CC vrijednosti. Recimo da se bore Kriza Boracs (CC 18) i neka druga jedinica (CC 15). U ovom slučaju ako ja recimo dobijem 10 a moj protivnik 1, ja pobjeđujem borbu. Ako ja dobijem 19 a moj protivnik 1, on pobjeđuje jer sam ja bacio više od moje CC vrijednosti. Ovdje postoji i jedna kvaka. Ako je CC vrijednost moje jedinice 18 a protivnikove 15 i ja recimo na kocki dobijem 16 a moj protivnik 15 onda se računa da je moj protivnik dobio CRIT (eng. Critical hit). Ako jedinica dobije crit onda automatski pobjeđuje ovu drugu pod uvjetom da i ova druga nije dobila crit. U slučaju da oba dobiju crit, da citiram osobu koja me učila igrati „rit vs crit je nikom ništa bez obzira koliki je kome...krit „ Koji pjesnik :')

E sad CC vrijednost može biti i iznad 20 primjerice 26. Što to onda znači? Vizualno to bi izgledalo ovako. Paint skills on B)

Click for enlarged picture

*Authors note: Ovako dobru stvar u paintu nisam napravio od diplomskog... Čisti ponos :')

Ok za početak idemo logikom da ne možemo baciti manje od CC vrijednosti, znači da svaki udarac u baznom kontaktu pogađa protivnika. I sad gledamo za koliko je vrijednost veća od 20. U ovom slučaju za 6. I sad sve vrijednosti od 14 (20-6=14) do 20 se računaju kao CRIT.

Click for enlarged picture

BS – bullshit score, ne, zapravo Ballistic Skills, pucanje

E sad pucanje. Prije nego krenemo o temi pucanja volio bih objasniti sistem zaklona. Je li figura u nekom zaklonu? To se definira tako da pokušamo gledati metu koja se gađa iz očiju figure koja gađa. Gledamo siluetu jedinice (o tome samo malo kasnije) i je li baza mete dodiruje neki zaklon te je li možda u potpunosti zaklonjena i je li naša meta koju gađamo na višoj nadmorskoj visini od nas?

Click for enlarged picture

Ok, 3 jedinice žele pucati na metu M. Strijelac 1 ga jednostavno ne vidi jer nema pucanja kroz zgradu. Strijelac 2 ga vidi, ali ne savršeno, dio mete je zaklonjen zgradom. To je PARTIAL COVER. Strijelac 3 ga savršeno vidi i zgrada mu uopće ne smeta tako da nema problema. Naravno ovdje glasi pravilo dogovora. Ako nema dogovora onda dođe do problema. To ne želimo. Popusti ako je protivniku ako je toliko stalo. Ako je odlučujuć hitac u pitanju... zovi sudca ili druge igrače da daju mišljenje. Problem se ponavlja za visine.

Click for enlarged picture

Na trenutak zanemarimo umijeće crtanja u paintu i obratimo pozornost da je za visine stvar u principu jednaka. Strijelac 1 ne vidi metu (diskutabilno ali recimo da ne vidi), strijelac 2 ju vidi u zaklonu a strijelac 3 ju vidi bez problema. U slučaju da ju strijelac 1 i vidi opet se treba ponašati kao da mu je meta u djelomičnom zaklonu jer je fizički na višem položaju od strijelca.

Click for enlarged picture

Pucanje funkcionira tako da igrač baci kocku. Na kocki dobije broj i na to sad idu modifikatori. Prvi modifikator je modifikator oružja koje jedinica koja puca koristi. Primjer oružja na slici:

Click for enlarged picture

Ovo oružje kaže da ako se meta koju gađa nalazi u rasponu od 0 do 8 incha (baza od baze) ja dobivam +3 na BS, ako se nalazi između 16 do 32 incha ja dobivam -3 a ako se nalazi od 32 do 48 ja dobivam -6 na BS. Više od 48 incha ne može gađati. Zatim se gleda još jedna jako bitna stvar. Kako strijelac vidi metu? Ako ju uopče ne vidi ne može gađati, ako ju vidi u partial cover onda ide dodatnih -3 na BS i zatim idu modifikatori od posebnih pravila.

- B broj na statistici oružja predstavlja BURST tj. Koliko kockica bacamo kad gađamo metu.

Pucanje i borba prsa o prsa su short action. Ali ih za razliku od micanja ne možemo utrpati 2 u jedan order tj. Jedan order trošimo na neku od varijanti: • Micanje pa pucanje • Pucanje pa micanje • Micanje i još micanja • Samo pucanje • Samo micanje

I još mnogo toga što za sad nećemo komentirati.

PH – Physique – brojka kojom definiramo snagu, spretnost, izbjegavanje, bacanje i slične stvari. Nama će za sad najviše koristiti za izbjegavanje gađanja kad nas protivnik gađa ili reže.

ARM – armor- koliko je oklopljena jedinica. Znači nakon što je jedinica pogođena (BS ili CC) gleda se je li uopće meta ranjena pogotkom. To gledamo opet tako da bacimo kocku i umanjimo dmg karakteristiku oružja za vrijednost armora mete i moramo dobiti VIŠE od izračnate vrijednosti. Primjer Dmg oružja strijelca 13, armor mete 5 13-5=8 • Bacimo kocku i dobijemo manje od 8 je ranjena • 8 ili više nije ranjena

S – Silhouette – Ovo definira koliki volumen u prostoru jedinica zauzima na ploči. Bitna je kad se određuje je li strijelac vidio metu u nekom trenu. Minijatura se zamijeni siluetom navedene veličine i pogledamo. Siluete su zapravo zamjenske figure ili papirići (dimenzije definirane pravilima) koje nam govore kolika je zapravo figura volumenom. Znači nije bitno je li figura fizički mala ili velika bitno je koju siluetu ima. Ovo nam je bitno jer ista jedinica može imati različite figure ovisno koje oružje koristi. Savršen primjer je na sljedećoj slici (linkanoj sa službene stranice Corvus Belli).

Click for enlarged picture

Svaki od ovih modela predstavlja jedinicu Umbra od frakcije Combined Army. Razlika je što svaka ima drugačije oružje. Ali kao što vidimo srednja jedinica je skoro dvostruko viša od ostale 2. I sad da ne bi bili kažnjeni što koristimo neku figuru a ne ovu drugu sve 3 su zapravo stavljene da imaju istu siluetu. Siluete se kreću od 1 do 9.

Figura A puca na figuru B. Da bi se odredilo vidi li figura A figuru B (određujemo LINE OF SIGHT) umjesto figure B stavimo siluetu koja piše na profilu figure B. Spustimo se tako da pokušamo vidjeti situaciju iz perspektive figure A i ako se vidi BAREM jedan kvadratić na silueti računamo da imamo LOS (line of sight) i možemo pucati. Ako odjednom vidimo SAMO DIO kvadratića, meta u djelomičnom zaklonu. Ako vidimo SVE kvadratiće, meta nije u zaklonu.

Zadnja stvar koju ću dotaknuti ovaj put su reakcije koje igrač može napraviti u protivnikovom potezu.

ARO eng. Automatic Reaction Order

ARO mehanika je ono što igri daje dinamičnost i tempo. Iskreno dosta zanimljivije od sličnih igara koje sam vidio ili zaigrao jer doslovno iako protivnik igra ti isto sudjeluješ u potezu i radiš loše odluke.

Kako to funkcionira?

Recimo da igrača čiji je trenutno potez zovemo ACTIVE PLAYER (aktivni igrač), a igrača kojeg nije trenutno potez zovimo REACTIVE PLAYER (reaktivni igrač). Kad aktivni igrač aktivira jedinicu i napravi nešto Kriza Borcem npr. da se pomakne ili da puca ili da sjedne i plače što god, reaktivni igrač ima pravo na AUTOMATIC REACTION ORDER (ARO). To znači da se odmah poslije akcije aktivnog igrača pita reaktivnog igrača što bi želio raditi sa SVAKOM jedinicom koja aktiviranu jedinicu vidi bilo kad tijekom korištenja order tokena. I sad primjer kako bi pokušao objasniti napisano.

Click for enlarged picture

Aktivni igrač aktivira jedinicu koja je u našem primjeru meta „M“ i pored nje je postavljen Order token (zeleni s crvenim O). Najavljuje da će ju pomaknuti naprijed. Troši svoj prvi short skill da ju pomakne do kraja prve zelene strelice. U trenutku kad meta prođe plavu liniju strijelac 1 vidi metu i on ima pravo na ARO. Za sad zanemarimo što se može s ARO bitnije mi je u ovaj tren da shvatimo kad se ARO može koristiti. Strijelac 2 i 3 ne vide metu M zbog zgrada. Igrač nakon odrađenog ARO opet pomiče jedinicu dalje naprijed do kraja druge strelice. Strijelac 1 može odabrati BILO KOJU POZICIJU na kojoj se meta našla tijekom svog micanja da bi iskoristio svoj ARO dok god je bila vidljiva. Ako mu najviše paše da reagira odmah čim se našla na plavoj lini može, isto tako može i kad stane. Bitno je napomenuti da svaka jedinica ima pravo na 1 ARO tokom 1 ordera. ARO može koristiti i nakon drugog short skilla

Djelovanje strijelca 4 je u ovoj priči zapravo najzanimljivije. Reaktivni igrač može provjeriti kretanje mete M pomicanjem siluete duž cijele putanje kretanja. Ako ju vidi duž cijele duljine može odabrati bilo koju točku na kojoj bi djelovao. Primjerice ako ima snajper više bi mu odgovarala meta na daljinu, ako ima pištolj vjerojatno kad je meta već bliže. Možda ima trenutaka u kojima on ne vidi metu zbog zgrade između njih.

OK za svrhe demoa reći ćemo da je ARO ili pucanje na metu ili izbjegavanje. Primjerice zamislimo da se meta pomakla otprilike ovako:

Click for enlarged picture

Ovo je malo realniji scenario. Aktivni igrač aktivira figuru 1 da bi se pomakla do samog ruba zgrade zapucala na figuru 2 reaktivnog igrača. U trenutku kad se figura 1 prikaže figuri 2 reaktivni igrač kaže da će imati ARO. Reaktivni igrač može: a) Koristiti dodge b) Gađati nazad

U slučaju a) reaktivni igrač baci kocku i mora dobiti manje od PH (physical) te jedinice. Broj se uspoređuje s iznosom PH. Ako je dobila manje onda se povlači 2 incha nazad prema zaklonu. Ako je dobila Više od svog PH.... :'( pogođena je.

U slučaju b) pucaju i jedna i druga strana. I jedna i druga strana bace kocke, onaj s višim brojem ali nižim od vlastitog BS pobjeđuje i samo najviši brojevi jednog igrača se gledaju. Primjer:

Figura 1 ima BS 11 i oružje ima Burst 3 (baca 3 kocke)

Figura 2 odluči pucati nazad, ima BS 14 i baca 1 kocku nebitno koliko piše na profilu oružja jer puca kao reakciju.

Figura 1 (aktivni igrač) na kockama dobije 1, 5, 12. Odmah se odbacuje 12 jer je iznad BS i onda se gleda što je figura 2 (reaktivni igrač) dobila.

Prva varijanta figura 2 je dobila 20. Znači preko svog BS i to se odbacuje. Dobiva 2 pogotka od figure 1. Sad se ide gledati je li ranjen znači armor roll kao što smo već rekli za oba pogotka.

Druga varijanta. Figura 2 dobije 10. Prolazi samo jedan pogodak od strijelca jer je samo 1 viši od broja koji je meta dobila. Armor roll za samo 1 pogodak.

Treći scenarij. Figura 2 dobije 13. Samo se pogodak od figure 2 računa jer je iznad iznosa koji je dobila figura 1. The tables have turned!

Naravno ona strana koja je dobila crit pobjeđuje i negira protivnika. Ima samo jedna razlika. U slučaju da se pomoću ARO gađa nazad čak i ako na profilu oružja koje bira ima B (burst) 50 svejedno baca se baca samo JEDNA kocka.

IIIiiiiiii to je ajmo reći to za start. Puno je lakše kad zaigrate.

U prvom battle reportu igram demo partiju u kojoj je pri odabiru jedinica odabrao Vedran. Ja igram frakciju Combined Army protiv mog cijenjenog i plemenitog protivnika Ivora koji igra Ariadnu. Ariadna je grupacija Škota, Amerikanaca, Rusa koja je otišla u svemir istražiti neku svemirsku anomaliju, slučajno ostali predugo i nisu uspjeli držati korak s napretkom tehnologije ostalih frakcija. E da imaju i vukodlake :D Moj protivnik je također početnik ovog hobija pa se nekim iskusnijim igračima naše taktičke odluke mogu činiti „sub optimalne“, ali uvjeravam vas moji čitatelji. To nije tako. Mi savršeno znamo što i kako će se dogoditi i naši potezi su unaprijed planirani i odigrani barem 4 puta preko Tabletop Simulatora koji ima podršku za ovu igru pa možete ako želite zaigrati s nama :D Liste su nam min maxane (optimirane) do daske 😉

Naravno da nisu. Prvih 2 sata sam potrošio da saznam kako mi se zovu figure.... U idućem teksu pokrit ću svoj prvi battle report.

Najnoviji članci

  • Posjetili smo: Državno prvenstvo Slovenije u plastičnom maketarstvu, Ljubljana 16.11.2024.
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "414"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(84) "We visited: Slovenian State Championship in plastic modelling, Ljubljana 16.11.2024."
        ["title_hrv"]=>
        string(93) "Posjetili smo: Državno prvenstvo Slovenije u plastičnom maketarstvu, Ljubljana 16.11.2024. "
        ["mask_eng"]=>
        string(79) "we_visited_slovenian_state_championship_in_plastic_modelling_ljubljana_16112024"
        ["mask_hrv"]=>
        string(85) "posjetili_smo_drzavno_prvenstvo_slovenije_u_plasticnom_maketarstvu_ljubljana_16112024"
        ["content_eng"]=>
        string(14915) "

    On Saturday, 16.11.2024. in Ljubljana, the Slovenian Nationals in plastic modeling was held. Our delegation performed in several categories.

    Click for enlarged picture

    After arriving, registering and placing works in the appropriate categories, the most important thing was to meet again and talk with colleagues from other cities and countries such as Slovenia and Italy.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    It was a special pleasure for us to present and present several copies of our latest edition to our partners and friends from Back to Basics!

    Click for enlarged picture

    Also a real refreshment is the discovery of the (so far the only) manufacturer of real wooden bases and plinths in these areas - swood.si!

    Click for enlarged picture

    A little after 11:00, it was time to open the even officially and inspect the exhibits.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Given that, after several years of ugly weather, this weekend was sunny, we decided to use that time for a walk in beautiful Ljubljana.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Kruno: "This year, Slovenian Nationals were also an opportunity to see new and interesting works by colleagues from Slovenia, Croatia, Italy, Austria and other countries. An opportunity to encourage your own creativity and ideas, to admire the craftsmanship, effort and skill of people with whom you share similar interests. The day was beautiful, so the walk in Ljubljana was quite legal and filled the impression of this year's Championship. Marko and Vanja made sure that some "precious" metal was attached to Agram's name, so I was carefree and enjoyed the nice trip."

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    After sightseeing the city, we returned to the competition just in time for the awarding of medals. Our members won a total of 4 medals - 2 gold, silver and bronze!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    On the way back, our team refreshed itself traditionally at the Reset brewery in Brežice!

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(14959) "

    U subotu, 16.11.2024. u Ljubljani održavalo se Državno prvenstvo Slovenije u plastičnom maketarstvu. Naša delegacija je nastupila u nekoliko kategorija.

    Click for enlarged picture

    Nakon dolaska, registracije i postavljanja radova u odgovarajuće kategorije, najbitnije je bilo ponovno se susresti i popričati sa kolegama iz drugih gradova i država poput Slovenije te Italije.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Posebno zadovoljstvo nam je bilo predstaviti i pokloniti nekoliko primjeraka našeg zadnjeg izdanja našim partnerima i prijateljima iz Back to Basics!

    Click for enlarged picture

    Također pravo osvježenje jest pronalazak (za sada jedinog) proizvođača pravih drvenih baza i plinthova na ovim prostorima – swood.si !

    Click for enlarged picture

    Nešto iza 11h došlo je vrijeme za otvorenje susreta i pregled radova.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    S obzirom da je, nakon nekoliko godina ružnog vremena, ovaj vikend bio obasjan suncem, odlučili smo iskoristiti to vrijeme za šetnju predivnom Ljubljanom.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Kruno: “I ove godine je DPS bio prilika za pogledati nove i zanimljive radove kolege iz Slovenije, Hrvatske, Italije, Austrije i drugih zemalja. Prilika za potaknuti vlastitu kreativnost i ideje, diviti se umješnosti, uloženom trudu i vještini ljudi s kojim dijeliš slične interese. Dan je bio lijep, pa je i šetnja Ljubljanom sasvim dobro legala i popunila dojam ovogodišnjeg Prvenstva. Marko i Vanja su se pobrinuli da se i nešto "plemenitog" metala zakači uz Agramovo ime, pa sam ja bezbrižno uživao u lijepom izletu.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Nakon razgleda grada, vratili smo se na natjecanje taman na dodjelu medalja. Članovi su ukupno osvojili 4 medalje – 2 zlata, srebro i broncu!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Na povratku naša ekipa se okrijepila već tradicionalno u Reset pivovari u Brežicama!

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2024-11-20 08:11:53" ["modified"]=> string(19) "2024-11-20 08:11:53" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 20.11.2024.
  • Izrada prozora
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "413"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(15) "Making a window"
        ["title_hrv"]=>
        string(14) "Izrada prozora"
        ["mask_eng"]=>
        string(15) "making_a_window"
        ["mask_hrv"]=>
        string(14) "izrada_prozora"
        ["content_eng"]=>
        string(4115) "

    In this short tutorial, I will briefly describe the window creation process.

    Click for enlarged picture

    As part of the diorama of Fićek from the National Class, I made a building that looks into the courtyard. I put a "hole" for the window on that wall. After thinking a bit about how and what to make the window frame from, I decided on L-profiles made of plasticard. That way I can frame the hole in the plaster wall (which I have to admit is not the straightest).

    Click for enlarged picture

    I measured the dimensions of the hole and accordingly calculated how long the profiles I need (to cut them at 45 degrees).

    Click for enlarged picture

    After cutting, I assembled the shape of the window, then glued it with plastic glue (and finally fixed it all the way with a drop of superglue).

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Then it was the turn of the transverse beams. I cut them out of plasticard 0.5 mm thick. First, I made strips 2 mm wide, which I then cut to the required lengths. After cutting, I glued them using the method from the previous step.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Finally, I cut out a window shape from the transparent film and glued it on the bottom. Painted the frame and inserted it into the wall.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(4087) "

    U ovom kratkom tutorialu, opisat ću ukratko process izrade prozora.

    Click for enlarged picture

    U sklopu diorame Fićeka iz Nacionalne klase izradio sam zgradu koja gleda u dvorište. Na taj zid sam stavio “rupu” za prozor. Nakon malo razmišljanja o tome kako i iz čega napraviti okvir prozora, odlučio sam se na L-profile iz plasticarda. Na taj način mogu uokviriti rupu u gipsanom zidu (koja moram priznati nije najravnija).

    Click for enlarged picture

    Izmjerio sam dimenzije rupe i shodno tome izračunao koliko dugačke profile trebam (da ih izrežem pod 45 stupnjeva).

    Click for enlarged picture

    Nakon rezanja, složio sam oblik prozora, potom ga zalijepio sa ljepilom za plastiku (a na kraju i skroz učvrstio kapljicom superljepila).

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Zatim je došao red i na poprečne grede. Njih sam izrezao iz plasticarda 0,5mm debljine. Prvo sam napravio trakice širine 2mm koje sam potom izrezao na potrebne duljine. Nakon rezanja, zalijepio sam ih koristeći metodu iz prethodnog koraka.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Na kraju sam izrezao iz prozirne folije oblik prozora i zalijepio ga s donje strane. Obojao okvir i ubacio ga u zid.

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2024-11-11 08:18:52" ["modified"]=> string(19) "2024-11-11 08:18:52" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 11.11.2024.
  • Nastupi tijekom listopada 2024.
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "412"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(37) "UMS Agram Appearances in October 2024"
        ["title_hrv"]=>
        string(31) "Nastupi tijekom listopada 2024."
        ["mask_eng"]=>
        string(37) "ums_agram_appearances_in_october_2024"
        ["mask_hrv"]=>
        string(30) "nastupi_tijekom_listopada_2024"
        ["content_eng"]=>
        string(9877) "

    Modelling Cup Crna Kraljica 2024

    05.10.2024.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Days of Technical Culture 2024

    18.-19.10.2024.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

     

    Modelmania @ Foto Video Show 2024

    26.10.2024.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(11261) "

    Maketarski kup Crna Kraljica 2024

    05.10.2024. nastupili smo na Crnoj kraljici u organizaciji HUVM. Pored prezentacijskog štanda, naši članovi su se natjecali i ostvarili zapažen uspjeh (svi naši natjecatelji osvojili su barem po medalju). Čestitke!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

     

     

    XIII DANI TEHNIČKE KULTURE 2024

    18. i 19.10. 2024. smo sudjelovali na XIII danima tehničke kulture u organizaciji Zagebačke zajednice tehničke kulture.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    U petak smo održali tri pokazne demonstracije maketarsko-minijaturističkih tehnika (Ana, Marko i Sebastijan) te sudjelovali na Tribini u organizaciji SUPTK i DPTK sa prezentacijom o minijaturističkim i maketarskim radionicama koje organiziramo.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    U subotu nakon službene ceremonije otvaranja smo prezentirali novu knjigu u izdanju UMS Agram - Minijaturizam u doba nakon Corone te održali dvije serije Back to Basics radionica. Polaznici su obojali svoje prve figure! Nakon oba dana došlo je vrijeme i za zasluženu relaksaciju naših volontera!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

     

    MODELMANIA @ FOTO VIDEO SHOW ZAGREB 2024

    26.10. smo nastupili na Model Mania Zagreb sa prezentacijom naših programa:

    - Advent u Agramu
    - Back To Basics radionice bojanja minijatura za najmlađe u Čitaonici i Galeriji VN, 09.11.2024.
    - Izložba minijatura i maketa Agram 2025
    - Black Queen Hobby and Miniature Painting Competition by UMS Agram

    a za najmlađe smo organizirali Back To Basics radionice bojanja minijatura.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2024-11-04 11:19:29" ["modified"]=> string(19) "2024-11-04 11:19:29" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 04.11.2024.
  • Nastupili smo na: FESTUNG KUP 2024
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "411"
        ["member_id"]=>
        string(2) "64"
        ["title_eng"]=>
        string(28) "We visited: FESTUNG KUP 2024"
        ["title_hrv"]=>
        string(34) "Nastupili smo na: FESTUNG KUP 2024"
        ["mask_eng"]=>
        string(27) "we_visited_festung_kup_2024"
        ["mask_hrv"]=>
        string(33) "nastupili_smo_na_festung_kup_2024"
        ["content_eng"]=>
        string(4160) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(4806) "

    Naš Vanja Ilijev je nastupio na ovogodišnjem FESTUNG KUPu u Slavonskom brodu.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    "Ugodna atmosfera uz dosta hrane i pića, klasika za Slavonski brod"

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Vanja, iz naše riječke podružnice, je osvojio:

    1. mjesto diorama u 1/72,

    2. i 3.  mjesto za figure u 1/35

    3. mjesto 1/72 mlazni avioni

    Click for enlarged picture

     

    Čestitke Vanja i hvala organizatoru na super organizaciji!

    Fotografije u punoj rezoluciji pogledajte na našim društvenim mrežama.

    " ["created"]=> string(19) "2024-10-24 10:37:39" ["modified"]=> string(19) "2024-10-24 10:39:58" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } }
    Krunoslav Belinić, 24.10.2024.
  • Sebov Top Tip
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "410"
        ["member_id"]=>
        string(3) "102"
        ["title_eng"]=>
        string(13) "Seb's Top Tip"
        ["title_hrv"]=>
        string(13) "Sebov Top Tip"
        ["mask_eng"]=>
        string(12) "sebs_top_tip"
        ["mask_hrv"]=>
        string(13) "sebov_top_tip"
        ["content_eng"]=>
        string(1742) "

    Lately I've been scavenging a lot of "natural" materials for my projects and I noticed these blue, hollow electric wires scattered on the ground near a manhole, where electricians had been working in my neighborhood. I brought a few with me home, and cleaned them up, as I thought they could have some hobby use.

    Click for enlarged picture

    The wire turned out to have two uses once I had coated them in super glue to make them harder and stiffer. First use was as a sculpting tool - I used the smallest one of the three to poke small dots in the back on my greenstuff snail, to create texture in its skin.

    Click for enlarged picture

    Secondly I cut up the wire, and superglued them together in a cluster, so serve as coral reefs for the basing of my marine inspired Turnip28 army.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(1779) "

    U posljednje vrijeme tražim mnogo "prirodnih" materijala za svoje projekte i primijetio sam ove plave, šuplje električne žice razbacane po tlu u blizini šahta, gdje su radili električari u mom susjedstvu. Donio sam nekoliko sa sobom kući i očistio ih jer sam mislio da bi mogle poslužiti za hobi.

    Click for enlarged picture

    Pokazalo se da žica ima dvije namjene nakon što sam ih namazao super ljepilom kako bih ih učinio tvrđim i krućim. Prvo sam ga upotrijebio kao alat za oblikovanje - upotrijebio sam najmanji od tri kako bih ubadao male točkice u stražnji dio svog zelenog puža, kako bih stvorio teksturu njegove kože.

    Click for enlarged picture

    Drugo, izrezao sam žicu i zalijepio ih zajedno u klaster, tako da služe kao koraljni grebeni za bazu moje vojske Turnip28 inspirirane morima.

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2024-10-22 18:20:56" ["modified"]=> string(19) "2024-10-22 18:20:56" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "102" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(9) "Sebastian" ["last_name"]=> string(8) "Søgård" ["first_name_mask"]=> string(9) "sebastian" ["last_name_mask"]=> string(4) "sgrd" ["username"]=> string(5) "norge" ["password"]=> string(40) "4dea770e7045a97695c7dc529698e85f5dadbded" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:03:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:03:12" } }
    Sebastian Søgård, 22.10.2024.

Svi članci

Najnoviji izvještaji s bojišta

Svi izvještaji s bojišta