Infinity school 1

Marko Paunović, 30th November 2020

English text by Bruno Sandrić not available at the moment.

Pozdrav svima novim ljudima u Infinityu i starim maherima. Živili!

Ovaj tekst bi trebao pokriti sva ultra početnička pravila Infinitya da bi mogli zaigrati prvu partiju. E da, dok još imam vašu koncentraciju spomenuo bi da tijekom Američkog vjerskog blagdana Black Friday Corvus Belli ima ogromnu akciju. Niže cijene, popust na količinu, besplatna poštarina iznad nekog iznosa kojeg bi sigurno napravili, zagrljaji+ pusa (ovo izbjegavajte, paziti na socijalnu distancu jer su Corvus Belli Španjolci >.>'' ). Ako imate nešto što bi željeli a ne znate što i kako ili ne želite sami naručiti ili samo trebate dobru ekipu za Infinity, imamo i za to rješenje. Ovo je Facebook grupa za Infinity u RH. Ako nemate baš nova u ovaj tren ili ne želite naručivati preko interneta kontaktirajte Cartu Magicu. Možete naručiti preko njih i svima uljepšati dan!

Ako Vam se ne čita cijeli tekst ili Vam je loše napisan (ništa čudno) pojednostavljena pravila možete naći ovdje

Službena pojednostavljena pravila s primjerima i dovoljnim podacima za početi igrati su ovdje. Nisam znao da postoje do 21.11.2020. Da jesam ovo ne bi bilo napisano :D

14.11.2020 u Crnom Mačku odigrao sam svoju drugu partiju Infinityja ikad. Ovaj put zaigrao sam demo partiju kako bi mogao objasniti osnova pravila igre i staviti ih u ovu školicu. Ovaj battle report ću započeti s citatom od jednog od po meni najvećih mislioca ovog stoljeća... Jake the Dog!

Click for enlarged picture

Uz ovako motivirajuće misli započet ću ovaj battle report.

Rezime nekih bitnijih stvari od prošli put:

Infinity je igra na ploči (tabletop game) gdje dvije suprotstavljene strane rješavaju svoje nedoumice sukobljavanjem malih umjetnina uz vodstvo sila prirode. Drugim riječima svaki igrač stavi svoje minijature na ploču, napravi odluke i baca kocku kako bi vidio rezultat.

Minijature za Infinity su službeno od proizvođača Corvus Belli. Za razliku od mnogih drugih igara oni još uvijek koriste minijature od metala. Nekima je ovo super drugima nije. Ja osobno i ne volim baš raditi s metalom, ali svakom svoje. Te minijature se moraju očistiti i zalijepiti prije igranja. Njihovo bojanje je poželjno, ali nipošto nužno za samo igranje. Većina ljudi u ovom hobiju imaju ionako poprilično figura koje nisu nikad obojili.

A sad na nove stvari:

Prije same partije odaberu se jedinice koje se želi koristiti i to se zove ARMY LIST. Za to se popularno koristi službena aplikacija koju nam besplatno nudi Corvus Belly. Dostupna je na računalu, mobitelima i ostalim sličnim uređajima koji koriste mladi. Slaganje liste je nešto što se uči u hodu tako da se tu nećemo zadržavati. Bitno je prije početka partije s protivnikom dogovoriti broj bodova army liste koju će svaka strana koristiti. 300 bodova (eng. Points) je turnirski standard. Cilj mi je u ovom battle reportu objasniti osnova pravila na demo partiji. Idući report bi trebao biti isto demo ali bi se koristilo više pravila specifičnih za svaki model, i zatim koliko se stigne partija od 300 bodova.

Igra se igra na poteze na ploči koja je podijeljena na dvije suprotsavljene strane (po jedna za svakog igrača). Igrači bace kocke i igrač koji je dobio više bira jednu stavku iz ove 2 skupine i zatim onaj drugi bira iz druge skupine - Želim li igrati prvi ili drugi (player turn) - Želim li odabrati stranu stola ili birati tko prvi postavlja svoje jedinice na ploču (deployment)

Nikad ne želiš se deployati prvi. Dok jedan igrač postavlja figure na ploči drugi igrač nije prisutan za stolom. Kad prvi igrač završi kreće drugi. Igrač se opet udalji od ploče i pruži protivniku barem jednake uvjete kao što je on imao. OVDJE POZIVAM NA SPORTSKI DUH :D Zašto je to ovako, objasnim u idućem reportu 😊

Osnovna pravila uz primjere su ovako:

Za početak ako nekima od vas nije jasno što je token u našem hobiju:

Tokeni je fizički predmet kojeg koristimo da bi lakše brojali stvari. To mogu biti kamenčići, kovanice, kamenje, materijalizirani-manjak-volje-za-životom-tokom-korone, slatkiši ili napravljeni komadići plastike. Za naše potrebe mi ćemo brojati zapovijedi koje možemo dati izdati našim jedinicama na terenu. Te zapovijedi (eng. ORDER) brojimo pomoću tih tokena. Za što ih koristimo ću objasniti poslije ovoga, a za sad kako i koliko ih imamo. Za našu, početničku razinu razlikovat ćemo REGULAR i LIEUTENANT order . Na početku poteza igrač dobije po REGULAR order za svaku jedinicu u svojoj vojsci. Njih koristimo za bilo koju minijaturu. Uz to dobije i poseban token koji se zove LIEUTENANT order (on se koristi samo za Lieutenanta) naravno ako je on i dalje živ. Na kraju poteza svi ne iskorišteni orderi se odbacuju. Ostale tipove ću spomenuti u idućim battle reportovima.

Tokene koji predstavljaju ordere mi je posudio Vedran. Oni su meni izgledali ovako:

Click for enlarged picture

Zeleni su regular orderi kao što piše na njima, plavi je lieutenant order.

Pomoću tih ordera kako ime samo kaže izdajemo naredbe svojim trupama. Orderi se koriste tako da se protivniku jasno najavi da će se AKTIVIRATI neka ciljana jedinica koju imaš na ploči, pored te jedinice stavimo order token i možemo početi. Jedan regular ili lieutenant order token daje jedinici opciju napraviti ili 2 short skill ili 1 long skill.

Aktiviranjem jedinice možemo svašta, ali u demo partiji mogućnosti igrača su ograničene na micanje, pucanje, filetiranje (borba prsa o prsa), mrko gledanje (ništa ne radi). Kako bi stvari bile dodatno objašnjene u tekst ću staviti podatke o jednoj Infinity figuri.

Istu jedinicu možemo aktivirati više puta po potezu. Znači ako imam 15 tokena mogu ako želim (i pravila dozvoljavaju, i ako ostane živa naravno) 15 puta aktivirati istu jedinicu. Možemo ako želimo imati nekog Ramba koji čisti sve ispred sebe i igrati samo s njim. Na sreću igra je balansirana tako da to nije baš tako lako izvesti, ali moguće je ako želite.

Click for enlarged picture

Ovo je preuzeto sa službene Infinity stranice gdje se mogu raditi liste armija. Za naše današnje potrebe ogranićit ćemo se naaaaaa

Click for enlarged picture

I gledati što tu piše

Za početak tu je ime: Kriza Borac. Ne to nije prevedeno na „naški“ to je stvarno ime ove jedinice. Naime on spada u frakciju Nomads koji su vesela družina formirana s područja Balkana pa je ova recimo specifično iz Srbije. Bar tako tvrde na wiki. To mi je simpatično.

Ok za početak:

MOV – movement tj micanje. 4-4 Micanje u Infinitiyju spada u short skill tako da kad jedinicu aktiviramo, onda jedan short skill možemo iskoristiti za micanje 4 incha (1 inch je 2.54 cm ali postoje i metri koje mjere u tim heretičnim imperijalnim jedinicama i mogu se kupiti u Carti Magici). Ako želimo još jednom pomaknuti koristimo drugi short skill čime trošimo taj order token i pomičemo još 4 incha u željenom smjeru. Da je MOV 6-2 prvi short skill bi bilo micanje za 6 incha, drugi short skill za 2. Da je 1-5, prvi za 1, drugi za 5 itd.

CC – close combat, borba prsa o prsa

Borba prsa o prsa (CC) i pucanje (BS) su prva 2 načina interakcije između minijatura koja ćemo spomenuti. Za početak CC. Da bi se 2 figure potukle one moraju biti u baznom kontaktu. Znači baza jedne figure mora dodirivati bazu druge figure. Ako se baze eto baš ne mogu dodirnuti zbog nekog mača ili puške koja viri (ili repa :O ) onda se samo najavi protivniku da tvoja jedinica dolazi u „base to base contact“ i stvar riješena. Dodirujete se iako se zapravo ne dodirujete. Ko mi u koroni -.-“ Dosta mi je više.

 

I sad kako se u stvari jedinice bore. Oba igrača bace kocku od 20 strana (dostupne za kupnju u Carti Magici) i pogleda se broj. Cilj je dobiti što je veći broj ALI MANJI od vrijednosti koja piše ispod CC vrijednosti. Recimo da se bore Kriza Boracs (CC 18) i neka druga jedinica (CC 15). U ovom slučaju ako ja recimo dobijem 10 a moj protivnik 1, ja pobjeđujem borbu. Ako ja dobijem 19 a moj protivnik 1, on pobjeđuje jer sam ja bacio više od moje CC vrijednosti. Ovdje postoji i jedna kvaka. Ako je CC vrijednost moje jedinice 18 a protivnikove 15 i ja recimo na kocki dobijem 16 a moj protivnik 15 onda se računa da je moj protivnik dobio CRIT (eng. Critical hit). Ako jedinica dobije crit onda automatski pobjeđuje ovu drugu pod uvjetom da i ova druga nije dobila crit. U slučaju da oba dobiju crit, da citiram osobu koja me učila igrati „rit vs crit je nikom ništa bez obzira koliki je kome...krit „ Koji pjesnik :')

E sad CC vrijednost može biti i iznad 20 primjerice 26. Što to onda znači? Vizualno to bi izgledalo ovako. Paint skills on B)

Click for enlarged picture

*Authors note: Ovako dobru stvar u paintu nisam napravio od diplomskog... Čisti ponos :')

Ok za početak idemo logikom da ne možemo baciti manje od CC vrijednosti, znači da svaki udarac u baznom kontaktu pogađa protivnika. I sad gledamo za koliko je vrijednost veća od 20. U ovom slučaju za 6. I sad sve vrijednosti od 14 (20-6=14) do 20 se računaju kao CRIT.

Click for enlarged picture

BS – bullshit score, ne, zapravo Ballistic Skills, pucanje

E sad pucanje. Prije nego krenemo o temi pucanja volio bih objasniti sistem zaklona. Je li figura u nekom zaklonu? To se definira tako da pokušamo gledati metu koja se gađa iz očiju figure koja gađa. Gledamo siluetu jedinice (o tome samo malo kasnije) i je li baza mete dodiruje neki zaklon te je li možda u potpunosti zaklonjena i je li naša meta koju gađamo na višoj nadmorskoj visini od nas?

Click for enlarged picture

Ok, 3 jedinice žele pucati na metu M. Strijelac 1 ga jednostavno ne vidi jer nema pucanja kroz zgradu. Strijelac 2 ga vidi, ali ne savršeno, dio mete je zaklonjen zgradom. To je PARTIAL COVER. Strijelac 3 ga savršeno vidi i zgrada mu uopće ne smeta tako da nema problema. Naravno ovdje glasi pravilo dogovora. Ako nema dogovora onda dođe do problema. To ne želimo. Popusti ako je protivniku ako je toliko stalo. Ako je odlučujuć hitac u pitanju... zovi sudca ili druge igrače da daju mišljenje. Problem se ponavlja za visine.

Click for enlarged picture

Na trenutak zanemarimo umijeće crtanja u paintu i obratimo pozornost da je za visine stvar u principu jednaka. Strijelac 1 ne vidi metu (diskutabilno ali recimo da ne vidi), strijelac 2 ju vidi u zaklonu a strijelac 3 ju vidi bez problema. U slučaju da ju strijelac 1 i vidi opet se treba ponašati kao da mu je meta u djelomičnom zaklonu jer je fizički na višem položaju od strijelca.

Click for enlarged picture

Pucanje funkcionira tako da igrač baci kocku. Na kocki dobije broj i na to sad idu modifikatori. Prvi modifikator je modifikator oružja koje jedinica koja puca koristi. Primjer oružja na slici:

Click for enlarged picture

Ovo oružje kaže da ako se meta koju gađa nalazi u rasponu od 0 do 8 incha (baza od baze) ja dobivam +3 na BS, ako se nalazi između 16 do 32 incha ja dobivam -3 a ako se nalazi od 32 do 48 ja dobivam -6 na BS. Više od 48 incha ne može gađati. Zatim se gleda još jedna jako bitna stvar. Kako strijelac vidi metu? Ako ju uopče ne vidi ne može gađati, ako ju vidi u partial cover onda ide dodatnih -3 na BS i zatim idu modifikatori od posebnih pravila.

- B broj na statistici oružja predstavlja BURST tj. Koliko kockica bacamo kad gađamo metu.

Pucanje i borba prsa o prsa su short action. Ali ih za razliku od micanja ne možemo utrpati 2 u jedan order tj. Jedan order trošimo na neku od varijanti: • Micanje pa pucanje • Pucanje pa micanje • Micanje i još micanja • Samo pucanje • Samo micanje

I još mnogo toga što za sad nećemo komentirati.

PH – Physique – brojka kojom definiramo snagu, spretnost, izbjegavanje, bacanje i slične stvari. Nama će za sad najviše koristiti za izbjegavanje gađanja kad nas protivnik gađa ili reže.

ARM – armor- koliko je oklopljena jedinica. Znači nakon što je jedinica pogođena (BS ili CC) gleda se je li uopće meta ranjena pogotkom. To gledamo opet tako da bacimo kocku i umanjimo dmg karakteristiku oružja za vrijednost armora mete i moramo dobiti VIŠE od izračnate vrijednosti. Primjer Dmg oružja strijelca 13, armor mete 5 13-5=8 • Bacimo kocku i dobijemo manje od 8 je ranjena • 8 ili više nije ranjena

S – Silhouette – Ovo definira koliki volumen u prostoru jedinica zauzima na ploči. Bitna je kad se određuje je li strijelac vidio metu u nekom trenu. Minijatura se zamijeni siluetom navedene veličine i pogledamo. Siluete su zapravo zamjenske figure ili papirići (dimenzije definirane pravilima) koje nam govore kolika je zapravo figura volumenom. Znači nije bitno je li figura fizički mala ili velika bitno je koju siluetu ima. Ovo nam je bitno jer ista jedinica može imati različite figure ovisno koje oružje koristi. Savršen primjer je na sljedećoj slici (linkanoj sa službene stranice Corvus Belli).

Click for enlarged picture

Svaki od ovih modela predstavlja jedinicu Umbra od frakcije Combined Army. Razlika je što svaka ima drugačije oružje. Ali kao što vidimo srednja jedinica je skoro dvostruko viša od ostale 2. I sad da ne bi bili kažnjeni što koristimo neku figuru a ne ovu drugu sve 3 su zapravo stavljene da imaju istu siluetu. Siluete se kreću od 1 do 9.

Figura A puca na figuru B. Da bi se odredilo vidi li figura A figuru B (određujemo LINE OF SIGHT) umjesto figure B stavimo siluetu koja piše na profilu figure B. Spustimo se tako da pokušamo vidjeti situaciju iz perspektive figure A i ako se vidi BAREM jedan kvadratić na silueti računamo da imamo LOS (line of sight) i možemo pucati. Ako odjednom vidimo SAMO DIO kvadratića, meta u djelomičnom zaklonu. Ako vidimo SVE kvadratiće, meta nije u zaklonu.

Zadnja stvar koju ću dotaknuti ovaj put su reakcije koje igrač može napraviti u protivnikovom potezu.

ARO eng. Automatic Reaction Order

ARO mehanika je ono što igri daje dinamičnost i tempo. Iskreno dosta zanimljivije od sličnih igara koje sam vidio ili zaigrao jer doslovno iako protivnik igra ti isto sudjeluješ u potezu i radiš loše odluke.

Kako to funkcionira?

Recimo da igrača čiji je trenutno potez zovemo ACTIVE PLAYER (aktivni igrač), a igrača kojeg nije trenutno potez zovimo REACTIVE PLAYER (reaktivni igrač). Kad aktivni igrač aktivira jedinicu i napravi nešto Kriza Borcem npr. da se pomakne ili da puca ili da sjedne i plače što god, reaktivni igrač ima pravo na AUTOMATIC REACTION ORDER (ARO). To znači da se odmah poslije akcije aktivnog igrača pita reaktivnog igrača što bi želio raditi sa SVAKOM jedinicom koja aktiviranu jedinicu vidi bilo kad tijekom korištenja order tokena. I sad primjer kako bi pokušao objasniti napisano.

Click for enlarged picture

Aktivni igrač aktivira jedinicu koja je u našem primjeru meta „M“ i pored nje je postavljen Order token (zeleni s crvenim O). Najavljuje da će ju pomaknuti naprijed. Troši svoj prvi short skill da ju pomakne do kraja prve zelene strelice. U trenutku kad meta prođe plavu liniju strijelac 1 vidi metu i on ima pravo na ARO. Za sad zanemarimo što se može s ARO bitnije mi je u ovaj tren da shvatimo kad se ARO može koristiti. Strijelac 2 i 3 ne vide metu M zbog zgrada. Igrač nakon odrađenog ARO opet pomiče jedinicu dalje naprijed do kraja druge strelice. Strijelac 1 može odabrati BILO KOJU POZICIJU na kojoj se meta našla tijekom svog micanja da bi iskoristio svoj ARO dok god je bila vidljiva. Ako mu najviše paše da reagira odmah čim se našla na plavoj lini može, isto tako može i kad stane. Bitno je napomenuti da svaka jedinica ima pravo na 1 ARO tokom 1 ordera. ARO može koristiti i nakon drugog short skilla

Djelovanje strijelca 4 je u ovoj priči zapravo najzanimljivije. Reaktivni igrač može provjeriti kretanje mete M pomicanjem siluete duž cijele putanje kretanja. Ako ju vidi duž cijele duljine može odabrati bilo koju točku na kojoj bi djelovao. Primjerice ako ima snajper više bi mu odgovarala meta na daljinu, ako ima pištolj vjerojatno kad je meta već bliže. Možda ima trenutaka u kojima on ne vidi metu zbog zgrade između njih.

OK za svrhe demoa reći ćemo da je ARO ili pucanje na metu ili izbjegavanje. Primjerice zamislimo da se meta pomakla otprilike ovako:

Click for enlarged picture

Ovo je malo realniji scenario. Aktivni igrač aktivira figuru 1 da bi se pomakla do samog ruba zgrade zapucala na figuru 2 reaktivnog igrača. U trenutku kad se figura 1 prikaže figuri 2 reaktivni igrač kaže da će imati ARO. Reaktivni igrač može: a) Koristiti dodge b) Gađati nazad

U slučaju a) reaktivni igrač baci kocku i mora dobiti manje od PH (physical) te jedinice. Broj se uspoređuje s iznosom PH. Ako je dobila manje onda se povlači 2 incha nazad prema zaklonu. Ako je dobila Više od svog PH.... :'( pogođena je.

U slučaju b) pucaju i jedna i druga strana. I jedna i druga strana bace kocke, onaj s višim brojem ali nižim od vlastitog BS pobjeđuje i samo najviši brojevi jednog igrača se gledaju. Primjer:

Figura 1 ima BS 11 i oružje ima Burst 3 (baca 3 kocke)

Figura 2 odluči pucati nazad, ima BS 14 i baca 1 kocku nebitno koliko piše na profilu oružja jer puca kao reakciju.

Figura 1 (aktivni igrač) na kockama dobije 1, 5, 12. Odmah se odbacuje 12 jer je iznad BS i onda se gleda što je figura 2 (reaktivni igrač) dobila.

Prva varijanta figura 2 je dobila 20. Znači preko svog BS i to se odbacuje. Dobiva 2 pogotka od figure 1. Sad se ide gledati je li ranjen znači armor roll kao što smo već rekli za oba pogotka.

Druga varijanta. Figura 2 dobije 10. Prolazi samo jedan pogodak od strijelca jer je samo 1 viši od broja koji je meta dobila. Armor roll za samo 1 pogodak.

Treći scenarij. Figura 2 dobije 13. Samo se pogodak od figure 2 računa jer je iznad iznosa koji je dobila figura 1. The tables have turned!

Naravno ona strana koja je dobila crit pobjeđuje i negira protivnika. Ima samo jedna razlika. U slučaju da se pomoću ARO gađa nazad čak i ako na profilu oružja koje bira ima B (burst) 50 svejedno baca se baca samo JEDNA kocka.

IIIiiiiiii to je ajmo reći to za start. Puno je lakše kad zaigrate.

U prvom battle reportu igram demo partiju u kojoj je pri odabiru jedinica odabrao Vedran. Ja igram frakciju Combined Army protiv mog cijenjenog i plemenitog protivnika Ivora koji igra Ariadnu. Ariadna je grupacija Škota, Amerikanaca, Rusa koja je otišla u svemir istražiti neku svemirsku anomaliju, slučajno ostali predugo i nisu uspjeli držati korak s napretkom tehnologije ostalih frakcija. E da imaju i vukodlake :D Moj protivnik je također početnik ovog hobija pa se nekim iskusnijim igračima naše taktičke odluke mogu činiti „sub optimalne“, ali uvjeravam vas moji čitatelji. To nije tako. Mi savršeno znamo što i kako će se dogoditi i naši potezi su unaprijed planirani i odigrani barem 4 puta preko Tabletop Simulatora koji ima podršku za ovu igru pa možete ako želite zaigrati s nama :D Liste su nam min maxane (optimirane) do daske 😉

 

Naravno da nisu. Prvih 2 sata sam potrošio da saznam kako mi se zovu figure.... U idućem teksu pokrit ću svoj prvi battle report.

Latest articles

  • Turnip28 demos at Black Queen H&MPC 2025
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "429"
        ["member_id"]=>
        string(2) "56"
        ["title_eng"]=>
        string(40) "Turnip28 demos at Black Queen H&MPC 2025"
        ["title_hrv"]=>
        string(72) "Demonstracije stolne strateške igre Turnip 28 na Black Queen H&MPC 2025"
        ["mask_eng"]=>
        string(39) "turnip28_demos_at_black_queen_hmpc_2025"
        ["mask_hrv"]=>
        string(70) "demonstracije_stolne_strateske_igre_turnip_28_na_black_queen_hmpc_2025"
        ["content_eng"]=>
        string(6323) "

    Our most important weekend of the year, the BQ competition, was packed with content and everyone could find something for themselves - with all the lectures and workshops, I was very happy that there was a chance to play and learn new games!

    Thanks to our dear friends from Slovenia, Vane and Luka from Amulet d20, we had the opportunity to learn and try out a game that has recently experienced global success, and is the dream come true for many painters and kitbashers in the hobby: Turnip28!

    Click for enlarged picture

    The game itself is simple enough for beginners: two armies (regiments) clash on the table, led by 3 nobles - one Snob, who is the most important part of the army, and 2 Toffs, who are slightly weaker. Each noble brings units with him - the Snob brings two, while each Toff brings one unit to the table. In total, each army consists of 3 nobles and 4 units.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    What a table looks like with the guys gathered around it

    Like most tabletop strategy games, the game is played in rounds, and during them the players change the order of activations. The player who is first in line activates one of his units or nobles, makes a move, and then the other player takes over the order, until all the units on the game board are activated. Nobles are important because they are activated first, and they issue orders to their units: attack, march, shoot. If you don't have a noble, if he is killed or missing, then your units are activated only after all the nobles have been played, which can put you in an awkward position.

    Click for enlarged picture

    What my demo game looked like

    For my first turnip game, I had the honor and fortune of playing with our own Anna from Gardens of Hecate - we both wanted to try the game and now we had the perfect opportunity to learn the basics of the rules with the mentorship of the Amulet guys.

    We got our regiments, which were pretty similar - we had a Snob, 2 Toffs, a large infantry unit with rifles, a smaller infantry unit with melee weapons, and a scout unit with rifles. The biggest difference was that my last unit was a cannon, while Anna's was a large hand-to-hand monster known as a Lump. I think her pink Furby Lump with glowing eyes was probably the most memorable figure on the table (kudos to the guys from Amulet on the miniatures).

    Click for enlarged picture

    p>The party itself started with Ana's initiative, and from the beginning started to win strategic points on the table. My response to her conquest of the field was to resolutely fire everything I had into her ranks. As I watched her troops slowly but surely fall under my fire, I got lucky and my scouts managed to get one of her Toffs in front of the firing squad - which gave me a pretty big advantage at the start.

    Click for enlarged picture

    Her troops continued to advance towards my side of the table, including a rogue who came uncomfortably close to me - and I tried in vain to attack him with my infantry, who were just out of powder. After failing to even scratch him, they fled, leaving room for the artillery to finish their job - and that unit definitely deserved a promotion in this game!

    Click for enlarged picture

    We finished the game quickly, because we had other workshops starting, but we are both excited to play a few more games, and with some other Agram members we are thinking about putting together our regiments - the number of miniatures needed is not large, and the creative possibilities are quite large!

    Btw, the guys from Amulet gave us a lecture about their association and the activities they are planning - this year they have prepared H.R.E.N. 28, a turnip28 tournament, so be sure to check out their activities and projects - they are close by and you can visit them if you find something interesting!

    Just some of the miniatures that the Amulet team prepared for the demo game - sugar at the end: Furby Lump!

    " ["content_hrv"]=> string(6507) "

    Naš najvažniji vikend godine, natjecanje Black Queen H&MPC 2025, bilo je krcato sadržajem i svatko je mogao pronaći nešto za sebe - uz sva predavanja i radionice, jako me razveselilo da je bilo prilike igrati i naučiti nove igre!

    Zahvaljujući našim dragim prijateljima iz Slovenije, Vane i Luka iz Amulet d20, imali smo priliku naučiti i isprobati igru koja je nedavno doživjela globalni uspjeh, a predstavlja ostvarenje sna brojnih paintera i kitbashera u hobby: Turnip28!

    Click for enlarged picture

    Sama igra je dovoljno jednostavna za početnike: na stolu se sukobljavaju dvije vojske (regimente), koju predvode 3 plemića - jedan Snob, koji je najbitniji dio vojske, i 2 Toffa, koji su nešto slabiji. Svaki plemić sa sobom donosi jedinice - Snob donosi dvije, dok svaki Toff donosi po jednu jedinicu na stol. Ukupno se svaka vojska sastoji od 3 plemića i 4 jedinice.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Kako izgleda postavljeni stol s ekipom okupljenom oko njega

    Poput većine stolno strateških igara, igra se na runde, te igrači tokom njih izmjenju redoslijed aktivacija. Igrač koji je prvi na redu aktivira jednu svoju jedinicu ili plemića, povuče potez, i onda drugi igrač prezume redoslijed, dok se ne aktiviraju sve jedinice na igraćoj ploči. Plemići su bitni jer se oni aktiviraju prvi, te oni izdaju naredbe svojim jedinicama: napadni, marširaj, pucaj. Ukoliko nemate plemića, ako je poginuo ili nestao, onda se vaše jedinice aktiviraju tek nakon što su odigrani svi plemići, što vas može postaviti u nezgodnu situaciju.

    Click for enlarged picture

    Kako je moja demo partija izgledala

    Za svoju prvi partiju turnipa, imao sam čast i sreću igrati s našom Anom iz Gardens of Hecate - oboje smo htjeli probati igru te smo sada dobili savršenu priliku da usvojimo osnove pravila uz mentorstvo Amuletovaca.

    Dobili smo svoje regimente, koje su bile poprilično slične - imali smo Snoba, 2 Toffa, veliku jedinicu pješaka s puškama, manju jedinicu pješaka s oružjem za blisku borbu, te jedinicu izviđača s puškama. Najveća razlika je bila u tome što je moja zadnja jedinica bila top, dok je Anina bila veliko čudovište za borbu prsa o prsa, poznatija kao Lump. Mislim da je njen roza furby Lump sa svijetlećim očima bila vjerojatno najupečatljivija figura na stolu (svaka čast dečkima iz Amuleta na minijaturi).

    Click for enlarged picture

    Sama partija je krenula s Aninom inicijativom, i od početka je krenula osvajati strateške točke na stolu, Moj odgovor na njeno osvajanje terena je bilo odlučno ispaljivanje svega što imam u njene redove. Dok sam gledao kako njene trupe polako ali sigurno padaju pod mojih pucanjem, posrećilo mi se pa su moji izviđači uspjeli dovesti jednog od njenih Toffova pred streljački vod - što mi je u startu dalo dosta veliku prednost.

    Click for enlarged picture

    Njene trupe su dalje napredovale prema mojoj strani stola, uključujući lumpa koji mi je došao neugodno blizu - te sam ga uzaludno pokušao napasti sa svojim pješacima koji su taman ostali bez baruta. Nakon što ga nisu uspjeli ni ogrebati, pobjegli su i ostavili prostora da artiljerija dovrši njihov posao - a ta jedinica je definitivno zaslužila promaknuće u ovoj partiji!

    Click for enlarged picture

    Ubrzo smo završili igru, jer su nam krenula druge radionice, no oboje smo uzbuđeni odigrati još koju partiju, te uz još neke članove Agrama razmišljamo o slaganju svojih regimenti - broj potrebnih minijatura nije velik, a kreativne mogućnosti su poprilično velike!

    Btw, dečki iz Amuleta su nam držali predavanje o svojoj udruzi i aktivnostima koje planiraju - ove godine su pripremili H.R.E.N. 28, turnip28 turnir, te svakako bacite oko na njihove aktivnosti i projekte - blizu su i možete ih posjetiti ako nađete nešto zanimljivo!

    Samo neke od minijatura koje su Amuletovci pripremili za demo partije - šećer na kraju: Furby Lump!

    " ["created"]=> string(19) "2025-03-03 09:04:25" ["modified"]=> string(19) "2025-03-03 09:04:25" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "56" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(7) "Domagoj" ["last_name"]=> string(5) "Krpan" ["first_name_mask"]=> string(7) "domagoj" ["last_name_mask"]=> string(5) "krpan" ["username"]=> string(7) "Domagoj" ["password"]=> string(40) "fbad52c567fc2f837e1625e28f8b6c4aaa707d8a" ["born"]=> string(19) "2035-05-07 22:33:00" ["created"]=> string(19) "2014-05-07 22:33:57" } }
    Domagoj Krpan, 3th March 2025
  • AGRAM LEGO SECTION - Leonardo da Vinci's Flying Machine
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "428"
        ["member_id"]=>
        string(3) "100"
        ["title_eng"]=>
        string(55) "AGRAM LEGO SECTION - Leonardo da Vinci's Flying Machine"
        ["title_hrv"]=>
        string(61) "AGRAM LEGO SEKCIJA - Leonardo da Vinci i njegov leteći stroj"
        ["mask_eng"]=>
        string(54) "agram_lego_section_-_leonardo_da_vincis_flying_machine"
        ["mask_hrv"]=>
        string(60) "agram_lego_sekcija_-_leonardo_da_vinci_i_njegov_leteci_stroj"
        ["content_eng"]=>
        string(2377) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(3951) "

    U srijedu 26.2. u sklopu naše Izložbe minijatura i maketa Agram 2025, naša Agram Lego Sekcija je odradila svoj drugi projekt. Nakon Hogwartsa u 2024., prvi projekt u 2025. bio je Leonardov leteći stroj. 

    Click for enlarged picture

    Kao što je već tradicija kod naše Lego Sekcije, prije izgradnje modela, valjalo se malo educirati o temi. Ovoga puta naš Mario Grgurev održao je predavanje o Leonardu da Vinciju kao izumitelju sa posebnim osvrtom na leteće strojeve.

    Ulaz na predavanje bio je besplatan, a prijave nisu bile potrebne!

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Izrada makete je rezervirana za članove Agram Lego Sekcije. 

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Ukoliko se želite uključiti u sljedeće projekte, javite se za više informacija na ums.agram@gmail.com .

    Click for enlarged picture

    Sljedeći projekt bit će u travnju, a tema će biti Orient Express. Očekuju vas predavanja o parnim strojevima, parnim lokomotivama te o povijesti Orient Expressa, kao i o Orient Expressu u pop kulturi.

    Vidimo se!

    " ["created"]=> string(19) "2025-02-27 15:23:02" ["modified"]=> string(19) "2025-02-27 15:23:02" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "100" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(5) "Mario" ["last_name"]=> string(7) "Grgurev" ["first_name_mask"]=> string(5) "mario" ["last_name_mask"]=> string(7) "grgurev" ["username"]=> string(9) "lepimario" ["password"]=> string(40) "11e0b1ecc2c467637dfa513774d2426f3b925264" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:02:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:02:32" } }
    Mario Grgurev, 27th February 2025
  • Star Wars Legion - Separatists Basing Article
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "427"
        ["member_id"]=>
        string(3) "102"
        ["title_eng"]=>
        string(45) "Star Wars Legion - Separatists Basing Article"
        ["title_hrv"]=>
        string(46) "Izrada baza za separatiste iz Star Wars Legion"
        ["mask_eng"]=>
        string(45) "star_wars_legion_-_separatists_basing_article"
        ["mask_hrv"]=>
        string(46) "izrada_baza_za_separatiste_iz_star_wars_legion"
        ["content_eng"]=>
        string(6600) "

    For the last year I’ve been trying to get my Star Wars Legion Separatists army ready for the table, so I can play a few games. One of the reasons I chose this faction (other than the fact that SW droids are great), is because droids paint, up quickly. I don’t need my army for this game to look display ready, I just want to get them ready fast, match their look from the films and be happy when I see them from a distance. To achieve this I’ve been fine-tuning their basing scheme throughout the year, and I’ve found a recipe that to me looks good enough, is relatively quick, and very easy to do (no brush control needed here). As I’m finishing my last unit for the game, I thought to share it. The scheme was originally supposed to look like Geonosis, but with time I’ve made it my own. But still this is fitting as the last unit I’m painting is the Star Wars Legion Geonosian Warriors (I love these sculpts - fiddly, but fantastic!)

    Click for enlarged picture

    I start out with a small ball of milliput that I place down in some random areas with my fingers. This is to create elevation. For me a flat base is always more boring than an uneven, elevated base.

    Click for enlarged picture

    I then use a sculpting tool (whichever I have on hand, doesn’t really matter as I’m not sculpting anything) with some water to smooth out the milliput, and make a few elevated areas.

    Click for enlarged picture

    I push a few small rocks down into the milliput before it cures. No need for glue here, that comes later. Also I’ve come to learn that uncured milliput and superglue is a very bad combo.

    Click for enlarged picture

    I crumple up a small piece of tin foil and poke it at the uncured milliput to create some texture.

    Click for enlarged picture

    Now the rocks will get fixed in place as I put a small amount of superglue all over the cured milliput, and the rest of the base as well. Then I use a teaspoon to sprinkle some baking powder all over the superglue. A minute later I wash the whole model under the sink, to get rid of excess baking powder.

    Click for enlarged picture

    I use a crackle paint from Citadel (Agrellan Earth) and cover the flatter area of the base with a good chunk of it.

    Click for enlarged picture

    When the crackle paint is dry I prime the model.

    Click for enlarged picture

    I paint the base using a combination of reddish and brownish, earthly tones. I just slap them all over the base haphazardly and without thinking, as later they will be brought together with a shade and some drybrushing. Paints I used here were Mephiston Red, Mournfang Brown and XV-88 from Citadel, as well as Burnt Sienna from Golden SoFlat.

    Click for enlarged picture

    Shade with Agrax Earthshade.

    Click for enlarged picture

    Lightly drybrush with a beige/grey/whitish color. I use Tyrant Skull and Wrack White as these are actual Dry paints from Citadel, and I still have them lying around.

    Click for enlarged picture

    I finish off the base with a few grass tufts. The drier they look the better. I also put a bit of Seraphim Sepia wash into the middle of the tufts to bring their color tone down a notch. And of course finish with a black base rim.

    " ["content_hrv"]=> string(6658) "

    Posljednjih godinu dana pokušavao sam pripremiti svoju vojsku Separatista iz Star Wars Legion, tako da mogu odigrati nekoliko partija. Jedan od razloga zašto sam odabrao ovu frakciju (osim činjenice da su SW droidi sjajni) je taj što droidi brzo bojaju. Ne treba mi vojska biti na visokom nivou obojana, samo ih želim brzo pripremiti, da odgovaraju izgledu iz filmova i biti sretan kad ih vidim iz daljine. Kako bih to postigao, fino sam prilagođavao njihovu shemu baziranja tijekom cijele godine i pronašao sam recept koji mi se čini dovoljno dobrim, relativno je brz i vrlo jednostavan za izvođenje (ovdje nije potrebna kontrola kista). Dok završavam svoju posljednju jedinicu za igru, mislio sam je podijeliti s vama. Shema je izvorno trebala izgledati kao Geonosis, ali s vremenom sam je napravio svojom. Ali ovo je ipak prikladno jer je posljednja jedinica koju bojam Star Wars Legion Geonosian Warriors (obožavam ove skulpture - nezgodne, ali fantastične!)

    Kliknite za uvećanu sliku

    Započinjem s malom kuglicom miliputa koju stavljam prstima u neka nasumična područja. Ovo je za stvaranje uzvisina. Za mene je ravna podloga uvijek dosadnija od neravne, uzdignute podloge.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Zatim upotrijebim alat za oblikovanje (koji god imam pri ruci, zapravo nije važno jer ništa ne oblikujem) s malo vode da izravnam miliput i napravim nekoliko povišenih područja.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Gurnem nekoliko malih kamenčića u miliput prije nego se stvrdne. Ovdje nema potrebe za ljepilom, to dolazi kasnije. Također sam naučio da je nestvrdnuti milliput i superljepilo vrlo loša kombinacija.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Zgužvam mali komadić limene folije i ubodem ga u nestvrdnuti miliput kako bih stvorio malo teksture.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Sada će se kamenje učvrstiti na svoje mjesto jer stavljam malu količinu superljepila po cijelom stvrdnutom miliputu, kao i ostatku baze. Zatim čajnom žličicom posipam malo praška za pecivo po superljepilu. Minutu kasnije operem cijeli model u sudoperu, da se riješim viška praška za pecivo.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Koristim crackle boju od Citadela (Agrellan Earth) i pokrivam ravnije područje baze s debelim premazom.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Kad se crackle boja osuši, stavim primer na model.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Podlogu bojam kombinacijom crvenkastih i smećkastih, zemljanih tonova. Samo ih nasumično i bez razmišljanja udarim po cijeloj podlozi, jer će se kasnije spojiti s nijansom i malo suhog četkanja. Boje koje sam ovdje koristio bile su Mephiston Red, Mournfang Brown i XV-88 od Citadela, kao i Burnt Sienna od Golden SoFlata.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Zasjenim s Agrax Earthshade.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Lagano stavite sloj drybrusha bež/sive/bjelkaste boje. Koristim Tyrant Skull i Wrack White jer su to stvarne dry boje od Citadela i još uvijek ih imam uokolo.

    Kliknite za uvećanu sliku

    Bazu dovršavam s nekoliko busenova trave. Što suše izgledaju to bolje. Također sam stavio malo Seraphim Sepia wash u sredinu busenova kako bih smanjio ton njihove boje. I naravno završiti s crnom bojom po rubu.

    " ["created"]=> string(19) "2025-02-13 11:15:51" ["modified"]=> string(19) "2025-02-13 18:38:08" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "102" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(9) "Sebastian" ["last_name"]=> string(8) "Søgård" ["first_name_mask"]=> string(9) "sebastian" ["last_name_mask"]=> string(4) "sgrd" ["username"]=> string(5) "norge" ["password"]=> string(40) "4dea770e7045a97695c7dc529698e85f5dadbded" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:03:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:03:12" } }
    Sebastian Søgård, 13th February 2025
  • We visited: Imp’s Shop in Ulm
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "426"
        ["member_id"]=>
        string(2) "56"
        ["title_eng"]=>
        string(31) "We visited: Imp’s Shop in Ulm"
        ["title_hrv"]=>
        string(34) "Posjetili smo: Imp’s Shop u Ulmu"
        ["mask_eng"]=>
        string(27) "we_visited_imps_shop_in_ulm"
        ["mask_hrv"]=>
        string(30) "posjetili_smo_imps_shop_u_ulmu"
        ["content_eng"]=>
        string(4732) "

    Click for enlarged picture

    Last year I had the opportunity to visit Ulm, Germany again, and I wanted to take the opportunity to visit a hobby shop that is significantly different from most I have had the opportunity to visit in other places.

    Click for enlarged picture

    The store itself is located in the very center of the city, about 5 minutes walk from the Cathedral in the heart of the pedestrian zone. Passing through the old town, I strolled through a neighborhood where an incredible number of old houses and buildings have been preserved, and it looks like the architecture was straight out of GW's Old World. Arriving at the store, I was very surprised by the content on offer - like most hobby stores, they had a range of new goods, but they also had a range of second-hand products, some of them vintage by all standards. In glass cases stood painted, used figures for sale, some of them have been out of production for a long time. Shelves with old books and games that are real treasures for collectors, and some items are new, packaged, but again not something I would expect on the shelves of a typical hobby store.

    Click for enlarged picture

    New and Unexpected

    Click for enlarged picture

    Two full cabinets with shelves and boxes dedicated to DnD editions from the past

    A large part of the store was dedicated to the local community, in my time During the visit, Magic was played, and the store is filled with players and hobbyists from different systems on different days.

    Click for enlarged picture

    The set was complete, I believe many people would benefit from having it in their collection

    Click for enlarged picture

    A large selection of miniatures of lesser-known games, including Schwartzes Auge RPG

    After digging through the antiques in search of treasure, I filled my shopping bags and had very pleasant conversation with the owner. He was extremely kind throughout the visit, and helped me find things that I was interested in. My favorite part of the shopping was getting an Imp at Imp's Shop - if you're interested in seeing what it looks like when painted - visit our Black Queen Hobby and Miniature Painting Competition!

    Click for enlarged picture

    Imp from Imp's Shop!

    And if your journey ever takes you to Ulm, be sure to visit this shop! If Ulm is not in your area, and you are interested in games and miniatures that are perhaps a little more mainstream or represented here, you can see Imp's offering on their website and web shop!

    " ["content_hrv"]=> string(4646) "

    Click for enlarged picture

    Prošle godine imao sam priliku ponovno posjetiti Ulm u Njemačkoj, te sam htio iskoristiti priliku da posjetim jedan hobby dućan koji se bitno razlikuje od većine koju sam imao priliku posjetiti u drugim mjestima.

    Click for enlarged picture

    Sam dućan nalazi se u strogom centru grada, jedno 5 minuta pješice od Katedrale u srcu pješačke zone. Prolazeći starim gradom šetao sam se kvartom gdje je nevjerojatan broj starih kuća i zgrada očuvan, te izgleda kao arhitektura ravno preuzeta iz GW-ovog Old World-a. Dolaskom u dućan, bio sam jako iznenađen sadržajem koji se nudi - poput većine hobby dućana, imali su asortiman nove robe, no imali su i asortiman second hand proizvoda, neki od njih po svim mjerilima vintage. U staklenim vitrinama stajale su obojane, rabljene figure na prodaju, neke od njih već dugo vremena nisu u proizvodnji. Police sa starim knjigama i igrama koje kolekcijonarima predstavljaju pravo blago, a neki predmeti su novi, zapakirani, ali opet nisu nešto što bih očekivao na policama tipičnog hobby dućana.

    Click for enlarged picture

    Novo i Neočekivano

    Click for enlarged picture

    Dva puna ormara s policama i kutijama posvećeni edicijama DnD-a iz prošlih vremena

    Veliki dio dućana je bio posvećen lokalnom community-u, u vrijeme moje posjete igrao se Magic, a u dućanu se tokom različitih dana nalaze igraći i hobisti iz različitih sustava.

    Click for enlarged picture

    Set je bio kompletan, vjerujem da bi mnogima dobro došlo u kolekciji

    Click for enlarged picture

    Veliki izbor miniatura manje poznatih igara, ukljućujući Schwartzes Auge RPG

    Nakon što sam prekopao starine u potrazi za blagom, napunio sam vrećice za kupovinu i imao jako ugodan razgovor s vlasnikom. Tokom cijelog posjeta bio je izuzetno ljubazan, te mi je pomogao pronaći stvari koje bi me zanimale. Najdraži dio shopping mi je bila nabavka Imp-a u Imp’s Shopu - ukoliko vas zanima kako izgleda kad je obojan - posjetite našu Izložbu minijatura i maketa Agram 2025!

    Click for enlarged picture

    Imp iz Impove Trgovine!

    A ukoliko vas put ikad odnese u Ulm, svakako posjetite ovaj dućan! Ukoliko vam Ulm nije usput, a zanimaju vas igre i minijature koje su možda malo main stream ili zastupljene kod nas, Impovu ponudu možete vidjeti i na njihovim web stranicama i web shopu!

    " ["created"]=> string(19) "2025-02-04 08:43:52" ["modified"]=> string(19) "2025-02-04 08:43:52" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "56" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(7) "Domagoj" ["last_name"]=> string(5) "Krpan" ["first_name_mask"]=> string(7) "domagoj" ["last_name_mask"]=> string(5) "krpan" ["username"]=> string(7) "Domagoj" ["password"]=> string(40) "fbad52c567fc2f837e1625e28f8b6c4aaa707d8a" ["born"]=> string(19) "2035-05-07 22:33:00" ["created"]=> string(19) "2014-05-07 22:33:57" } }
    Domagoj Krpan, 4th February 2025
  • Preparation and painting with contrast/speedpaint paints – Cthulhu Wars
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "425"
        ["member_id"]=>
        string(3) "100"
        ["title_eng"]=>
        string(73) "Preparation and painting with contrast/speedpaint paints – Cthulhu Wars"
        ["title_hrv"]=>
        string(64) "Priprema i bojanje contrast / speedpaint bojama – Cthulhu wars"
        ["mask_eng"]=>
        string(68) "preparation_and_painting_with_contrastspeedpaint_paints_cthulhu_wars"
        ["mask_hrv"]=>
        string(58) "priprema_i_bojanje_contrast_speedpaint_bojama_cthulhu_wars"
        ["content_eng"]=>
        string(5699) "

    In this article I describe my process of painting figurines with contrast and speedpaint paints. This is how I painted all the figurines I made for Cthulhu wars. I made them to be "tabletop ready", but I think that with these techniques, a higher quality figure can be achieved, with proper preparation and attention to the precision of details. An example from the pictures is an Acolyte model from the game.

    Click for enlarged picture

    The painting process was almost always the same, with slight variations in the primer and initial shading. The first step is of course the spray primer, which I started with white paint. This is where I did the most variation in the process because after a few tries, I ran out of white spray cans, then light gray, and ended up with a plain gray paint. I realized that the optimal color for this type of painting is light gray spray can – you want to emphasize the hollows of the figure, but not kill the shadow color (like you would with a black or dark gray primer). The light gray spray provides a good base for the shade colors that I apply in the second step, emphasizes the contrast with the white drybrush, and leaves me with the dark color that I apply in the later stages.

    Click for enlarged picture 

    The next step, regardless of the tone of the primer I applied, was to apply the shade colors from GW. Which color it was, depended on the primary color I wanted to achieve. For example, for red, blue, and yellow, I prefer a purple, or at least an approximate purple shade. In the example of this model, I used Carroburg Crimson, which is a purple-red tone. Likewise, for green, I used Athonian Camoshade, but in retrospect I should have gone for a warm shade (like red), I like the difference in warmth between contrasting tones better. I colored the leather and books/papers with Seraphim Sepia, the easiest way to contrast the skin color later.

    Click for enlarged picture 

    After the shade paint dried, I applied a white drybrush over the entire figure. This is the final step to prepare the figure for painting diluted colors such as contrast.

    Click for enlarged picture 

    Let's start with contrasting colors. Given the simplicity of this model, I applied maybe two colors in total, but I did the same thing on more complicated figures. Red over the dress, paying attention to the separate parts I wanted more beige, skin color on skin, brown on the book and Skeleton horde for the beige parts (to get the dirty fabric effect). I used speedpaint medium on many of the dark contrasting colors to thin them out, but sometimes it didn't work very well. On large areas, such thinned paint leaves stains that need to be cleaned up.

    Click for enlarged picture 

    The last step is to define the details of the model and potentially add highlights. In this case, I subtly touched up the red stain with a lighter red drybrush, painted the dagger with off-white, painted the belt, and added patterns to the open pages of the book. The model is now tabletop ready and the entire process takes about 20 minutes of painting. The only downside is that you have to wait for the various thinned layers to dry, but I usually plan on painting other models in that time.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(5829) "

    U ovom članku opisujem svoj proces bojanja figurica sa contrast i speedpaint bojama. Na ovaj način sam obojao sve figurice koje sam radio za Cthulhu wars. Ja sam ih radio da budu „tabletop ready“, no mislim da se ovim tehnikama može postići i veća kvaliteta figure, sa pravilnom pripremom i pažnjom na preciznost detalja. Primjer iz slika je jedan Acolyte model iz igre.

    Click for enlarged picture 

    Postupak bojanja je skoro uvijek bio isti, sa blagim varijacijama u primeru i početnom sjenčanju. Prvi korak je naravno primer u spreju, koji sam počeo sa bijelom bojom. Tu sam radio najviše varijacija u procesu zbog toga što su mi se nakon par vojski ispraznili prvo bijeli sprej, pa onda svijetlo sivi i time sam završio na običnom sivoj boji. Shvatio sam da je optimalna boja za ovaj tip bojanja svijetlosivi sprej – želite da se naglase udubine figure, no ne i da se ubije boja sjene (kao što bi bilo sa crnim ili tamnosivim primerom). Svijetlosivi sprej daje dobru podlogu za shade boje koje stavljam u drugom koraku, naglašava kontrast sa bijelim drybrushem i ostaje mi tamna boja koju nanosim u kasnijim fazama.

    Click for enlarged picture 

    Sljedeći korak, nevezano za ton primera koji sam nanio, je primjena shade boja od GW-a. Koja boja je bila, ovisilo je o primarnoj boji koju sam htio postići. Npr. Za crvenu, plavu, i žutu, preferiram ljubičasti, ili barem aproksimativno ljubičasti shade. U primjeru ovog modela koristio sam Carroburg Crimson, što je ljubičasto-crveni ton. Isto tako, za zelenu sam koristio Athonian Camoshade, no u retrospektivi sam trebao isto ići na topao ton sjene (poput crvenog), više mi paše raditi razliku u toplini između kontrastnih tonova. Kožu i knjige/papire sam bojao sam seraphim sepiom, najjednostavnije za odnos contrasta boje kože kasnije.

    Click for enlarged picture 

    Nakon sušenja shade boje, nanio sam bijeli drybrush po cijeloj figuri. To je zadnji korak za pripremu figure za bojanje razrijeđenih boja poput contrasta.

    Click for enlarged picture 

    Počinjemo sa contrast bojama. S obzirom na jednostavnost ovog modela, nanio sam možda dvije boje sveukupno, no istu stvar sam radio i na kompliciranijim figurama. Crvena preko halje, pazeći na odvojene dijelove koje sam htio više bež, boja kože na koži, smeđa na knjizi i Skeleton horde za bež dijelove (da bi se dobio efekt prljave tkanine). Koristio sam speedpaint medium za mnoge tamne contrast boje da bi ih razrijedio, no nekad nije najbolje upalilo. Na velikim površinama takva razrijeđena boja ostavi mrlje koje se trebaju sanirati.

    Click for enlarged picture 

    Zadnji korak je definiranje detalja modela i potencijalno dodatno naglašavanje highlighta. U ovom slučaju suptilno sam popravljao mrljavu crvenu sa drybrushem svijetlije crvene, obojao bodež sa offwhite, obojao remen i dodao šare na otvorenim stranicama knjige. Model je time tabletop ready i sveukupni proces traje nekih 20ak minuta samog bojanja. Jedina mana je što čekate da se razni razrijeđeni slojevi osuše, no u tom vremenu najčešće planiram bojanje drugih modela.

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-02-04 08:32:46" ["modified"]=> string(19) "2025-02-04 08:32:46" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "100" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(5) "Mario" ["last_name"]=> string(7) "Grgurev" ["first_name_mask"]=> string(5) "mario" ["last_name_mask"]=> string(7) "grgurev" ["username"]=> string(9) "lepimario" ["password"]=> string(40) "11e0b1ecc2c467637dfa513774d2426f3b925264" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:02:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:02:32" } }
    Mario Grgurev, 4th February 2025

All articles

Latest battle-reports

All battle-reports