Infinity school 1

Marko Paunović, 30th November 2020

English text by Bruno Sandrić not available at the moment.

Pozdrav svima novim ljudima u Infinityu i starim maherima. Živili!

Ovaj tekst bi trebao pokriti sva ultra početnička pravila Infinitya da bi mogli zaigrati prvu partiju. E da, dok još imam vašu koncentraciju spomenuo bi da tijekom Američkog vjerskog blagdana Black Friday Corvus Belli ima ogromnu akciju. Niže cijene, popust na količinu, besplatna poštarina iznad nekog iznosa kojeg bi sigurno napravili, zagrljaji+ pusa (ovo izbjegavajte, paziti na socijalnu distancu jer su Corvus Belli Španjolci >.>'' ). Ako imate nešto što bi željeli a ne znate što i kako ili ne želite sami naručiti ili samo trebate dobru ekipu za Infinity, imamo i za to rješenje. Ovo je Facebook grupa za Infinity u RH. Ako nemate baš nova u ovaj tren ili ne želite naručivati preko interneta kontaktirajte Cartu Magicu. Možete naručiti preko njih i svima uljepšati dan!

Ako Vam se ne čita cijeli tekst ili Vam je loše napisan (ništa čudno) pojednostavljena pravila možete naći ovdje

Službena pojednostavljena pravila s primjerima i dovoljnim podacima za početi igrati su ovdje. Nisam znao da postoje do 21.11.2020. Da jesam ovo ne bi bilo napisano :D

14.11.2020 u Crnom Mačku odigrao sam svoju drugu partiju Infinityja ikad. Ovaj put zaigrao sam demo partiju kako bi mogao objasniti osnova pravila igre i staviti ih u ovu školicu. Ovaj battle report ću započeti s citatom od jednog od po meni najvećih mislioca ovog stoljeća... Jake the Dog!

Click for enlarged picture

Uz ovako motivirajuće misli započet ću ovaj battle report.

Rezime nekih bitnijih stvari od prošli put:

Infinity je igra na ploči (tabletop game) gdje dvije suprotstavljene strane rješavaju svoje nedoumice sukobljavanjem malih umjetnina uz vodstvo sila prirode. Drugim riječima svaki igrač stavi svoje minijature na ploču, napravi odluke i baca kocku kako bi vidio rezultat.

Minijature za Infinity su službeno od proizvođača Corvus Belli. Za razliku od mnogih drugih igara oni još uvijek koriste minijature od metala. Nekima je ovo super drugima nije. Ja osobno i ne volim baš raditi s metalom, ali svakom svoje. Te minijature se moraju očistiti i zalijepiti prije igranja. Njihovo bojanje je poželjno, ali nipošto nužno za samo igranje. Većina ljudi u ovom hobiju imaju ionako poprilično figura koje nisu nikad obojili.

A sad na nove stvari:

Prije same partije odaberu se jedinice koje se želi koristiti i to se zove ARMY LIST. Za to se popularno koristi službena aplikacija koju nam besplatno nudi Corvus Belly. Dostupna je na računalu, mobitelima i ostalim sličnim uređajima koji koriste mladi. Slaganje liste je nešto što se uči u hodu tako da se tu nećemo zadržavati. Bitno je prije početka partije s protivnikom dogovoriti broj bodova army liste koju će svaka strana koristiti. 300 bodova (eng. Points) je turnirski standard. Cilj mi je u ovom battle reportu objasniti osnova pravila na demo partiji. Idući report bi trebao biti isto demo ali bi se koristilo više pravila specifičnih za svaki model, i zatim koliko se stigne partija od 300 bodova.

Igra se igra na poteze na ploči koja je podijeljena na dvije suprotsavljene strane (po jedna za svakog igrača). Igrači bace kocke i igrač koji je dobio više bira jednu stavku iz ove 2 skupine i zatim onaj drugi bira iz druge skupine - Želim li igrati prvi ili drugi (player turn) - Želim li odabrati stranu stola ili birati tko prvi postavlja svoje jedinice na ploču (deployment)

Nikad ne želiš se deployati prvi. Dok jedan igrač postavlja figure na ploči drugi igrač nije prisutan za stolom. Kad prvi igrač završi kreće drugi. Igrač se opet udalji od ploče i pruži protivniku barem jednake uvjete kao što je on imao. OVDJE POZIVAM NA SPORTSKI DUH :D Zašto je to ovako, objasnim u idućem reportu 😊

Osnovna pravila uz primjere su ovako:

Za početak ako nekima od vas nije jasno što je token u našem hobiju:

Tokeni je fizički predmet kojeg koristimo da bi lakše brojali stvari. To mogu biti kamenčići, kovanice, kamenje, materijalizirani-manjak-volje-za-životom-tokom-korone, slatkiši ili napravljeni komadići plastike. Za naše potrebe mi ćemo brojati zapovijedi koje možemo dati izdati našim jedinicama na terenu. Te zapovijedi (eng. ORDER) brojimo pomoću tih tokena. Za što ih koristimo ću objasniti poslije ovoga, a za sad kako i koliko ih imamo. Za našu, početničku razinu razlikovat ćemo REGULAR i LIEUTENANT order . Na početku poteza igrač dobije po REGULAR order za svaku jedinicu u svojoj vojsci. Njih koristimo za bilo koju minijaturu. Uz to dobije i poseban token koji se zove LIEUTENANT order (on se koristi samo za Lieutenanta) naravno ako je on i dalje živ. Na kraju poteza svi ne iskorišteni orderi se odbacuju. Ostale tipove ću spomenuti u idućim battle reportovima.

Tokene koji predstavljaju ordere mi je posudio Vedran. Oni su meni izgledali ovako:

Click for enlarged picture

Zeleni su regular orderi kao što piše na njima, plavi je lieutenant order.

Pomoću tih ordera kako ime samo kaže izdajemo naredbe svojim trupama. Orderi se koriste tako da se protivniku jasno najavi da će se AKTIVIRATI neka ciljana jedinica koju imaš na ploči, pored te jedinice stavimo order token i možemo početi. Jedan regular ili lieutenant order token daje jedinici opciju napraviti ili 2 short skill ili 1 long skill.

Aktiviranjem jedinice možemo svašta, ali u demo partiji mogućnosti igrača su ograničene na micanje, pucanje, filetiranje (borba prsa o prsa), mrko gledanje (ništa ne radi). Kako bi stvari bile dodatno objašnjene u tekst ću staviti podatke o jednoj Infinity figuri.

Istu jedinicu možemo aktivirati više puta po potezu. Znači ako imam 15 tokena mogu ako želim (i pravila dozvoljavaju, i ako ostane živa naravno) 15 puta aktivirati istu jedinicu. Možemo ako želimo imati nekog Ramba koji čisti sve ispred sebe i igrati samo s njim. Na sreću igra je balansirana tako da to nije baš tako lako izvesti, ali moguće je ako želite.

Click for enlarged picture

Ovo je preuzeto sa službene Infinity stranice gdje se mogu raditi liste armija. Za naše današnje potrebe ogranićit ćemo se naaaaaa

Click for enlarged picture

I gledati što tu piše

Za početak tu je ime: Kriza Borac. Ne to nije prevedeno na „naški“ to je stvarno ime ove jedinice. Naime on spada u frakciju Nomads koji su vesela družina formirana s područja Balkana pa je ova recimo specifično iz Srbije. Bar tako tvrde na wiki. To mi je simpatično.

Ok za početak:

MOV – movement tj micanje. 4-4 Micanje u Infinitiyju spada u short skill tako da kad jedinicu aktiviramo, onda jedan short skill možemo iskoristiti za micanje 4 incha (1 inch je 2.54 cm ali postoje i metri koje mjere u tim heretičnim imperijalnim jedinicama i mogu se kupiti u Carti Magici). Ako želimo još jednom pomaknuti koristimo drugi short skill čime trošimo taj order token i pomičemo još 4 incha u željenom smjeru. Da je MOV 6-2 prvi short skill bi bilo micanje za 6 incha, drugi short skill za 2. Da je 1-5, prvi za 1, drugi za 5 itd.

CC – close combat, borba prsa o prsa

Borba prsa o prsa (CC) i pucanje (BS) su prva 2 načina interakcije između minijatura koja ćemo spomenuti. Za početak CC. Da bi se 2 figure potukle one moraju biti u baznom kontaktu. Znači baza jedne figure mora dodirivati bazu druge figure. Ako se baze eto baš ne mogu dodirnuti zbog nekog mača ili puške koja viri (ili repa :O ) onda se samo najavi protivniku da tvoja jedinica dolazi u „base to base contact“ i stvar riješena. Dodirujete se iako se zapravo ne dodirujete. Ko mi u koroni -.-“ Dosta mi je više.

 

I sad kako se u stvari jedinice bore. Oba igrača bace kocku od 20 strana (dostupne za kupnju u Carti Magici) i pogleda se broj. Cilj je dobiti što je veći broj ALI MANJI od vrijednosti koja piše ispod CC vrijednosti. Recimo da se bore Kriza Boracs (CC 18) i neka druga jedinica (CC 15). U ovom slučaju ako ja recimo dobijem 10 a moj protivnik 1, ja pobjeđujem borbu. Ako ja dobijem 19 a moj protivnik 1, on pobjeđuje jer sam ja bacio više od moje CC vrijednosti. Ovdje postoji i jedna kvaka. Ako je CC vrijednost moje jedinice 18 a protivnikove 15 i ja recimo na kocki dobijem 16 a moj protivnik 15 onda se računa da je moj protivnik dobio CRIT (eng. Critical hit). Ako jedinica dobije crit onda automatski pobjeđuje ovu drugu pod uvjetom da i ova druga nije dobila crit. U slučaju da oba dobiju crit, da citiram osobu koja me učila igrati „rit vs crit je nikom ništa bez obzira koliki je kome...krit „ Koji pjesnik :')

E sad CC vrijednost može biti i iznad 20 primjerice 26. Što to onda znači? Vizualno to bi izgledalo ovako. Paint skills on B)

Click for enlarged picture

*Authors note: Ovako dobru stvar u paintu nisam napravio od diplomskog... Čisti ponos :')

Ok za početak idemo logikom da ne možemo baciti manje od CC vrijednosti, znači da svaki udarac u baznom kontaktu pogađa protivnika. I sad gledamo za koliko je vrijednost veća od 20. U ovom slučaju za 6. I sad sve vrijednosti od 14 (20-6=14) do 20 se računaju kao CRIT.

Click for enlarged picture

BS – bullshit score, ne, zapravo Ballistic Skills, pucanje

E sad pucanje. Prije nego krenemo o temi pucanja volio bih objasniti sistem zaklona. Je li figura u nekom zaklonu? To se definira tako da pokušamo gledati metu koja se gađa iz očiju figure koja gađa. Gledamo siluetu jedinice (o tome samo malo kasnije) i je li baza mete dodiruje neki zaklon te je li možda u potpunosti zaklonjena i je li naša meta koju gađamo na višoj nadmorskoj visini od nas?

Click for enlarged picture

Ok, 3 jedinice žele pucati na metu M. Strijelac 1 ga jednostavno ne vidi jer nema pucanja kroz zgradu. Strijelac 2 ga vidi, ali ne savršeno, dio mete je zaklonjen zgradom. To je PARTIAL COVER. Strijelac 3 ga savršeno vidi i zgrada mu uopće ne smeta tako da nema problema. Naravno ovdje glasi pravilo dogovora. Ako nema dogovora onda dođe do problema. To ne želimo. Popusti ako je protivniku ako je toliko stalo. Ako je odlučujuć hitac u pitanju... zovi sudca ili druge igrače da daju mišljenje. Problem se ponavlja za visine.

Click for enlarged picture

Na trenutak zanemarimo umijeće crtanja u paintu i obratimo pozornost da je za visine stvar u principu jednaka. Strijelac 1 ne vidi metu (diskutabilno ali recimo da ne vidi), strijelac 2 ju vidi u zaklonu a strijelac 3 ju vidi bez problema. U slučaju da ju strijelac 1 i vidi opet se treba ponašati kao da mu je meta u djelomičnom zaklonu jer je fizički na višem položaju od strijelca.

Click for enlarged picture

Pucanje funkcionira tako da igrač baci kocku. Na kocki dobije broj i na to sad idu modifikatori. Prvi modifikator je modifikator oružja koje jedinica koja puca koristi. Primjer oružja na slici:

Click for enlarged picture

Ovo oružje kaže da ako se meta koju gađa nalazi u rasponu od 0 do 8 incha (baza od baze) ja dobivam +3 na BS, ako se nalazi između 16 do 32 incha ja dobivam -3 a ako se nalazi od 32 do 48 ja dobivam -6 na BS. Više od 48 incha ne može gađati. Zatim se gleda još jedna jako bitna stvar. Kako strijelac vidi metu? Ako ju uopče ne vidi ne može gađati, ako ju vidi u partial cover onda ide dodatnih -3 na BS i zatim idu modifikatori od posebnih pravila.

- B broj na statistici oružja predstavlja BURST tj. Koliko kockica bacamo kad gađamo metu.

Pucanje i borba prsa o prsa su short action. Ali ih za razliku od micanja ne možemo utrpati 2 u jedan order tj. Jedan order trošimo na neku od varijanti: • Micanje pa pucanje • Pucanje pa micanje • Micanje i još micanja • Samo pucanje • Samo micanje

I još mnogo toga što za sad nećemo komentirati.

PH – Physique – brojka kojom definiramo snagu, spretnost, izbjegavanje, bacanje i slične stvari. Nama će za sad najviše koristiti za izbjegavanje gađanja kad nas protivnik gađa ili reže.

ARM – armor- koliko je oklopljena jedinica. Znači nakon što je jedinica pogođena (BS ili CC) gleda se je li uopće meta ranjena pogotkom. To gledamo opet tako da bacimo kocku i umanjimo dmg karakteristiku oružja za vrijednost armora mete i moramo dobiti VIŠE od izračnate vrijednosti. Primjer Dmg oružja strijelca 13, armor mete 5 13-5=8 • Bacimo kocku i dobijemo manje od 8 je ranjena • 8 ili više nije ranjena

S – Silhouette – Ovo definira koliki volumen u prostoru jedinica zauzima na ploči. Bitna je kad se određuje je li strijelac vidio metu u nekom trenu. Minijatura se zamijeni siluetom navedene veličine i pogledamo. Siluete su zapravo zamjenske figure ili papirići (dimenzije definirane pravilima) koje nam govore kolika je zapravo figura volumenom. Znači nije bitno je li figura fizički mala ili velika bitno je koju siluetu ima. Ovo nam je bitno jer ista jedinica može imati različite figure ovisno koje oružje koristi. Savršen primjer je na sljedećoj slici (linkanoj sa službene stranice Corvus Belli).

Click for enlarged picture

Svaki od ovih modela predstavlja jedinicu Umbra od frakcije Combined Army. Razlika je što svaka ima drugačije oružje. Ali kao što vidimo srednja jedinica je skoro dvostruko viša od ostale 2. I sad da ne bi bili kažnjeni što koristimo neku figuru a ne ovu drugu sve 3 su zapravo stavljene da imaju istu siluetu. Siluete se kreću od 1 do 9.

Figura A puca na figuru B. Da bi se odredilo vidi li figura A figuru B (određujemo LINE OF SIGHT) umjesto figure B stavimo siluetu koja piše na profilu figure B. Spustimo se tako da pokušamo vidjeti situaciju iz perspektive figure A i ako se vidi BAREM jedan kvadratić na silueti računamo da imamo LOS (line of sight) i možemo pucati. Ako odjednom vidimo SAMO DIO kvadratića, meta u djelomičnom zaklonu. Ako vidimo SVE kvadratiće, meta nije u zaklonu.

Zadnja stvar koju ću dotaknuti ovaj put su reakcije koje igrač može napraviti u protivnikovom potezu.

ARO eng. Automatic Reaction Order

ARO mehanika je ono što igri daje dinamičnost i tempo. Iskreno dosta zanimljivije od sličnih igara koje sam vidio ili zaigrao jer doslovno iako protivnik igra ti isto sudjeluješ u potezu i radiš loše odluke.

Kako to funkcionira?

Recimo da igrača čiji je trenutno potez zovemo ACTIVE PLAYER (aktivni igrač), a igrača kojeg nije trenutno potez zovimo REACTIVE PLAYER (reaktivni igrač). Kad aktivni igrač aktivira jedinicu i napravi nešto Kriza Borcem npr. da se pomakne ili da puca ili da sjedne i plače što god, reaktivni igrač ima pravo na AUTOMATIC REACTION ORDER (ARO). To znači da se odmah poslije akcije aktivnog igrača pita reaktivnog igrača što bi želio raditi sa SVAKOM jedinicom koja aktiviranu jedinicu vidi bilo kad tijekom korištenja order tokena. I sad primjer kako bi pokušao objasniti napisano.

Click for enlarged picture

Aktivni igrač aktivira jedinicu koja je u našem primjeru meta „M“ i pored nje je postavljen Order token (zeleni s crvenim O). Najavljuje da će ju pomaknuti naprijed. Troši svoj prvi short skill da ju pomakne do kraja prve zelene strelice. U trenutku kad meta prođe plavu liniju strijelac 1 vidi metu i on ima pravo na ARO. Za sad zanemarimo što se može s ARO bitnije mi je u ovaj tren da shvatimo kad se ARO može koristiti. Strijelac 2 i 3 ne vide metu M zbog zgrada. Igrač nakon odrađenog ARO opet pomiče jedinicu dalje naprijed do kraja druge strelice. Strijelac 1 može odabrati BILO KOJU POZICIJU na kojoj se meta našla tijekom svog micanja da bi iskoristio svoj ARO dok god je bila vidljiva. Ako mu najviše paše da reagira odmah čim se našla na plavoj lini može, isto tako može i kad stane. Bitno je napomenuti da svaka jedinica ima pravo na 1 ARO tokom 1 ordera. ARO može koristiti i nakon drugog short skilla

Djelovanje strijelca 4 je u ovoj priči zapravo najzanimljivije. Reaktivni igrač može provjeriti kretanje mete M pomicanjem siluete duž cijele putanje kretanja. Ako ju vidi duž cijele duljine može odabrati bilo koju točku na kojoj bi djelovao. Primjerice ako ima snajper više bi mu odgovarala meta na daljinu, ako ima pištolj vjerojatno kad je meta već bliže. Možda ima trenutaka u kojima on ne vidi metu zbog zgrade između njih.

OK za svrhe demoa reći ćemo da je ARO ili pucanje na metu ili izbjegavanje. Primjerice zamislimo da se meta pomakla otprilike ovako:

Click for enlarged picture

Ovo je malo realniji scenario. Aktivni igrač aktivira figuru 1 da bi se pomakla do samog ruba zgrade zapucala na figuru 2 reaktivnog igrača. U trenutku kad se figura 1 prikaže figuri 2 reaktivni igrač kaže da će imati ARO. Reaktivni igrač može: a) Koristiti dodge b) Gađati nazad

U slučaju a) reaktivni igrač baci kocku i mora dobiti manje od PH (physical) te jedinice. Broj se uspoređuje s iznosom PH. Ako je dobila manje onda se povlači 2 incha nazad prema zaklonu. Ako je dobila Više od svog PH.... :'( pogođena je.

U slučaju b) pucaju i jedna i druga strana. I jedna i druga strana bace kocke, onaj s višim brojem ali nižim od vlastitog BS pobjeđuje i samo najviši brojevi jednog igrača se gledaju. Primjer:

Figura 1 ima BS 11 i oružje ima Burst 3 (baca 3 kocke)

Figura 2 odluči pucati nazad, ima BS 14 i baca 1 kocku nebitno koliko piše na profilu oružja jer puca kao reakciju.

Figura 1 (aktivni igrač) na kockama dobije 1, 5, 12. Odmah se odbacuje 12 jer je iznad BS i onda se gleda što je figura 2 (reaktivni igrač) dobila.

Prva varijanta figura 2 je dobila 20. Znači preko svog BS i to se odbacuje. Dobiva 2 pogotka od figure 1. Sad se ide gledati je li ranjen znači armor roll kao što smo već rekli za oba pogotka.

Druga varijanta. Figura 2 dobije 10. Prolazi samo jedan pogodak od strijelca jer je samo 1 viši od broja koji je meta dobila. Armor roll za samo 1 pogodak.

Treći scenarij. Figura 2 dobije 13. Samo se pogodak od figure 2 računa jer je iznad iznosa koji je dobila figura 1. The tables have turned!

Naravno ona strana koja je dobila crit pobjeđuje i negira protivnika. Ima samo jedna razlika. U slučaju da se pomoću ARO gađa nazad čak i ako na profilu oružja koje bira ima B (burst) 50 svejedno baca se baca samo JEDNA kocka.

IIIiiiiiii to je ajmo reći to za start. Puno je lakše kad zaigrate.

U prvom battle reportu igram demo partiju u kojoj je pri odabiru jedinica odabrao Vedran. Ja igram frakciju Combined Army protiv mog cijenjenog i plemenitog protivnika Ivora koji igra Ariadnu. Ariadna je grupacija Škota, Amerikanaca, Rusa koja je otišla u svemir istražiti neku svemirsku anomaliju, slučajno ostali predugo i nisu uspjeli držati korak s napretkom tehnologije ostalih frakcija. E da imaju i vukodlake :D Moj protivnik je također početnik ovog hobija pa se nekim iskusnijim igračima naše taktičke odluke mogu činiti „sub optimalne“, ali uvjeravam vas moji čitatelji. To nije tako. Mi savršeno znamo što i kako će se dogoditi i naši potezi su unaprijed planirani i odigrani barem 4 puta preko Tabletop Simulatora koji ima podršku za ovu igru pa možete ako želite zaigrati s nama :D Liste su nam min maxane (optimirane) do daske 😉

 

Naravno da nisu. Prvih 2 sata sam potrošio da saznam kako mi se zovu figure.... U idućem teksu pokrit ću svoj prvi battle report.

Latest articles

  • AGRAM LEGO SECTION - Fourth Lecture and Final Part of the Build
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "382"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(63) "AGRAM LEGO SECTION - Fourth Lecture and Final Part of the Build"
        ["title_hrv"]=>
        string(57) "AGRAM LEGO SEKCIJA - Četvrto predavanje i kraj izgradnje"
        ["mask_eng"]=>
        string(63) "agram_lego_section_-_fourth_lecture_and_final_part_of_the_build"
        ["mask_hrv"]=>
        string(56) "agram_lego_sekcija_-_cetvrto_predavanje_i_kraj_izgradnje"
        ["content_eng"]=>
        string(1505) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(3228) "

    U srijedu 24.4. u sklopu naše Agram Lego Sekcije i službeno smo završili sa serijom predavanja  paralelno sa izradom LEGO makete dvorca Hogwarts!

    Posljednje predavanje u ovoj seriji je počelo u 18:00 i trajalo je otprilike sat vremena u kojem je naš Marko prenio sva iskustva sa putovanja u Billund i posjete Legolandu i Lego House-u.

    Click for enlarged picture

    Ulaz na predavanja je besplatan i otvoren za sve te prijave nisu potrebne.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Izrada makete je rezervirana za članove Agram Lego Sekcije. Ukoliko se želite uključiti u sljedeće projekte, javite se za više informacija na ums.agram@gmail.com .

    Click for enlarged picture

    Za kraj, ekipa je provela struju, odn. rasvjetu kroz cijelu maketu. 

    Click for enlarged picture

    A rezultat je bio magičan!

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2024-04-24 20:13:19" ["modified"]=> string(19) "2024-04-24 20:13:19" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 24th April 2024
  • AGRAM LEGO SECTION - Third Lecture and Part Three of the Build
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "381"
        ["member_id"]=>
        string(3) "100"
        ["title_eng"]=>
        string(62) "AGRAM LEGO SECTION - Third Lecture and Part Three of the Build"
        ["title_hrv"]=>
        string(59) "AGRAM LEGO SEKCIJA - Treće predavanje i nastavak izgradnje"
        ["mask_eng"]=>
        string(62) "agram_lego_section_-_third_lecture_and_part_three_of_the_build"
        ["mask_hrv"]=>
        string(58) "agram_lego_sekcija_-_trece_predavanje_i_nastavak_izgradnje"
        ["content_eng"]=>
        string(3101) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(4750) "

    U srijedu 17.4. u sklopu naše Agram Lego Sekcije nastavili smo sa serijom predavanja o arhitekturi paralelno sa izradom LEGO makete dvorca Hogwarts!

    Predavanje je počelo u 18:00 i trajalo je otprilike sat vremena uz živu diskusiju o dvorcu Hogwarts, odnosno o stvarnim lokacijama na kojima su filmovi snimani te koji su poslužili kao reference i inspiracija J.K.Rowling prilikom pisanja knjiga o Harryu Potteru.

    Click for enlarged picture

    Ulaz na predavanja je besplatan i otvoren za sve te prijave nisu potrebne.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Izrada makete je rezervirana za članove Agram Lego Sekcije. Ukoliko se želite uključiti u izgradnju, javite se za više informacija na ums.agram@gmail.com .

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2024-04-18 05:39:50" ["modified"]=> string(19) "2024-04-18 20:27:39" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "100" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(5) "Mario" ["last_name"]=> string(7) "Grgurev" ["first_name_mask"]=> string(5) "mario" ["last_name_mask"]=> string(7) "grgurev" ["username"]=> string(9) "lepimario" ["password"]=> string(40) "11e0b1ecc2c467637dfa513774d2426f3b925264" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:02:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:02:32" } }
    Mario Grgurev, 18th April 2024
  • AGRAM LEGO SECTION - Second Lecture and Part Two of the Build
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "380"
        ["member_id"]=>
        string(3) "100"
        ["title_eng"]=>
        string(61) "AGRAM LEGO SECTION - Second Lecture and Part Two of the Build"
        ["title_hrv"]=>
        string(58) "AGRAM LEGO SEKCIJA - Drugo predavanje i nastavak izgradnje"
        ["mask_eng"]=>
        string(61) "agram_lego_section_-_second_lecture_and_part_two_of_the_build"
        ["mask_hrv"]=>
        string(58) "agram_lego_sekcija_-_drugo_predavanje_i_nastavak_izgradnje"
        ["content_eng"]=>
        string(2189) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(3697) "

    U srijedu 10.4. u sklopu naše Agram Lego Sekcije nastavili smo sa serijom predavanja o arhitekturi paralelno sa izradom LEGO makete dvorca Hogwarts!

    Predavanje je počelo u 18:00 i trajalo je otprilike sat vremena uz živu diskusiju o sakralnoj arhitekturi srednjeg vijeka.

    Ulaz na predavanja je besplatan i otvoren za sve te prijave nisu potrebne.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Izrada makete je rezervirana za članove Agram Lego Sekcije. Ukoliko se želite uključiti u izgradnju, javite se za više informacija na ums.agram@gmail.com .

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2024-04-11 05:46:20" ["modified"]=> string(19) "2024-04-11 05:46:20" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "100" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(5) "Mario" ["last_name"]=> string(7) "Grgurev" ["first_name_mask"]=> string(5) "mario" ["last_name_mask"]=> string(7) "grgurev" ["username"]=> string(9) "lepimario" ["password"]=> string(40) "11e0b1ecc2c467637dfa513774d2426f3b925264" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:02:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:02:32" } }
    Mario Grgurev, 11th April 2024
  • Streaking Grime Test
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "379"
        ["member_id"]=>
        string(3) "102"
        ["title_eng"]=>
        string(20) "Streaking Grime Test"
        ["title_hrv"]=>
        string(58) "Testiranje efekta prljavštine koja curi (Streaking Grime)"
        ["mask_eng"]=>
        string(20) "streaking_grime_test"
        ["mask_hrv"]=>
        string(55) "testiranje_efekta_prljavstine_koja_curi_streaking_grime"
        ["content_eng"]=>
        string(3337) "

    I’m planning two larger projects at the moment - firstly a diorama involving a slightly converted Mortisan Boneshaper from the Ossiarch Bonereapers Age of Sigmar faction raising a bunch of skeletons from their graves, and secondly my own converted warband for the game Forbidden Psalm. Both projects have in common that I want to do them in a sort of Grimdark aesthetic, and so I decided to play around with Streaking Grime. To make sure I don’t ruin the big projects though, a test is necessary.

    I’ve had this 3D-printed General Grievous (courtesy of Kiki - thanks Kiki) lying around for a while, and it’s a good test model. The fact that it’s 3D-printed is a positive, as the details are less crisp than with Legion or Shatterpoint models. This will put Streaking Grime’s capabilities to the test, and I’ll see if it flows into the somewhat superficial recesses as well as oils or other washes. First I gave the model a few quick base coats, as well as a coat of matte varnish.

    Click for enlarged picture

    Then I used a cheap synthetic brush to cover the whole model in the Streaking Grime. I left this for 15 minutes.

    Click for enlarged picture

    Recently I found some nice makeup remover brushes at DM, that doesn’t leave any cotton hair on my model as Q-tips tend to do. So I covered one side of this makeup remover with Enamel Odourless Thinner, and left the other side dry. I started with the dry side, removing the surface layer of Streaking Grime from the top parts of the model. Then I used the side with the thinner to remove more Streaking Grime. Eventually I used the same cheap, synthetic brush dipped in the Odourless thinner, to remove even more Grime from the hard to reach places. After just a few minutes of removing the enamel, I had this:

    Click for enlarged picture

    I like how the Streaking Grime washes and weathers my model in one coat, and the tint it gives to colours, especially beiges tones, appeal to me. After a few quick, simple edge highlights, I had this result:

    Click for enlarged picture

    Except for basing and the lightsabers, it’s pretty much finished. All in all this model took me under two hours of painting, and I’ve decided I like the result. I’m going to be using this technique again in my two upcoming projects. Another article with updates on the progress on my Skeleton diorama will follow soon.

    " ["content_hrv"]=> string(3324) "

    Trenutačno planiram dva veća projekta - prvo dioramu koja uključuje malo preuređenog Mortisan Boneshaper iz frakcije Ossiarch Bonereapers Age of Sigmar koji podiže hrpu kosture iz njihovih grobova, a kao drugo moj vlastiti preuređen crew za igru Forbidden Psalm. Oba projekta imaju zajedničko to što ih želim raditi u nekoj vrsti Grimdark estetike pa sam odlučio poigrati se sa Streaking Grimeom. Kako bih bio siguran da neću uništiti velike projekte, test je bio neophodan.

    Ovaj 3D isprintani general Grievous (hvala Kiki) ležao je neko vrijeme, stoga je postao dobar testni model. Činjenica da je ispisan 3D je pozitivna, jer su detalji manje oštri nego s modelima Legion ili Shatterpoint. To će dobro testirati metodu sa Streaking Grimea i vidjet ću hoće li se slijevati u udubine kao i ulja ili druga sredstva za pranje. Prvo sam modelu nanio nekoliko brzih temeljnih slojeva, kao i sloj mat laka.

    Click for enlarged picture

    Zatim sam jeftinim sintetičkim kistom pokrio cijeli model u Streaking Grime. ostavio sam da se suši 15 minuta.

    Click for enlarged picture

    Nedavno sam u DM-u našao lijepe kistove za skidanje šminke, koji ne ostavljaju dlake od pamuka. a što metoda sa štapićima za uši ima tendenciju učiniti. Stoga sam jednu stranu ovog sredstva za skidanje šminke prekrio Enamel Odourless Thinnerom, a drugu stranu ostavio suhom. Počeo sam sa suhom stranom, uklanjajući površinski sloj Streaking Grime s gornjih dijelova modela. Zatim sam upotrijebio stranu s razrjeđivačem uklanjajući višak Streaking Grime. Na kraju sam upotrijebio isti jeftini, sintetički kist umočen u Odourless Thinner, a uklanjanje još više prljavštine s teško dostupnih mjesta. Nakon samo nekoliko minuta skidanja ovo je bio rezultat:

    Click for enlarged picture

    Sviđa mi se kako Streaking Grime pere i njeguje moj model u jednom sloju i nijansu koju daje, posebno bež tonovi. Nakon nekoliko brzih, jednostavnih isticanja rubova, dobio sam ovo:

    Click for enlarged picture

    Osim baze i svjetlosnih mačeva, prilično je gotovo. Sve u svemu ovaj model me oduševio dva sata bojanja i odlučio sam da mi se sviđa rezultat. Ponovno ću koristiti ovu tehniku u moja dva nadolazeća projekta. Još jedan članak s novostima o napretku moje diorame s kosturom slijedi uskoro.

    " ["created"]=> string(19) "2024-04-06 18:08:45" ["modified"]=> string(19) "2024-04-07 17:22:06" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "102" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(9) "Sebastian" ["last_name"]=> string(8) "Søgård" ["first_name_mask"]=> string(9) "sebastian" ["last_name_mask"]=> string(4) "sgrd" ["username"]=> string(5) "norge" ["password"]=> string(40) "4dea770e7045a97695c7dc529698e85f5dadbded" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:03:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:03:12" } }
    Sebastian Søgård, 6th April 2024
  • AGRAM LEGO SECTION - First Lecture and Start of the Build
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "378"
        ["member_id"]=>
        string(3) "101"
        ["title_eng"]=>
        string(57) "AGRAM LEGO SECTION - First Lecture and Start of the Build"
        ["title_hrv"]=>
        string(57) "AGRAM LEGO SEKCIJA - Prvo predavanje i početak izgradnje"
        ["mask_eng"]=>
        string(57) "agram_lego_section_-_first_lecture_and_start_of_the_build"
        ["mask_hrv"]=>
        string(56) "agram_lego_sekcija_-_prvo_predavanje_i_pocetak_izgradnje"
        ["content_eng"]=>
        string(2873) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(3853) "

    U srijedu 3.4. u sklopu naše Agram Lego Sekcije započela je serija predavanja o arhitekturi paralelno sa izradom LEGO makete dvorca Hogwarts!

    Predavanja je počelo u 18:00, a iako je bilo predviđeno da traje 45 minuta, u živoj diskusiji se edukacijski dio programa prodljio na 90 minuta.

    Ulaz na predavanja je besplatan i otvoren za sve te prijave nisu potrebne.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Izrada makete je rezervirana za članove Agram Lego Sekcije. Ukoliko se želite uključiti u izgradnju, javite se za više informacija na ums.agram@gmail.com .

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Predviđeno trajanje svakog predavanja je 45 minuta.

    03.04. - Arhitektura utvrda srednjeg vijeka, Uroš Brkić, mag.ing.arch.
    10.04. - Sakralna arhitektura srednjeg vijeka, Mario Grgurev, mag.ing.arch.
    17.04. - Hogwarts - dvorac u stvarnosti, Mario Grgurev, mag.ing.arch.
    24.04. - LEGOLAND putopisno predavanje, Marko Paunović, dipl.ing.stroj.

    " ["created"]=> string(19) "2024-04-04 08:24:10" ["modified"]=> string(19) "2024-04-04 08:24:10" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "101" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(5) "Uroš" ["last_name"]=> string(6) "Brkić" ["first_name_mask"]=> string(4) "uros" ["last_name_mask"]=> string(5) "brkic" ["username"]=> string(4) "uros" ["password"]=> string(40) "8db6d96d852418a837c55cc4f4adf40eb6a3e19c" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:02:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:02:51" } }
    Uroš Brkić, 4th April 2024

All articles

Latest battle-reports

All battle-reports