Infinity school 1

Marko Paunović, 30th November 2020

English text by Bruno Sandrić not available at the moment.

Pozdrav svima novim ljudima u Infinityu i starim maherima. Živili!

Ovaj tekst bi trebao pokriti sva ultra početnička pravila Infinitya da bi mogli zaigrati prvu partiju. E da, dok još imam vašu koncentraciju spomenuo bi da tijekom Američkog vjerskog blagdana Black Friday Corvus Belli ima ogromnu akciju. Niže cijene, popust na količinu, besplatna poštarina iznad nekog iznosa kojeg bi sigurno napravili, zagrljaji+ pusa (ovo izbjegavajte, paziti na socijalnu distancu jer su Corvus Belli Španjolci >.>'' ). Ako imate nešto što bi željeli a ne znate što i kako ili ne želite sami naručiti ili samo trebate dobru ekipu za Infinity, imamo i za to rješenje. Ovo je Facebook grupa za Infinity u RH. Ako nemate baš nova u ovaj tren ili ne želite naručivati preko interneta kontaktirajte Cartu Magicu. Možete naručiti preko njih i svima uljepšati dan!

Ako Vam se ne čita cijeli tekst ili Vam je loše napisan (ništa čudno) pojednostavljena pravila možete naći ovdje

Službena pojednostavljena pravila s primjerima i dovoljnim podacima za početi igrati su ovdje. Nisam znao da postoje do 21.11.2020. Da jesam ovo ne bi bilo napisano :D

14.11.2020 u Crnom Mačku odigrao sam svoju drugu partiju Infinityja ikad. Ovaj put zaigrao sam demo partiju kako bi mogao objasniti osnova pravila igre i staviti ih u ovu školicu. Ovaj battle report ću započeti s citatom od jednog od po meni najvećih mislioca ovog stoljeća... Jake the Dog!

Click for enlarged picture

Uz ovako motivirajuće misli započet ću ovaj battle report.

Rezime nekih bitnijih stvari od prošli put:

Infinity je igra na ploči (tabletop game) gdje dvije suprotstavljene strane rješavaju svoje nedoumice sukobljavanjem malih umjetnina uz vodstvo sila prirode. Drugim riječima svaki igrač stavi svoje minijature na ploču, napravi odluke i baca kocku kako bi vidio rezultat.

Minijature za Infinity su službeno od proizvođača Corvus Belli. Za razliku od mnogih drugih igara oni još uvijek koriste minijature od metala. Nekima je ovo super drugima nije. Ja osobno i ne volim baš raditi s metalom, ali svakom svoje. Te minijature se moraju očistiti i zalijepiti prije igranja. Njihovo bojanje je poželjno, ali nipošto nužno za samo igranje. Većina ljudi u ovom hobiju imaju ionako poprilično figura koje nisu nikad obojili.

A sad na nove stvari:

Prije same partije odaberu se jedinice koje se želi koristiti i to se zove ARMY LIST. Za to se popularno koristi službena aplikacija koju nam besplatno nudi Corvus Belly. Dostupna je na računalu, mobitelima i ostalim sličnim uređajima koji koriste mladi. Slaganje liste je nešto što se uči u hodu tako da se tu nećemo zadržavati. Bitno je prije početka partije s protivnikom dogovoriti broj bodova army liste koju će svaka strana koristiti. 300 bodova (eng. Points) je turnirski standard. Cilj mi je u ovom battle reportu objasniti osnova pravila na demo partiji. Idući report bi trebao biti isto demo ali bi se koristilo više pravila specifičnih za svaki model, i zatim koliko se stigne partija od 300 bodova.

Igra se igra na poteze na ploči koja je podijeljena na dvije suprotsavljene strane (po jedna za svakog igrača). Igrači bace kocke i igrač koji je dobio više bira jednu stavku iz ove 2 skupine i zatim onaj drugi bira iz druge skupine - Želim li igrati prvi ili drugi (player turn) - Želim li odabrati stranu stola ili birati tko prvi postavlja svoje jedinice na ploču (deployment)

Nikad ne želiš se deployati prvi. Dok jedan igrač postavlja figure na ploči drugi igrač nije prisutan za stolom. Kad prvi igrač završi kreće drugi. Igrač se opet udalji od ploče i pruži protivniku barem jednake uvjete kao što je on imao. OVDJE POZIVAM NA SPORTSKI DUH :D Zašto je to ovako, objasnim u idućem reportu 😊

Osnovna pravila uz primjere su ovako:

Za početak ako nekima od vas nije jasno što je token u našem hobiju:

Tokeni je fizički predmet kojeg koristimo da bi lakše brojali stvari. To mogu biti kamenčići, kovanice, kamenje, materijalizirani-manjak-volje-za-životom-tokom-korone, slatkiši ili napravljeni komadići plastike. Za naše potrebe mi ćemo brojati zapovijedi koje možemo dati izdati našim jedinicama na terenu. Te zapovijedi (eng. ORDER) brojimo pomoću tih tokena. Za što ih koristimo ću objasniti poslije ovoga, a za sad kako i koliko ih imamo. Za našu, početničku razinu razlikovat ćemo REGULAR i LIEUTENANT order . Na početku poteza igrač dobije po REGULAR order za svaku jedinicu u svojoj vojsci. Njih koristimo za bilo koju minijaturu. Uz to dobije i poseban token koji se zove LIEUTENANT order (on se koristi samo za Lieutenanta) naravno ako je on i dalje živ. Na kraju poteza svi ne iskorišteni orderi se odbacuju. Ostale tipove ću spomenuti u idućim battle reportovima.

Tokene koji predstavljaju ordere mi je posudio Vedran. Oni su meni izgledali ovako:

Click for enlarged picture

Zeleni su regular orderi kao što piše na njima, plavi je lieutenant order.

Pomoću tih ordera kako ime samo kaže izdajemo naredbe svojim trupama. Orderi se koriste tako da se protivniku jasno najavi da će se AKTIVIRATI neka ciljana jedinica koju imaš na ploči, pored te jedinice stavimo order token i možemo početi. Jedan regular ili lieutenant order token daje jedinici opciju napraviti ili 2 short skill ili 1 long skill.

Aktiviranjem jedinice možemo svašta, ali u demo partiji mogućnosti igrača su ograničene na micanje, pucanje, filetiranje (borba prsa o prsa), mrko gledanje (ništa ne radi). Kako bi stvari bile dodatno objašnjene u tekst ću staviti podatke o jednoj Infinity figuri.

Istu jedinicu možemo aktivirati više puta po potezu. Znači ako imam 15 tokena mogu ako želim (i pravila dozvoljavaju, i ako ostane živa naravno) 15 puta aktivirati istu jedinicu. Možemo ako želimo imati nekog Ramba koji čisti sve ispred sebe i igrati samo s njim. Na sreću igra je balansirana tako da to nije baš tako lako izvesti, ali moguće je ako želite.

Click for enlarged picture

Ovo je preuzeto sa službene Infinity stranice gdje se mogu raditi liste armija. Za naše današnje potrebe ogranićit ćemo se naaaaaa

Click for enlarged picture

I gledati što tu piše

Za početak tu je ime: Kriza Borac. Ne to nije prevedeno na „naški“ to je stvarno ime ove jedinice. Naime on spada u frakciju Nomads koji su vesela družina formirana s područja Balkana pa je ova recimo specifično iz Srbije. Bar tako tvrde na wiki. To mi je simpatično.

Ok za početak:

MOV – movement tj micanje. 4-4 Micanje u Infinitiyju spada u short skill tako da kad jedinicu aktiviramo, onda jedan short skill možemo iskoristiti za micanje 4 incha (1 inch je 2.54 cm ali postoje i metri koje mjere u tim heretičnim imperijalnim jedinicama i mogu se kupiti u Carti Magici). Ako želimo još jednom pomaknuti koristimo drugi short skill čime trošimo taj order token i pomičemo još 4 incha u željenom smjeru. Da je MOV 6-2 prvi short skill bi bilo micanje za 6 incha, drugi short skill za 2. Da je 1-5, prvi za 1, drugi za 5 itd.

CC – close combat, borba prsa o prsa

Borba prsa o prsa (CC) i pucanje (BS) su prva 2 načina interakcije između minijatura koja ćemo spomenuti. Za početak CC. Da bi se 2 figure potukle one moraju biti u baznom kontaktu. Znači baza jedne figure mora dodirivati bazu druge figure. Ako se baze eto baš ne mogu dodirnuti zbog nekog mača ili puške koja viri (ili repa :O ) onda se samo najavi protivniku da tvoja jedinica dolazi u „base to base contact“ i stvar riješena. Dodirujete se iako se zapravo ne dodirujete. Ko mi u koroni -.-“ Dosta mi je više.

 

I sad kako se u stvari jedinice bore. Oba igrača bace kocku od 20 strana (dostupne za kupnju u Carti Magici) i pogleda se broj. Cilj je dobiti što je veći broj ALI MANJI od vrijednosti koja piše ispod CC vrijednosti. Recimo da se bore Kriza Boracs (CC 18) i neka druga jedinica (CC 15). U ovom slučaju ako ja recimo dobijem 10 a moj protivnik 1, ja pobjeđujem borbu. Ako ja dobijem 19 a moj protivnik 1, on pobjeđuje jer sam ja bacio više od moje CC vrijednosti. Ovdje postoji i jedna kvaka. Ako je CC vrijednost moje jedinice 18 a protivnikove 15 i ja recimo na kocki dobijem 16 a moj protivnik 15 onda se računa da je moj protivnik dobio CRIT (eng. Critical hit). Ako jedinica dobije crit onda automatski pobjeđuje ovu drugu pod uvjetom da i ova druga nije dobila crit. U slučaju da oba dobiju crit, da citiram osobu koja me učila igrati „rit vs crit je nikom ništa bez obzira koliki je kome...krit „ Koji pjesnik :')

E sad CC vrijednost može biti i iznad 20 primjerice 26. Što to onda znači? Vizualno to bi izgledalo ovako. Paint skills on B)

Click for enlarged picture

*Authors note: Ovako dobru stvar u paintu nisam napravio od diplomskog... Čisti ponos :')

Ok za početak idemo logikom da ne možemo baciti manje od CC vrijednosti, znači da svaki udarac u baznom kontaktu pogađa protivnika. I sad gledamo za koliko je vrijednost veća od 20. U ovom slučaju za 6. I sad sve vrijednosti od 14 (20-6=14) do 20 se računaju kao CRIT.

Click for enlarged picture

BS – bullshit score, ne, zapravo Ballistic Skills, pucanje

E sad pucanje. Prije nego krenemo o temi pucanja volio bih objasniti sistem zaklona. Je li figura u nekom zaklonu? To se definira tako da pokušamo gledati metu koja se gađa iz očiju figure koja gađa. Gledamo siluetu jedinice (o tome samo malo kasnije) i je li baza mete dodiruje neki zaklon te je li možda u potpunosti zaklonjena i je li naša meta koju gađamo na višoj nadmorskoj visini od nas?

Click for enlarged picture

Ok, 3 jedinice žele pucati na metu M. Strijelac 1 ga jednostavno ne vidi jer nema pucanja kroz zgradu. Strijelac 2 ga vidi, ali ne savršeno, dio mete je zaklonjen zgradom. To je PARTIAL COVER. Strijelac 3 ga savršeno vidi i zgrada mu uopće ne smeta tako da nema problema. Naravno ovdje glasi pravilo dogovora. Ako nema dogovora onda dođe do problema. To ne želimo. Popusti ako je protivniku ako je toliko stalo. Ako je odlučujuć hitac u pitanju... zovi sudca ili druge igrače da daju mišljenje. Problem se ponavlja za visine.

Click for enlarged picture

Na trenutak zanemarimo umijeće crtanja u paintu i obratimo pozornost da je za visine stvar u principu jednaka. Strijelac 1 ne vidi metu (diskutabilno ali recimo da ne vidi), strijelac 2 ju vidi u zaklonu a strijelac 3 ju vidi bez problema. U slučaju da ju strijelac 1 i vidi opet se treba ponašati kao da mu je meta u djelomičnom zaklonu jer je fizički na višem položaju od strijelca.

Click for enlarged picture

Pucanje funkcionira tako da igrač baci kocku. Na kocki dobije broj i na to sad idu modifikatori. Prvi modifikator je modifikator oružja koje jedinica koja puca koristi. Primjer oružja na slici:

Click for enlarged picture

Ovo oružje kaže da ako se meta koju gađa nalazi u rasponu od 0 do 8 incha (baza od baze) ja dobivam +3 na BS, ako se nalazi između 16 do 32 incha ja dobivam -3 a ako se nalazi od 32 do 48 ja dobivam -6 na BS. Više od 48 incha ne može gađati. Zatim se gleda još jedna jako bitna stvar. Kako strijelac vidi metu? Ako ju uopče ne vidi ne može gađati, ako ju vidi u partial cover onda ide dodatnih -3 na BS i zatim idu modifikatori od posebnih pravila.

- B broj na statistici oružja predstavlja BURST tj. Koliko kockica bacamo kad gađamo metu.

Pucanje i borba prsa o prsa su short action. Ali ih za razliku od micanja ne možemo utrpati 2 u jedan order tj. Jedan order trošimo na neku od varijanti: • Micanje pa pucanje • Pucanje pa micanje • Micanje i još micanja • Samo pucanje • Samo micanje

I još mnogo toga što za sad nećemo komentirati.

PH – Physique – brojka kojom definiramo snagu, spretnost, izbjegavanje, bacanje i slične stvari. Nama će za sad najviše koristiti za izbjegavanje gađanja kad nas protivnik gađa ili reže.

ARM – armor- koliko je oklopljena jedinica. Znači nakon što je jedinica pogođena (BS ili CC) gleda se je li uopće meta ranjena pogotkom. To gledamo opet tako da bacimo kocku i umanjimo dmg karakteristiku oružja za vrijednost armora mete i moramo dobiti VIŠE od izračnate vrijednosti. Primjer Dmg oružja strijelca 13, armor mete 5 13-5=8 • Bacimo kocku i dobijemo manje od 8 je ranjena • 8 ili više nije ranjena

S – Silhouette – Ovo definira koliki volumen u prostoru jedinica zauzima na ploči. Bitna je kad se određuje je li strijelac vidio metu u nekom trenu. Minijatura se zamijeni siluetom navedene veličine i pogledamo. Siluete su zapravo zamjenske figure ili papirići (dimenzije definirane pravilima) koje nam govore kolika je zapravo figura volumenom. Znači nije bitno je li figura fizički mala ili velika bitno je koju siluetu ima. Ovo nam je bitno jer ista jedinica može imati različite figure ovisno koje oružje koristi. Savršen primjer je na sljedećoj slici (linkanoj sa službene stranice Corvus Belli).

Click for enlarged picture

Svaki od ovih modela predstavlja jedinicu Umbra od frakcije Combined Army. Razlika je što svaka ima drugačije oružje. Ali kao što vidimo srednja jedinica je skoro dvostruko viša od ostale 2. I sad da ne bi bili kažnjeni što koristimo neku figuru a ne ovu drugu sve 3 su zapravo stavljene da imaju istu siluetu. Siluete se kreću od 1 do 9.

Figura A puca na figuru B. Da bi se odredilo vidi li figura A figuru B (određujemo LINE OF SIGHT) umjesto figure B stavimo siluetu koja piše na profilu figure B. Spustimo se tako da pokušamo vidjeti situaciju iz perspektive figure A i ako se vidi BAREM jedan kvadratić na silueti računamo da imamo LOS (line of sight) i možemo pucati. Ako odjednom vidimo SAMO DIO kvadratića, meta u djelomičnom zaklonu. Ako vidimo SVE kvadratiće, meta nije u zaklonu.

Zadnja stvar koju ću dotaknuti ovaj put su reakcije koje igrač može napraviti u protivnikovom potezu.

ARO eng. Automatic Reaction Order

ARO mehanika je ono što igri daje dinamičnost i tempo. Iskreno dosta zanimljivije od sličnih igara koje sam vidio ili zaigrao jer doslovno iako protivnik igra ti isto sudjeluješ u potezu i radiš loše odluke.

Kako to funkcionira?

Recimo da igrača čiji je trenutno potez zovemo ACTIVE PLAYER (aktivni igrač), a igrača kojeg nije trenutno potez zovimo REACTIVE PLAYER (reaktivni igrač). Kad aktivni igrač aktivira jedinicu i napravi nešto Kriza Borcem npr. da se pomakne ili da puca ili da sjedne i plače što god, reaktivni igrač ima pravo na AUTOMATIC REACTION ORDER (ARO). To znači da se odmah poslije akcije aktivnog igrača pita reaktivnog igrača što bi želio raditi sa SVAKOM jedinicom koja aktiviranu jedinicu vidi bilo kad tijekom korištenja order tokena. I sad primjer kako bi pokušao objasniti napisano.

Click for enlarged picture

Aktivni igrač aktivira jedinicu koja je u našem primjeru meta „M“ i pored nje je postavljen Order token (zeleni s crvenim O). Najavljuje da će ju pomaknuti naprijed. Troši svoj prvi short skill da ju pomakne do kraja prve zelene strelice. U trenutku kad meta prođe plavu liniju strijelac 1 vidi metu i on ima pravo na ARO. Za sad zanemarimo što se može s ARO bitnije mi je u ovaj tren da shvatimo kad se ARO može koristiti. Strijelac 2 i 3 ne vide metu M zbog zgrada. Igrač nakon odrađenog ARO opet pomiče jedinicu dalje naprijed do kraja druge strelice. Strijelac 1 može odabrati BILO KOJU POZICIJU na kojoj se meta našla tijekom svog micanja da bi iskoristio svoj ARO dok god je bila vidljiva. Ako mu najviše paše da reagira odmah čim se našla na plavoj lini može, isto tako može i kad stane. Bitno je napomenuti da svaka jedinica ima pravo na 1 ARO tokom 1 ordera. ARO može koristiti i nakon drugog short skilla

Djelovanje strijelca 4 je u ovoj priči zapravo najzanimljivije. Reaktivni igrač može provjeriti kretanje mete M pomicanjem siluete duž cijele putanje kretanja. Ako ju vidi duž cijele duljine može odabrati bilo koju točku na kojoj bi djelovao. Primjerice ako ima snajper više bi mu odgovarala meta na daljinu, ako ima pištolj vjerojatno kad je meta već bliže. Možda ima trenutaka u kojima on ne vidi metu zbog zgrade između njih.

OK za svrhe demoa reći ćemo da je ARO ili pucanje na metu ili izbjegavanje. Primjerice zamislimo da se meta pomakla otprilike ovako:

Click for enlarged picture

Ovo je malo realniji scenario. Aktivni igrač aktivira figuru 1 da bi se pomakla do samog ruba zgrade zapucala na figuru 2 reaktivnog igrača. U trenutku kad se figura 1 prikaže figuri 2 reaktivni igrač kaže da će imati ARO. Reaktivni igrač može: a) Koristiti dodge b) Gađati nazad

U slučaju a) reaktivni igrač baci kocku i mora dobiti manje od PH (physical) te jedinice. Broj se uspoređuje s iznosom PH. Ako je dobila manje onda se povlači 2 incha nazad prema zaklonu. Ako je dobila Više od svog PH.... :'( pogođena je.

U slučaju b) pucaju i jedna i druga strana. I jedna i druga strana bace kocke, onaj s višim brojem ali nižim od vlastitog BS pobjeđuje i samo najviši brojevi jednog igrača se gledaju. Primjer:

Figura 1 ima BS 11 i oružje ima Burst 3 (baca 3 kocke)

Figura 2 odluči pucati nazad, ima BS 14 i baca 1 kocku nebitno koliko piše na profilu oružja jer puca kao reakciju.

Figura 1 (aktivni igrač) na kockama dobije 1, 5, 12. Odmah se odbacuje 12 jer je iznad BS i onda se gleda što je figura 2 (reaktivni igrač) dobila.

Prva varijanta figura 2 je dobila 20. Znači preko svog BS i to se odbacuje. Dobiva 2 pogotka od figure 1. Sad se ide gledati je li ranjen znači armor roll kao što smo već rekli za oba pogotka.

Druga varijanta. Figura 2 dobije 10. Prolazi samo jedan pogodak od strijelca jer je samo 1 viši od broja koji je meta dobila. Armor roll za samo 1 pogodak.

Treći scenarij. Figura 2 dobije 13. Samo se pogodak od figure 2 računa jer je iznad iznosa koji je dobila figura 1. The tables have turned!

Naravno ona strana koja je dobila crit pobjeđuje i negira protivnika. Ima samo jedna razlika. U slučaju da se pomoću ARO gađa nazad čak i ako na profilu oružja koje bira ima B (burst) 50 svejedno baca se baca samo JEDNA kocka.

IIIiiiiiii to je ajmo reći to za start. Puno je lakše kad zaigrate.

U prvom battle reportu igram demo partiju u kojoj je pri odabiru jedinica odabrao Vedran. Ja igram frakciju Combined Army protiv mog cijenjenog i plemenitog protivnika Ivora koji igra Ariadnu. Ariadna je grupacija Škota, Amerikanaca, Rusa koja je otišla u svemir istražiti neku svemirsku anomaliju, slučajno ostali predugo i nisu uspjeli držati korak s napretkom tehnologije ostalih frakcija. E da imaju i vukodlake :D Moj protivnik je također početnik ovog hobija pa se nekim iskusnijim igračima naše taktičke odluke mogu činiti „sub optimalne“, ali uvjeravam vas moji čitatelji. To nije tako. Mi savršeno znamo što i kako će se dogoditi i naši potezi su unaprijed planirani i odigrani barem 4 puta preko Tabletop Simulatora koji ima podršku za ovu igru pa možete ako želite zaigrati s nama :D Liste su nam min maxane (optimirane) do daske 😉

 

Naravno da nisu. Prvih 2 sata sam potrošio da saznam kako mi se zovu figure.... U idućem teksu pokrit ću svoj prvi battle report.

Latest articles

  • Miniature Painting Workshop - Kitbashing and Converting
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "455"
        ["member_id"]=>
        string(2) "35"
        ["title_eng"]=>
        string(55) "Miniature Painting Workshop - Kitbashing and Converting"
        ["title_hrv"]=>
        string(54) "Radionica bojanja minijatura - Kitbashing i converting"
        ["mask_eng"]=>
        string(55) "miniature_painting_workshop_-_kitbashing_and_converting"
        ["mask_hrv"]=>
        string(54) "radionica_bojanja_minijatura_-_kitbashing_i_converting"
        ["content_eng"]=>
        string(3840) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(5445) "

    Click for enlarged picture

    U subotu i nedjelju, 17. i 18.5. održali smo novu vikend radionicu bojanja minijatura. Ovog puta tema je bilo konvertiranje i kitbashanje.

    Radionica se provodila kroz dva dana (cijeli vikend) i bila je fokusirana na izradu dvije (do tri) vlastite minijature od raznih dijelova (više različitih minijatura) uz dodatak modeliranja dijelova uz pomoć modelarskih masa (Green Stuff). Sastojala se od dva dijela, teorijskog i praktičnog dijela. Tijekom radionice polaznici su se upoznali s alatima, materijalima i tehnikama za izvođenje jednostavnih i kompleksnih konverzija, uključujući uporabu masa za modeliranje.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Teorijski dio uključuje savjete za planiranje, nabavu dijelova i smisleno sklapanje personaliziranih minijatura da bi polaznici naučili izbjeći početničke greške i podigli svoje vještine na viši nivo.
    U praktičnom dijelu, uz pomoć voditelja primijenila su se stečena znanja na vlastitu konverziju.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Praktični dio Radionice se odvijao na sljedeći način:
    Prvo, predavač sjedi za svojim stolom te objašnjava i demonstrira pojedini korak na svojem primjerku dok polaznici slušaju, gledaju, ali i postavljaju pitanja. Potom, polaznici sjedaju za svoje stolove i primjenjuju stečeno znanje. Predavač potom kruži između polaznika i provjerava kako svakom polazniku ide. Na taj način, može se prilagoditi svakom polazniku ponaosob.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    U nedjelju od 16:00 svi polaznici su dobili profesionalni feedback na urađene radove od Ane Polanšćak iz Gardens of Hecate.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-05-18 18:27:11" ["modified"]=> string(19) "2025-05-18 18:27:11" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "35" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(5) "Marko" ["last_name"]=> string(9) "Paunović" ["first_name_mask"]=> string(5) "marko" ["last_name_mask"]=> string(8) "paunovic" ["username"]=> string(5) "marko" ["password"]=> string(40) "3bd37b326d19d1880d3b93a4b32e8fb3a90fa122" ["born"]=> string(19) "2033-03-07 20:35:00" ["created"]=> string(19) "2009-06-02 20:37:03" } }
    Marko Paunović, 18th May 2025
  • March to Hren28 week 7
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "454"
        ["member_id"]=>
        string(2) "96"
        ["title_eng"]=>
        string(22) "March to Hren28 week 7"
        ["title_hrv"]=>
        string(24) "March to Hren28 tjedan 7"
        ["mask_eng"]=>
        string(22) "march_to_hren28_week_7"
        ["mask_hrv"]=>
        string(24) "march_to_hren28_tjedan_7"
        ["content_eng"]=>
        string(2791) "

    Our team is preparing to perform at the Turnip28 tournament called H.R.E.N.28 in Slovenia in July. Ana, Mario, Domagoj, Seb and Antoni assemble their armies and paint, and we follow them on their way!

    Click for enlarged picture

    ANTONI: „As for my latest pair of Fodder models, one carries a flag and the other carries a nest on its shoulders. The flag is made from a thin piece of copper that is clamped around a brass rod, secured with superglue, and then bent to look like fabric in the wind.

    Click for enlarged picture

    The nest is made of a mixture of green stuff and milliput that I cut lines into. I put two chicken eggs from the Tamiya farm animal set inside and secured them with a drop of superglue. The other models have all sorts of new heads, from simple medieval helmets to gas cylinder caps. To make it easier to see what they are doing, most of them have candles on their caps. “

    Click for enlarged picture

    MARIO: „As an unexpected addition to my army, I found an old pipe in the apartment and decided to turn it into a cannon. I had the legs from some bird monsters on the sprue and they turned out great for the conversion. My other toadie (which is supposed to be for Brutes) is a small knight and I wanted to give him some creature to stand out on to compensate. I found a stork from Muller, added the head of the pterodactyl I found on the floor of the Sferakon, and redid the legs. There are more things on the bird coming soon, but I have to decide which ones.“

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(2837) "

    Naša ekipa se sprema za nastup na Turnip28 turniru pod nazivom H.R.E.N.28 u Sloveniji u srpnju. Ana, Mario, Domagoj, Seb i Antoni slažu svoje vojske i farbaju, a mi ih pratimo na njihovom putu!

    Click for enlarged picture

    ANTONI: „Što se tiče par najnovijih Fodder modela, jedan nosi zastavicu, a drugi nosi gnijezdo na ramenima. Zastavica je napravljena od tankog komada bakra koji je kliještima stisnut oko mjedenog štapića, učvršćen superljepilom te potom savijen da izgleda kao tkanina na vjetru.

    Click for enlarged picture

    Gnijezdo je napravljeno od mješavine green stuffa i milliputa u koju sam urezao crte. Unutra sam ubacio dva kokošja jaja iz Tamiya seta domaćih životinja i učvrstio ih kapljicom superljepila. Ostali su modeli dobili svakakve nove glave, od običnih srednjovjekovnih kaciga do poklopaca od plinskih boca. Kako bi bolje vidjeli što rade, većina ih ima svijeće na kapama. “

    Click for enlarged picture

    MARIO: „Kao neočekivani dodatak mojoj vojsci, našao sam staru lulu u stanu i odlučio pretvoriti ju u top. Imao sam noge od nekih ptičjih čudovišta na sprue-u i ispale su super za konverziju. Moj drugi toadie (koji bi trebao biti za Brutes) je mali vitez i želio sam mu dati neko biće na kojem će se istaknuti za kompenzaciju. Našao sam rodu iz Mullera, dodao glavu pterodaktila kojeg sam našao na podu Sferakona i prepravio noge. Uskoro dolazi još stvari na pticu, ali se moram odlučiti koje.“

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-05-18 18:10:57" ["modified"]=> string(19) "2025-05-18 18:10:57" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "96" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(6) "Antoni" ["last_name"]=> string(10) "Pastuović" ["first_name_mask"]=> string(6) "antoni" ["last_name_mask"]=> string(9) "pastuovic" ["username"]=> string(6) "antoni" ["password"]=> string(40) "5dfa823ee30df1936c1792d4c8348a4bcf4c64e2" ["born"]=> string(19) "2005-04-04 18:52:00" ["created"]=> string(19) "2019-04-04 18:53:09" } }
    Antoni Pastuović, 18th May 2025
  • Scratchbuilding Star Wars Crates
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "453"
        ["member_id"]=>
        string(3) "102"
        ["title_eng"]=>
        string(32) "Scratchbuilding Star Wars Crates"
        ["title_hrv"]=>
        string(41) "Izrada kontejnera za diorame u SW setingu"
        ["mask_eng"]=>
        string(32) "scratchbuilding_star_wars_crates"
        ["mask_hrv"]=>
        string(41) "izrada_kontejnera_za_diorame_u_sw_setingu"
        ["content_eng"]=>
        string(4962) "

    Click for enlarged picture

    In this article I’ll explain how I scratchbuild crates for the Star Wars Universe, to use on bases or in dioramas. It’s pretty simple and fun, and the required tools and barrier to entry is really low. These are the tools and materials I have at my disposal when I start the build.

    Click for enlarged picture

    My materials are two polystyrene sheets of different thicknesses. I choose the 1mm and the 0.25mm for this build, as well as square tubes of polystyrene 7.9mm X 7.9mm and a ruler. These are produced by Evergreen, and are widely available in hobby stores around the world. The tools I use are plastic cement (preferably with a brush), a hobby knife and a nail file.

    Click for enlarged picture

    I cut off a tip of the square tube, trying to make the length as equal to the width as possible, so 7.9mm. Now I have a cube.

    Click for enlarged picture

    Then I cut out smaller details for panels and parts (called greeblies in Star Wars lingo) from both the thinner and the thicker polystyrene sheets. Here I cut out as many as possible, to give myself options when assembling the crates.

    Click for enlarged picture

    An important aesthetic detail of the Star Wars universe is notches, and so I cut notches into several of my panels, like in this illustration.

    Another stylistic factor of SW is that very few things are symmetrical. So I chose to make all sides of my crates different, varying the panelling and details, using both thick and thin polystyrene for variation in depth. Here are some examples of different sides of my crates.

    Click for enlarged picture

    The larger crate is created only using the polystyrene sheets, and not from the square tube. So I measured and cut out five equal sides (the bottom is open) of the 1mm thick polystyrene and glued them together to form a cube. I used the thinner polystyrene to cut out and create lids for all my crates as well. Everything is glued together using plastic cement which creates a strong bond relatively fast by melting the plastics together. Because of this I now have sturdy crates that I can then use the nail file to polish and clean up - making sure all sides of the bigger crate are flush, that all crates are flat at the bottom, and file down all the hard corners of the crates into more rounded shapes.

    Click for enlarged picture

    I test out the placement of the crates on my base, and make sure the scale works, before I finish the base.

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(4921) "

    Click for enlarged picture

    U ovom ću članku objasniti kako izrađujem sanduke za Star Wars svemir, za korištenje na bazama ili u dioramama. Prilično je jednostavno i zabavno, a potrebni alati i prepreka za ulazak su stvarno niski. Ovo su alati i materijali koje imam na raspolaganju kada počnem graditi.

    Click for enlarged picture

    Moji materijali su dvije polistirenske ploče različitih debljina. Odabrao sam 1 mm i 0,25 mm za ovu konstrukciju, kao i kvadratne cijevi od polistirena 7,9 mm X 7,9 mm i ravnalo. Njih proizvodi Evergreen i dostupni su u hobi trgovinama diljem svijeta. Alati koje koristim su plastični cement (po mogućnosti s četkom), hobi nož i turpija za nokte.

    Click for enlarged picture

    Odrezao sam vrh četvrtaste cijevi, pokušavajući da duljina bude što jednaka širini, dakle 7,9 mm. Sada imam kocku.

    Click for enlarged picture

    Zatim sam izrezao manje detalje za panele i dijelove (koji se u žargonu Ratova zvijezda nazivaju greeblies) i od tanjih i od debljih polistirenskih ploča. Ovdje sam izrezao što je više moguće, kako bih imao mogućnosti pri sastavljanju sanduka.

    Click for enlarged picture

    Važan estetski detalj Star Wars svemira su urezi, pa sam izrezao ureze u nekoliko svojih ploča, kao na ovoj ilustraciji.

    Još jedan stilski faktor SW-a je da je vrlo malo stvari simetrično. Stoga sam odlučio napraviti različite strane svojih sanduka, mijenjajući obloge i detalje, koristeći debeli i tanki polistiren za varijacije u dubini. Evo nekoliko primjera različitih strana mojih sanduka.

    Click for enlarged picture

    Veći sanduk izrađen je samo od polistirenskih ploča, a ne od četvrtaste cijevi. Tako sam izmjerio i izrezao pet jednakih stranica (dno je otvoreno) polistirena debljine 1 mm i zalijepio ih da formiraju kocku. Koristio sam tanji polistiren za izrezivanje i izradu poklopaca za sve svoje sanduke. Sve je zalijepljeno plastičnim cementom koji relativno brzo stvara čvrstu vezu topljenjem plastike. Zbog toga sada imam čvrste sanduke koje zatim mogu upotrijebiti turpiju za poliranje i čišćenje - pazeći da su sve strane većeg sanduka u ravnini, da su sve sanduke ravne na dnu i isturpijam sve tvrde kutove sanduka u zaobljenije oblike.

    Click for enlarged picture

    Prije nego što dovršim bazu, testiram položaj sanduka na svojoj bazi i uvjeravam se da vaga radi.

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-05-12 09:59:09" ["modified"]=> string(19) "2025-05-12 09:59:09" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "102" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(9) "Sebastian" ["last_name"]=> string(8) "Søgård" ["first_name_mask"]=> string(9) "sebastian" ["last_name_mask"]=> string(4) "sgrd" ["username"]=> string(5) "norge" ["password"]=> string(40) "4dea770e7045a97695c7dc529698e85f5dadbded" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:03:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:03:12" } }
    Sebastian Søgård, 12nd May 2025
  • March to Hren28 week 6
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "452"
        ["member_id"]=>
        string(2) "96"
        ["title_eng"]=>
        string(22) "March to Hren28 week 6"
        ["title_hrv"]=>
        string(24) "March to Hren28 tjedan 6"
        ["mask_eng"]=>
        string(22) "march_to_hren28_week_6"
        ["mask_hrv"]=>
        string(24) "march_to_hren28_tjedan_6"
        ["content_eng"]=>
        string(3113) "

    Our team is preparing to perform at the Turnip28 tournament called H.R.E.N.28 in Slovenia in July. Ana, Mario, Domagoj, Seb and Antoni assemble their armies and paint, and we follow them on their way!

    Click for enlarged picture

    ANTONI: „My cult, Feast of Charybdis, is based on one or two of these Scuttlers (my plan is to make only one) that jump out of the mud, i.e. deployment is anywhere on the board and they have to make a charge. Also, their melee must end so that they or the target end up out of action, so the fight repeats until someone dies. The cult now allows all units to bury and jump out from turn to turn. I want it to end up looking like a walking island that rose out of the mud, so the top next to the tower will have some vegetation, and everything else will be muddy.

    Click for enlarged picture

    The second unit I worked on is the blackpowder Fodder. They are the most numerous unit in Turnip (12) and rely on having as many of them as possible at all times. My idea is for them to look unmistakably like line infantry, but each one has a gimmick that sets them apart from the others, e.g. an underwater mine for a head, a barrel with a relic on its back. Since they consider the radish a sacred manifestation of "Root", their uniforms will be a pale purple, their helmets and weapons rusty.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    MARIO: „This week, I did some minor converting as well as finishing work on the Proboscis which I managed to prime as well.“

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(3109) "

    Naša ekipa se sprema za nastup na Turnip28 turniru pod nazivom H.R.E.N.28 u Sloveniji u srpnju. Ana, Mario, Domagoj, Seb i Antoni slažu svoje vojske i farbaju, a mi ih pratimo na njihovom putu!

    Click for enlarged picture

    ANTONI: „Moj kult, Feast of Charybdis, bazira se na jednom do dva ovakva Scuttlera (moj plan je samo jednog napravit) koji iskaču iz blata, tj. deployment je bilo gdje na boardu i moraju napravit charge. Također, njihov melee mora završiti tako da oni ili meta završe out of action, znači fight se ponavlja dok netko ne pogine. Kult sada dozvoljava svim jedinicama da se iz turna u turn zakopavaju i iskaču. Želim da mi na kraju izgleda kao hodajući otočić koji se podigao iz blata, pa će vrh pored tornja imati malo vegetacije, a sve ostalo će biti blatno.“

    Click for enlarged picture

    Drugi unit na kojem sam radio su blackpowder Fodder. Oni su najmnogobrojnija jedinica u Turnipu (12) i oslanjaju se na to da ih je što više u svakom trenutku. Moja ideja je da nedvojbeno izgledaju kao line infantry, ali da svaki ima neki gimmick koji ga razlikuje od drugih npr. podvodna mina umjesto glave, bačva s relikvijom na leđima. S obzirom da smatraju rotkvicu svetom manifestacijom "Roota", odore će im biti blijede ljubičaste boje, kacige i oružja zahrđala.“

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    MARIO: „Ovaj tjedan malo sam konvertirao, ali i dovršio Proboscisa kojeg sam čak i prajmao.“

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-05-12 09:51:35" ["modified"]=> string(19) "2025-05-12 09:51:35" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "96" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(6) "Antoni" ["last_name"]=> string(10) "Pastuović" ["first_name_mask"]=> string(6) "antoni" ["last_name_mask"]=> string(9) "pastuovic" ["username"]=> string(6) "antoni" ["password"]=> string(40) "5dfa823ee30df1936c1792d4c8348a4bcf4c64e2" ["born"]=> string(19) "2005-04-04 18:52:00" ["created"]=> string(19) "2019-04-04 18:53:09" } }
    Antoni Pastuović, 12nd May 2025
  • We took part in: Sferakon 2025
              array(2) {
      ["Article"]=>
      array(10) {
        ["id"]=>
        string(3) "451"
        ["member_id"]=>
        string(3) "100"
        ["title_eng"]=>
        string(30) "We took part in: Sferakon 2025"
        ["title_hrv"]=>
        string(33) "Sudjelovali smo na: Sferakon 2025"
        ["mask_eng"]=>
        string(29) "we_took_part_in_sferakon_2025"
        ["mask_hrv"]=>
        string(32) "sudjelovali_smo_na_sferakon_2025"
        ["content_eng"]=>
        string(1600) "

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["content_hrv"]=> string(2123) "

    Click for enlarged picture

    UMS "Agram" je ove godine na svom štandu u subotu 10.5. organizirao interaktivne Back to Basics radionice bojanja minijatura prilagođene svim uzrastima (od 8-99). Radionice za do tri polaznika su u trajanju od sat vremena.

    Click for enlarged picture

    Prijave nisu bile potrebne već po principu first come, first served. U pauzama između radionica, naši volonteri pokazivali su i demonstrirali razne minijaturističke tehnike.

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    Click for enlarged picture

    " ["created"]=> string(19) "2025-05-12 09:42:06" ["modified"]=> string(19) "2025-05-12 09:42:06" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(3) "100" ["group_id"]=> string(1) "2" ["first_name"]=> string(5) "Mario" ["last_name"]=> string(7) "Grgurev" ["first_name_mask"]=> string(5) "mario" ["last_name_mask"]=> string(7) "grgurev" ["username"]=> string(9) "lepimario" ["password"]=> string(40) "11e0b1ecc2c467637dfa513774d2426f3b925264" ["born"]=> string(19) "2003-01-21 09:02:00" ["created"]=> string(19) "2022-01-21 09:02:32" } }
    Mario Grgurev, 12nd May 2025

All articles

Latest battle-reports

All battle-reports