Saga o bistekima (dio 4)
Sjećate se Sage o Pičekima? E pa ovo je naša verzija. Goran i Marko su naši Pičeki i nadamo se da će vas zabaviti svojim pričama o slaganju i bojanju jedne te iste biste u njihovom Admin Challenge-u. Zašto saga? Jer imamo dojam da će njihova rabota potrajati izvijesno vrijeme... Za sve vas koji se pitate, bista koju bojaju je od tvtke Crecy Models i dolazi u obje opcije – kao kralj Ladislav Jagelović i kao Veliki Meštar teutonskog reda Ulrich von Jungingen. Zbog raznolikosti, Pičeki su se dogovorili da će raditi različite verzije.
MARKO: Ono kaj sam zaboravio prošli put, ovoga puta sam u firmi mazn... posudio i donio na Hobby kutak srijedom. Tehničku olovku. Lagano sam skicirao na oba štita elemente (šahovnica a jednom plus polu lav polu ptica na drugom). Nakon što sam bio relativno zadovoljan izgledom, krenuo sam nanositi osnovne boje. Potom sam dodao par hajlajta na dizajn. Ovo je dovoljno za ovu fazu s obzirom da planiram pred kraj bojanja dodati i lagani weathering.
GORAN: Ovaj puta sam nastavio raditi na plaštu, sa istom paletom boja kao i prošli put. Korištene boje su Scale75: Rainy Gray, Nacar, Birch i Mojave White. Ovdje je važno napomenuti da sam koristio dosta razrjeđenu boju, koja se još naziva premaz, odnosno glaze na engleskom. Smatram da bih mogao raditi sa još razrjeđenijom bojom i strpljivije, ali i ovo je za moju razinu vještine više nego dobro.
Prvo sam krenuo popravljati sjene pomoću Rainy Gray. Sjene sam crtao tako što sam uzeo nešto deblji kist (2 od da Vinci Maestro serije npr.), te sam tamo gdje je udubina u plaštu najšira radio najveći pritisak kistom, kako bi se najviše boje tamo nakupilo. Zatim sam, dok se još boja za sjenu na minijaturi sušila, krenuo sa mješavinom Rainy Gray i Nacar popravljati prijelaze između sjene i područja neposredno uz sjenu, obzirom da su mi djelovali relativno neujednačeni i hrapavi (iako se za hrapavost ispostavilo da je riječ o teksturi plašta).
MARKO: Zatim sam se bacio na plašt. Ako se sjećate, prošli put su ostale bijele mrlje od washanja. Ovoga puta sam ih uspio prekriti i dodati jos nekoliko slojeva sjena... Kako plašt ide prema ramenima, tako i boja postaje svjetlija. To je bar ideja.
GORAN: Zatim sam štitove na ramenima krenuo posvjetljavati i ujednačavati slojeve svjetlije boje, čistim Nacar-om. Također sam dodatno ujednačavao slojeve i debljinu svjetlijih boja na štitovima na ramenima, isto tako koristeći Mojave White.
Zatim sam krenuo sa isto tako čistim Nacar-om ujednačavati prijelaze prema svjetlijim dijelovima nabora, ovdje sam prislanjao kist uz sam nabor, te sam blizu vrhova nabora isto tako ujednačenim pokretima prema svjetlijem dijelu nabora ujednačavao prijelaze. Potom sam mješavinom Nacar-a i Birch-a Krenuo posvjetljavati vrhove nabora, istom tehnikom prislanjanja kista uz sam nabor, te ujednačenim pokretima prema svjetlijem dijelu nabora. U sljedećem koraku sam koristio Mojave White, te sam dodatno posvjetljavao nabore tehnikom prisljanjanja kista uz vrhove nabora.
MARKO: Za kraj obojao sam tkaninu na prsima u osnovnu crvenu boju. Nakon što obojam sve hajlajte na halji, tek onda ću dodati bijelog orla.
Najnoviji članci
- Nastupili smo na: Monte San Savino 2025 Marko Paunović, 24.11.2025.
-
Znanost iza akrilnih boja
- Binders (eng. resin) – form a film – in our case probably pure acrylates, I suspect they are styrene acrylates.
- Fillers – in addition to adding volume to the paint, they also affect the viscosity, coverage and appearance of the dry film
- Pigments – the main division is into organic pigments and inorganic pigments. Inorganic ones are more covering but have less vivid shades, while organic ones are often quite poorly covering (yellow for example) but their shades are vivid and bright
Additives:
- Anti-foam
- Rheological modifiers – affect the behavior of wet paint on the substrate (e.g. spillage) and the behavior of the paint when a force is applied to it (brush, roller, spray, airbrush). Rheological modifiers also include thickeners that affect the viscosity of the paint.
- Dispersants – envelop pigment and filler particles and prevent their agglomeration during standing. Good dispersion of pigment and filler affects the coverage and uniform appearance of the dry film. There are a bunch more but I won't go into too much detail
- Solvent – in this case water.
Contrast paints and speed paints – high pigment content, but not so much that it causes high coverage. They are formulated to spread, not to stay where you put them. The result of spreading is that the paint collects in the recesses, where a thicker film of paint remains than on the protruding parts of the miniature. Where the film of paint is thicker (the recesses), the shade of the contrast paint is more pronounced, unlike on the protruding parts where the film is thinner, which is why the shade is then influenced by the color of the substrate.
Composition:
- Binders
- Pigments
- Additives – all listed above + surfactants that reduce the surface tension of the wet paint film, which is why it flows
- solvent
- I would say they do not contain fillers, or contain very, very little of them
Washes – similar in formulation and behavior to contrast agents, only they have a much lower proportion of pigments, certainly no fillers, a higher proportion of surfactants, lower viscosity, and probably less binders.
If we want to greatly dilute acrylic paint or contrast, it is better to use a product intended for this purpose from the manufacturer of that paint rather than water, because it contains all the necessary amount of binders and additives for that paint to retain its properties.
" ["content_hrv"]=> string(4306) "U ovom članku, naša Dunja nam otkriva znanost iza akrilnih boja.
Akrilne boje – visoki udio pigmenta i dobra pokrivnost. Ako su dobro formulirane ostaju tamo gdje ih naneseš, ne ostavljaju „brush marks“ i suše se dovoljno sporo da stigneš napravit što želiš na minijaturi a opet dovoljno brzo.
Sastav:
- Veziva (eng. resin) – formiraju film – u našem slučaju vjerojatno čisti akrilati, sumnjam da su stiren akrilati.
- Punila – osim što dodaju volumen boji utječu i na viskoznost, pokrivnost i izgled suhog filma
- Pigmenti – glavna podjela je na organske pigmente i anorganske pigmente. Anorganski su više pokrivni ali manje živih nijansi, dok su organski često dosta loše pokrivni (žuti npr) ali zato su im nijanse žive i jarke
Aditivi:
- Protiv pjene
- Reološki modifikatori – utječu na ponašanje mokre boje na podlozi (npr razlijevanje) i na ponašanje boje dok na nju djeluje sila (kist, valjak, sprej, airbrush). Pod reološke modifikatore spadaju i ugušćivači koji utječu na viskozitet boje.
- Dispergatori – obavijaju čestice pigmenata i punila i sprječavaju aglomeraciju istih stajanjem. Dobra dispergiranost pigmenta i punila utječe na pokrivnost i ujednačen izgled suhog filma.
- Ima ih još hrpa ali neću toliko u detalje
- Otapalo – u ovom slučaju voda.
Kontrastice i speed paints – visoki udio pigmenta, ali ne toliki da uzrokuje visoku pokrivnost. Formulirane su da se razlijevaju, a ne da ostaju tamo gdje ih staviš. Posljedica razlijevanja je skupljanje boje u udubine gdje onda ostane deblji film boje nego na isturenim dijelovima minijature. Tamo gdje je film boje deblji (udubine) nijansa kontrastice izraženija, za razliku od isturenih dijelova na kojima je film tanji zbog čega na nijansu onda utječe boja podloge.
Sastav:
- Veziva
- Pigmenti
- Aditivi – svi nabrojani gore +
- surfakanti koji smanjuju površinsku napetost mokrog filma boje zbog čega i dolazi do razlijevanja
- otapalo
- rekla bih da ne sadrže punila, ili ih sadrže vrlo vrlo malo
Washevi – po principu formuliranja i ponašanju slični kontrasticama, samo imaju puno manji udio pigmenata, sigurno ne sadrže punila, veći udio surfakanata, manji viskozitet i vjerojatno manje veziva.
Ako želimo jako razrijediti akrilnu boju ili kontrasticu bolje je koristiti za to predviđen proizvod od proizvođača te boje nego vodu, jer sadrži svu potrebnu količinu veziva i aditiva kako bi ta boja zadržala svoja svojstva.
" ["created"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" ["modified"]=> string(19) "2025-11-20 13:03:37" } ["Member"]=> array(10) { ["id"]=> string(2) "64" ["group_id"]=> string(1) "1" ["first_name"]=> string(9) "Krunoslav" ["last_name"]=> string(8) "Belinić" ["first_name_mask"]=> string(9) "krunoslav" ["last_name_mask"]=> string(7) "belinic" ["username"]=> string(5) "Kruno" ["password"]=> string(40) "eb3fda45fbec0258e90d809803b10491c548b22f" ["born"]=> string(19) "2015-01-18 09:19:00" ["created"]=> string(19) "2015-01-18 09:20:39" } } Krunoslav Belinić, 20.11.2025. - Nastupili smo na: Modelmania 2025 Marko Paunović, 05.11.2025.
- Tabla za Necropolis – dio 1 Antoni Pastuović, 05.11.2025.
- NASTUPILI SMO NA: AmuletD20 Grand Tournament 2025 Domagoj Krpan, 30.10.2025.
Najnoviji izvještaji s bojišta
- Kill Team - Blooded vs. Vespid Stingwings 28.02.2025., GW - Warhammer 40.000, i Antoni Pastuović (Imperial Guard)
- Dark Angels protiv T'au Battlereport 22.04.2022., GW - Warhammer 40.000, Borna Pleše (Space Marines) i Kristijan Kliska (Tau Empire)
- Sisters of Battle protiv Ultramarines 17.11.2021., GW - Warhammer 40.000, i Nino Marasović (Space Marines)





