BAZA ZA CHAOS VOJSKU
Budući da se buraz ove godine (napomena urednika: 2005. godina) po drugi puta uputio u Krems na prvenstvo Austrije, a tamošnjoj zajednici je display base jedan od uvjeta za sudjelovanje na turniru, evo kako sam si dao truda i skombinirao jedan.
Da razjasnimo jednu stvar, display baseovi (u daljnjem tekstu DB) koji su napravljeni na način da je određena površina poflockana, pobojana, možda pokoji ekstra feature, a na to se stavljaju figure je za mene ni-vrit ni-mimo rješenje :arrow: ukratko, dosta posla za nešto što zgleda prosječno. Smatram da je DB šmekerski onda kada svaki unit ili zasebna figura ima svoj utor u koji se postavi tak da površina baze figure bude u ravnini sa površinom DB-a.
Nezadovoljan činjenicom da je tako izrađen DB koristan dok je lista za koju je rađen aktualna, odlučio sam napraviti display base koji će biti primjenjiv za svaku listu (barem njegov glavni dio), a mijenjat će se samo površina :arrow: kad uđete dublje u tekst, shvatiti će te na kaj sam mislio.
1. Našao odgovarajuću ploču (debljina 2 cm)
2. S obzirom da mi je pravokutan oblik preobičan, odlučio sam malo zakomplicirati stvari i napraviti ne-pravi osmerokut (pod time mislim da su po 4 stranice iste dužine). Napravio sam nacrt i prenio ga na ploču:
3. Ubodnom pilom sam se riješio viškova tako da sada DB ima oblik u kojem su kutovi pod 150 stupnjeva, 4 strane duge 30 cm, a druge 4 14 cm + par milimetara koji će se kasnije skinuti hoblanjem i brušenjem.
Savjet: Nikad ne rezati ploču na željenu dimenziju već ostaviti 2-4 mm zbog gore navedenih kasnijih postupaka:
4. Na isti oblik sam izrezao i šper-ploču debelu 4 mm (toliko je debela baza od figura):
5. Bušilicom sam napravio 4 rupe u ploči i šper-ploči u koje će kasnije ući vijci kojima će se šper-ploča fiksirati na glavnu ploču:
6. Zatim sam na šper-ploči proširio rupe tako da u njih stane matica. Koristio sam vijke fi=5 mm, a matica za njih je debela 4 mm tako da neće stršati izvan šper-ploče. Nakon toga se spoj matice i špera dobro nasafta sa super ljepilom i pri tome se pazi da ljepilo na ode na navoj jer bi moglo kasnije smetati vijku:
Savjet: S obzirom da matica u šperu mora biti fiksna poželjno je izbušiti 1 mm manju rupu, a zatim ju čekićem i brutalnom silom zabiti u šper.
7. Nakon što je matica fiksirana po prvi puta se vijcima spaja šper i glavna ploča kako bi se ustvrdilo koliko je vijak predug i otkefirio višak:
To izgleda ovako:
8. Nakon što je vijak skraćen na odgovarajuću dužinu, matice sa gornje strane šper-ploče sam prekrio krep ljepljivom trakom kako bi kasnije tu površinu mogao teksturirati.
9. Nakon toga sam spojio ploče i zbog nepreciznosti kod rezanja ploča i bušenja rupa rubovi su izgledali ovako:
10. Kako bi se postiglo da se rubovi poklapaju potrebno je viškove ishoblati, a zatim i fino izbrusiti. Nakon tog postupka stanje je sljedeće:
11. Nakon obrade rubova vibracionom brusilicom sam izbrusio sve plohe na šperu i glavnoj ploči:
12. Sljedeći i najzahtjevniji korak je postavljanje ukrasnih lajsni na rubove ploče. Uzeo sam 3x3 cm visoke/široke kutne lajsne za parkete dužine 2 m. Lajsna se premaže sa drvofixom, spoji na ploču, a zatim sam ju još dodatno učvrstio čavlićima:
13. Nakon postavljanja lajsni cijela stvar izgleda ovako:
14. Kako kut na katetama lajsni nije pravi već je rezana na koso desilo se da na donjoj strani imam "žljeb" između same lajsne i ploče. To se pokazalo kao sretna koincidencija jer poznavajući svog buraza (čovjek je u stanju strgati čeličnu kuglu) svako ekstra učvršćenje dobro dođe. Ispunio sam žljebove sa vrućim ljepilom koristeći pištolj (pretpostavljam da znate o kojem alatu govorim):
15. Kako sam se bližio ravnini ploče i lajsne svaki višak ljepila koji bi mogao stršati preko te ravnine sam ravnao špahtlom dok je ljepilo bilo vruće i tekuće. Nakon ljepljenja doljnja strana ploče izgleda ovako:
16. S obzirom da nemam odgovarajući alat (stalak za pilu)), da sam kutove od 150 stupnjeva između lajsni morao određivati skoro odokativno, a pogotovo zato što nisam stolar desila se sljedeća stvar:
17. Izbrusio sam spojeve tako da se riješim dijelova koji su stršali, a pukotine između lajsni sam pokitao koristeći stolarski kit te ostavio preko noći da se posuši. Sljedeći dan sam finim brusnim papirom izbrusio kit kako bi se napravio savršen prijelaz između dvije lajsne i kita te kako se ne bi nakon kaj sve skupa pofarbam vidjela razlika između kitanog i drvenog dijela:
18. Sad je došlo vrijeme za farbanje. Zaštitio sam lajsne zaštitnom trakom:
19. Zatim sam crnim matt sprejem pofarbao ploču između lajsni i ostavio da se osuši:
20. Nakon toga je došao red na farbanje lajsni. Zaštitnom trakom sam zaštitio malo prije ofarbanu crnu površinu:
21. Koristio sam smeđu boju za drvo sa integriranim lakom koji osim što zaštićuje daje i gloss efekt. Uzeo sam tamniju nijansu (palisander) jer tamnija boja bolje prekriva kit.
Savjet: Prvi sloj nanjeti samo na kitane dijelove i čekati da se boja dobro posuši. Nakon toga u drugom farbanju farbati kompletne lajsne. Dva ili tri sloja dobro razmazana sloja bi trebala biti dovoljno za lijepo prekrivanje - naravno, između svakog sloja treba čekati da se prethodni dobro osuši:
22. Još nekoliko sitnih detalja i glavna ploča je gotova. Kupio sam tapete za drvo za doljnju stranu DB-a - crna tapeta sa godovima - definitivno izgleda najuvjerljivije i najmanje jeftino :
23. Nakon postavljanja tapete doljnja strana DB-a izgleda ovako:
24. Završni posao na glavnoj ploči DB-a je lakiranje vijaka i crno kako metalna glava vijka ne bi ružno izgledala na crnoj tapeti:
25. Sada je na red došla šper-ploča. Postavio sam na nju unite i prema njima označio dijelove koji se trebaju odstraniti:
26. Nakon toga sam bušilicom napravio rupe po uglovima zbog rezanja ubodnom pilom:
27. Nakon izrezivanja viškova i brušenja šper izgleda ovako:
Savjet: Prilikom rezanja je dobro osigurati se i napraviti 1 mm veću rupu za baze jer ako se izreže premala rupa kasnije je prava muka izbrusiti dio koji vam smeta kako bi baza lijepo sjela u rupu.
28. Sljedeći korak je teksturiranje špera. O ovome neću previše pričati jer je postupak isti kao i kada se teksturira najobičniji teren:
29. S obzirom da Austrijanci zahtjevaju i nakakav ekstra feature na DB-u odlučili smo napraviti monolit posveće nurgle bogu. Izrezao sam ga iz komada drveta, obradio hoblanjem i brušenjem, a zatim sam fleksericom napravio udubine. Flekserica je možda neortodoksan alat za izradu maketa (pogotovo ako su od drveta), ali je vrlo efikasna. Dead-line koji mi je u tom stadiju izrade DB-a opasno visio na grbači čini da čovjeku padnu svakakve ideje ne bi li ubrzao posao:
30. Kasnije smo monolit ukrasili sa, za nurglea, karakteristična tri kruga smještena u trokut koristeći velike pločice za vijke, dodali vodorigine glave sa chaos tank sprue-a, dodali pliticu napravljenu od polovice čepa od Axe dezića, pištoljem za vruće ljepilo napravili slime koji vodorigama curi iz usta u pliticu, a zatim se preljeva preko ruba i po monolitu curi do podnožja. Relativno jednostavan special feature, a opet u duhu vojske. Monolit sam učvrstio drvofixom i čavlima za šper-ploču i kada je sve bilo na svom mjestu naundercoatao sa crnim matt sprejom:
To bi ukratko (dobro, ne baš kratko) bilo to. Kad se buraz vrati iz Austrije postat ću još slike kako je pofarban monolit i baza te kako sve skupa izgleda kada se postavi vojska.
Poanta je, znači, da se ovaj šper jednog dana kada se promijeni lista zamijeni sa drugim šperom kojem će biti izrezan po šabloni koja odgovara novoj listi, sa možda nekim novim feature-om umjesto monolita da malo osvježi dojam, a da sama baza bude i dalje iskoristiva.
Nadam se da je tekst dovoljno jasan i da ima dovoljno slika te da će onima koji će jednog dana htjeti napraviti svoj DB, a nisu sigurni gdje početi i kako posao privesti kraju imati koristi od ovog teksta.
P.S.
Ipak, nekoliko riječi upozorenja jer nije sve tako jednostavno kako bi se iz teksta dalo naslutiti.
Prvo je
flekserica je opasan alat, a ja definitivnom nema sreće s njom. Prije godinu dana je malo nedostajalo da mi otkine lijevi kažiprst. Ovaj puta je na sreću bila isključena, ali i tada je pokazala svoju podmuklu narav (oštar nož koji izgleda benigno dok je statičan).
Drugo je :
Ne znam za vas, ali nered koji ostavljam iza sebe u kreativnom zanosu je blago rečeno zastrašujuć. Mislim da ću neko vrijeme izbjegavati podrum jer padnem u depresiju svaki puta kada vidim koliko me spremanja čeka.
Ok, sad sam stvarno gotov s pisanjem.
Najnoviji članci
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
- NASTUPILI SMO NA: AmuletD20 Grand Tournament 2025 Domagoj Krpan, 30.10.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)





